application دانلود اپلیکیشن وبسایت
ورود / ثبت نام 🗝️

آخرین بروزرسانی: "1405-03-25"

logo

زلزله آنلاین ایران | آخرین زلزله‌های ایران

در این صفحه آخرین زلزله‌های ثبت‌شده در ایران به‌صورت لحظه‌ای نمایش داده می‌شود. اطلاعات هر زمین‌لرزه شامل محل وقوع، بزرگی، عمق و زمان ثبت است.


آمار لحظه ای و کاملا آنلاین
فين، هرمزگان
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۷ ریشتر
۱۷:۰۸:۴۳ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
كوهبنان، کرمان
عمق ۱۰ کیلومتری
۳.۰ ریشتر
۰۷:۴۹:۴۵ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
چمستان، مازندران
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۵ ریشتر
۰۷:۲۶:۲۴ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
سفيد سنگ، خراسان رضوي
عمق ۸ کیلومتری
۲.۵ ریشتر
۰۰:۵۵:۴۸ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۵
هجدک، کرمان
عمق ۱۱ کیلومتری
۲.۶ ریشتر
۱۸:۱۲:۲۷ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
كاني سور، كردستان
عمق ۸ کیلومتری
۳.۱ ریشتر
۱۷:۵۰:۲۷ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
سنگان، خراسان رضوي
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۵ ریشتر
۱۳:۳۵:۴۵ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
هجدک، کرمان
عمق ۱۰ کیلومتری
۳.۳ ریشتر
۰۳:۵۱:۳۳ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۴
Al-Majarr-al-Kabir، عراق
عمق ۲۴ کیلومتری
۳.۴ ریشتر
۱۱:۲۰:۴۹ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
نودان، فارس
عمق ۸ کیلومتری
۲.۸ ریشتر
۰۳:۴۹:۲۸ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۳
سالند، خوزستان
عمق ۷ کیلومتری
۲.۷ ریشتر
۲۲:۳۴:۰۱ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۲
هفتکل، خوزستان
عمق ۹ کیلومتری
۲.۷ ریشتر
۱۹:۱۴:۴۷ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۲
گزيك، خراسان جنوبي
عمق ۸ کیلومتری
۲.۶ ریشتر
۱۸:۰۶:۵۸ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۲
Qəbələ، آذربايجان
عمق ۴۵ کیلومتری
۴.۹ ریشتر
۱۴:۴۳:۰۹ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۲
سرگز، هرمزگان
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۸ ریشتر
۰۹:۳۶:۵۱ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۲
پرديس، تهران
عمق ۹ کیلومتری
۳.۰ ریشتر
۰۳:۳۰:۱۱ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۲
كهنوج، کرمان
عمق ۲۶ کیلومتری
۴.۰ ریشتر
۰۱:۵۰:۵۶ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۲
نير، اردبيل
عمق ۱۳ کیلومتری
۲.۸ ریشتر
۲۱:۲۰:۴۸ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۱
مصيري، فارس
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۷ ریشتر
۱۷:۴۱:۲۴ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۱
مصيري، فارس
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۷ ریشتر
۱۰:۴۵:۵۴ | ۱۴۰۵/۰۳/۲۱

منبع اطلاعات: داده‌های این صفحه بر اساس اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نمایش داده می‌شود.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری

ثبت و پایش زمین‌لرزه‌ها در ایران توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران انجام می‌شود. این فعالیت از سال ۱۳۳۷ با راه‌اندازی نخستین ایستگاه لرزه‌نگاری در تهران آغاز شد. در دهه ۱۹۶۰ میلادی شبکه لرزه‌نگاری کشور به پنج ایستگاه آنالوگ در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و کرمانشاه گسترش یافت. ایستگاه‌های تبریز، مشهد و شیراز در آن زمان بخشی از شبکه لرزه‌نگاری استاندارد جهانی (WWSSN) بودند.

در سال ۱۳۵۴ آرایه‌ای شامل ۷ ایستگاه درون‌چاهی با نام آرایه بلند دوره ایران (ILPA) در جنوب غربی تهران راه‌اندازی شد تا داده‌های دقیق‌تری برای مطالعات زلزله‌شناسی فراهم شود. در دهه ۱۳۶۰ نیز ایستگاه‌های لرزه‌نگاری دیگری در شهرهایی مانند بروجن، مینودشت، مهاباد، قمصر و قلعه‌قاضی هرمزگان ایجاد شد و ثبت زمین‌لرزه‌های کشور تا سال ۱۳۷۴ توسط این ایستگاه‌ها انجام می‌گرفت.

با ورود تجهیزات دیجیتال و سیستم‌های انتقال داده تله‌متری، در سال ۱۳۷۴ شبکه‌های لرزه‌نگاری دیجیتال تهران و تبریز راه‌اندازی شدند و در سال‌های بعد این شبکه در نقاط مختلف کشور توسعه یافت. امروزه مرکز لرزه‌نگاری کشوری با بیش از ۱۳۰ ایستگاه لرزه‌نگاری در سراسر ایران فعالیت می‌کند که شامل ایستگاه‌های باندپهن و کوتاه‌دوره است.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری در سال ۱۳۸۲ با هدف مدیریت داده‌های لرزه‌ای ایران و اطلاع‌رسانی سریع رویدادهای زلزله راه‌اندازی شد. بر اساس مصوبات هیئت وزیران، این مرکز مسئول جمع‌آوری اطلاعات ایستگاه‌های لرزه‌نگاری و انتشار گزارش زمین‌لرزه‌های کشور است و از سال ۱۳۸۴ اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و سریع‌تر زلزله‌های ایران از طریق این مرکز انجام می‌شود.

علت بروز زمین‌لرزه چیست؟

زمین‌لرزه زمانی رخ می‌دهد که انرژی ذخیره شده در پوسته زمین به‌صورت ناگهانی آزاد شود. این پدیده معمولاً به دو دلیل اصلی رخ می‌دهد:

  1. حرکت و جابه‌جایی در امتداد گسل‌های زمین
  2. فعالیت‌های آتشفشانی و فرآیندهای زمین‌ساختی

مقیاس‌های اندازه‌گیری زمین‌لرزه

برای اندازه‌گیری بزرگی و شدت زلزله از مقیاس‌های مختلفی استفاده می‌شود. این مقیاس‌ها به دانشمندان کمک می‌کنند میزان انرژی آزاد شده و اثرات زلزله را بررسی کنند. مهم‌ترین مقیاس‌های اندازه‌گیری زلزله عبارتند از:

  1. مقیاس بزرگای گشتاوری (Moment Magnitude)
  2. مقیاس شدت مرکالی
  3. مقیاس بزرگی ریشتر

مقیاس ریشتر زلزله چیست؟

مقیاس ریشتر (Richter Scale) یکی از روش‌های قدیمی برای اندازه‌گیری بزرگی زلزله است و میزان انرژی آزاد شده در هنگام وقوع زمین‌لرزه را نشان می‌دهد. امروزه در بسیاری از مطالعات علمی از مقیاس بزرگای گشتاوری استفاده می‌شود زیرا دقت بیشتری نسبت به مقیاس ریشتر دارد. با این حال، مقیاس ریشتر همچنان به عنوان یک معیار شناخته‌شده برای بیان بزرگی زلزله استفاده می‌شود.

پیش‌لرزه چیست؟

پیش‌لرزه به زمین‌لرزه‌ای گفته می‌شود که پیش از وقوع زلزله اصلی رخ می‌دهد. تشخیص پیش‌لرزه معمولاً پس از وقوع زلزله بزرگ‌تر امکان‌پذیر است. در بسیاری از موارد، زمین‌لرزه‌های کوچک قبل از زلزله اصلی رخ می‌دهند که ممکن است نشانه‌ای از فعالیت بیشتر گسل در آن منطقه باشد.

پس‌لرزه چیست؟

پس‌لرزه‌ها زمین‌لرزه‌هایی هستند که پس از زلزله اصلی در همان منطقه رخ می‌دهند. شدت آن‌ها معمولاً کمتر از زلزله اصلی است اما ممکن است تا مدت‌ها ادامه داشته باشند. پس‌لرزه‌ها می‌توانند چند ساعت، چند روز یا حتی چند ماه پس از زمین‌لرزه اصلی رخ دهند.

زلزله امروز ایران, آخرین زلزله ایران, زلزله دقایقی پیش در ایران, مرکز لرزه‌نگاری کشوری, زمین‌لرزه‌های ایران

زلزله آنلاین ایران صفحه‌ای برای نمایش آخرین زلزله‌های ثبت‌شده در کشور است. در این بخش اطلاعاتی مانند محل وقوع، استان، بزرگی، عمق و زمان ثبت هر زمین‌لرزه نمایش داده می‌شود.

اطلاعات این صفحه بر اساس داده‌های مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نمایش داده می‌شود. این مرکز مسئول دریافت و انتشار داده‌های لرزه‌ای در ایران است.

برای هر زلزله معمولاً اطلاعاتی مانند محل وقوع، نام استان، بزرگی، عمق و زمان ثبت نمایش داده می‌شود. در بعضی موارد ممکن است جزئیات بیشتری مانند مختصات جغرافیایی نیز ارائه شود.

نمایش زلزله‌ها به داده‌های منتشرشده از منبع رسمی بستگی دارد. ممکن است برخی زمین‌لرزه‌های بسیار کوچک یا رویدادهایی که هنوز در حال بررسی هستند، بلافاصله در فهرست عمومی نمایش داده نشوند.

برای مشاهده آخرین زلزله‌های ایران کافی است فهرست رویدادها را بررسی کنید. در این صفحه می‌توانید زمان ثبت، محل وقوع، بزرگی و عمق هر زلزله را ببینید و رخدادهای اخیر را سریع‌تر دنبال کنید.
نظرات شما
توجه: شماره موبایل شما در وبسایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل شما در وبسایت نمایش داده نمیشود

comment-0
مریم
1405/02/23 - 14:49
باز دوباره پردیس لرزید . خسته شدیم
comment-1
ناشناس
1404/10/13 - 19:33
سلام وخسته نباشید چرا زلزله های خوی ثبت نمیشه واقعا برام سواله کم هم نبود ممنون
تیم پشتیبانی وب سایت
با سلام . تمام زمین لرزه های بالای 2.5 ریشتر که مرکز ژئوفیزیک تهران ثبت و تایید نماید در اینجا نمایش داده میشود
comment-2
کیان
1404/10/12 - 01:50
باز خوی لرزید باز ثبت نشد
comment-3
هادی
1404/10/09 - 07:16
سلام امشب خوی زلزله اومد چرا ثبت نشد
comment-4
رزیتاناهید
1404/07/16 - 06:46
سلام همینچنددقیقه پیش تختم‌لرزیدتهران ب زودی زلزله میلد
comment-5
مشکانی
1404/07/12 - 18:31
سلام ساعت۱۲:۱۰ پردیس هم لرزید
comment-6
فا
1404/07/12 - 18:30
احساس زمین لرزه داشتم پردیس 00:25 شب و همون لحظه عروس هلندی هام ترسیدن
comment-7
پیمان عوض ابادیان
1404/07/12 - 18:30
زلزه اومد تهران
comment-8
سعید
1404/07/05 - 23:09
عزیزان زلزله گلستان که اخرین زلزله ثبت شده در امروز 5 مهر ماه 1404 هست با یک ساعت عقب تر در این صفحه و سایر منابع مرتبط و مشابه درج و منتشر شده در اصل ساعت 15:34 دقیقه زلزله رو ما تجربه کردیم ولی همه جا ساعت 14:34 دقیقه منتشر شده
comment-9
امیر
1404/06/23 - 14:15
سلام. حدودا 20 دقیقه پیش شهر خشت بخش مرکزی کازرون فارس لرزید همه سایت ها زدن بجز شما. این چه امار لحظه ای هست که دارین. اینم اطلاعات ژیوفیزیک تهران: بزرگي عرض جغرافيايي (درجه - شمالی) طول جغرافيايي (درجه - شرقی) عمق (کیلومتر) منطقه ۱۴۰۴-۰۶-۲۲ ۱۶:۰۷:۲۶.۸ ۴.۷ ۲۹.۶۹۴ ۵۱.۴۰۲ ۶ خشت، فارس *
comment-10
رضا
1404/06/04 - 23:39
سلام چرا زلزله های خوی ثبت نمیشه امشب حوالی ساعت ده زلزله ای حدود چهار ریشتر یا بیشتر میشد خوی را لرزاند ولی هیچ جا ثبت نشده دلیلش چی می‌تونه باشه که ثبت نمیشه?
comment-11
از خوی
1404/06/04 - 23:39
چرا زلزله های خوی ثبت نمیشه 24 بهمن 1403 شب زلزله بالای 3و نیم ریشتر هم بود
comment-12
ناصر
1404/06/04 - 23:39
سلام سه روز پیش بار خوی لرزید و امروز هم عصر، ارومیه لرزید ولی سایت شما تو خواب خرگوشیه، چرا ثبت و اعلام نمیکنین؟ جریان چیه؟ امروز بیستم دیماه ۱۴۰۳
comment-13
اصغر
1404/06/04 - 23:39
سلام دیشب تا امروز شهرستان خوی ۴ بار زلزله اومده چرا اصلا تو سایت نوشته نشده مخصوصا امروز بالای ۳ ریشتر بود
comment-14
وحید
1404/06/04 - 23:39
سلام وقت بخیر زلزله خوی چرا ثبت نمیشه؟؟
comment-15
از خوی
1404/06/04 - 23:39
آخه بی همه چیزها 2 روزه 10 بار زلزله شده خوی چرا ثبت نمیکنین. اگه زلزله نیست به مردم خوی بگین چیه پس؟ مردم از استرس میمیرند
comment-16
ناشناس
1404/06/04 - 23:39
سلام آقای مجیدی این بار چندم زلزله میاد خوی ثبت نمیشه آذرنگاه خوی میزاره نمیدونم واقعا چه لزومی داره این کار میکنید درضمن زلزله ها بالای ۳بودند از شدتش میگم آقای مجیدی
comment-17
مریم
1404/06/04 - 23:39
سلام امشب حوالی ساعت ۲ خوی زلزله شد چرا ثبت نشد؟؟
comment-18
امیر
1404/06/04 - 23:39
با سلام امشب 1403/09/15 ساعت 2/30 زلزله به بزرگی 3/5 اتفاق افتاد،،، چرا ثبت نشد،، ریشتر بالای 2/5هست،، خوی از خاک ایران هست،،، مرجع اصلی زلزله نگاری ژئوفیزیک تهران ثبت کرده... اگر بگید علت شو لطف میکنید... خسته نباشید...
comment-19
ابراهیم
1404/06/04 - 23:39
الان ساعت ۲:۳۳ صبح ۱۵/ ۱۰ / ۱۴۰۳ است سیو سه دقیقه پیش یعنی ساعت دو صبح ، در خوی زلزله شد نسبتا شدید بود ، فوری رد شد . سایت شما ننوشته .
comment-20
امیر
1404/06/04 - 23:39
سلام آقای مجید ی خسته نباشید.... آقای مجیدی یه سوال دارم.... الان خوی زلزله اومد،،، غیر از سایت شما همه سایت ها زدن... 3/5ریشتر بود،،، پایین 2/5هم نبود بگید پایین 2/5ثبت نمیشه.... شهرستان خوی هم از خاک ایران هست ..ـ.ـنمیتونید بگید زلزله نگاری ژئوفیزیک تهران یا هرچی که شما از رو اون کپی برداری میکنید،،، ثبت نشده،،، برا همین ما ثبت نکردیم.... چون همون مرجع شما هم ثبت کرده.....لطف میکنید بگید چرا ثبت نکردید؟؟ مدیریت محترم مردم به سایت شما نگاه میکنن خداییش این یخ کارو درست انجام بدید چون با جان،،، ادما سرکار داره
comment-21
فرهاد
1404/06/04 - 23:40
سلام دیشب ساعت 23/16دقیقه در شهر خوی زلزله اومد چرا توی سایت نیست
comment-22
نسرین
1404/06/04 - 23:40
دیشب خوی زلزله اومد چراتوسایت خبری ازش نیست، چندین باره که زلزله خوی رو ثبت نمیکنید، چرا
comment-23
نوید
1404/06/04 - 23:40
سلام آقای مجیدی واسه چی زلزله های خوی رو ثبت نمیکنبن الان چند دفعه هست که زلزله شده اما ثبت نکردین .
comment-24
کیان
1404/06/04 - 23:40
ساعت ۵:۲۸ بامداد ۱۳آبان ۱۴۰۳فیروز کوه حدودا ۷ثانیه لرزید هم شدت داشت هم موج داشت اینطور که سایت اعلام کرده گرمسار سمنان بود . ما که تو این سرما جلو در حیاط خوابیدیم خدایا به خیر کن
comment-25
پیام
1404/06/04 - 23:40
سلام ما رودسر هستیم حدود نیم ساعت هست درب حیاط هر چند دقیقه یکباره به مدت 30 ثانیه میلرزه بعضی اوقات کمتر شدت لرزش بعضی اوقات بیشتر گفتم شاید بخاطر رد شدن ماشین تو خیابون باشه ولی هیچ ماشینی هم از یک کیلیومتری رد نمیشه که بخواد بلرزونه هیچ جایی ها اعلام نمیکنن زلزله اومده رودسر کم کم داریم میترسیم
comment-26
فریال رحمتی
1404/06/04 - 23:40
امشب ۱۴مهر ۱۴۰۳در ساعت ۱۱شب زلزله آمد آنقدر قوی بود که کاملا قابل درک و مشهود بود خانه کاملا لرزید حتی تکان هم خورد با ۱۲۵تماس گرفتم گفتن چیزی احساس نشده ولی من کاملا احساس کردم ...شرق تهران ... منطقه نارمک
comment-27
اسماعیل رحیمی
1404/06/04 - 23:40
سلام نیمه شب حوالیه ساعت 02/21دقیقه زلزله در بجنورد رخ داد 4.1دهم ریشتر.مسئولین محترم این همه زلزله نگار داریم چرا به مردم خبر نمی‌دین اینجوری هراسان میشن.حداقل قبلش خبربدین مردم آگاه باشند.
comment-28
مهدیار
1404/06/04 - 23:40
الان زلزله در خارج هست اما ننوشته به درد ممی خوره
comment-29
زهرا
1404/06/04 - 23:41
سلام سپاس فراوان از زحماتتون بابت اشتراک گذاشتن خبر زلزله بندر کنگان در استان بوشهر روز 19مرداد ساعت 6,50دقیقه صبح بشدت لرزید چرا اطلاعات این لرزش حذف شده... دوستان عزیز شما به این زلزله ها که یکساله دقیقا اواخر مرداد یا اول شهریور میان شک نمی کنید...سال قبل هفته اول شهریور شروع شد وهرروز چندبار میلرزیدتا چندماه چندروزی یبارلرزش داشتیم امسال هم از 19مرداد شروع شده مطمئنا تا چندماه داریم .خیلی سک برانگیزه
comment-30
مریم دانشور
1404/06/04 - 23:41
سلام خسته نباشید مازندران تنکابن زلزله اومد ساعت ۱۱و نیم بود امروز سه شنبه نهم مردادهست خیلی ها متوجه شدند زیاد بود چرا ثبت نمیکنید و ازش حرفی نمیزنید ممنون میشم پیگیری کنید
comment-31
محمد
1404/06/04 - 23:41
مشهد ساعت 6 46 زمین لرزه احساس کردم
comment-32
رامین
1404/06/04 - 23:34
عسلویه ،صدای وحشتناک و زمین‌لرزه ایی عجیب حس شد.
comment-33
پری
1403/02/26 - 12:33
امشب 12اردیبهشت 1403حوالی ساعت 11شب تهران زلزله شد من و خانوادم حس کردیم تکون خوردیم چرا هیچجا نمیزارن ..میترسن مردم بریزن خیابونا هرج و مرج بشه؟
comment-34
محمد
1403/02/26 - 12:33
سلام کرمان چند ریشتر شد ساعت 17
comment-35
علی
1403/02/10 - 10:39
همین الان دو سه دقیقه پیش خوی زلزله شد این ها مربوط میشه به پایگاه هوایی که زیر زمین زده شده فکر نمیکنید چرا پروازها روی شهرستان خوی ۲۰ برابر اضافه شدن و همه اینا مربوط میشه به رشته کوهای زاگرس که سر تا سر ایران کشیده شده اند فکر نمیکنید که چرا تمام ایران به لرزش افتاده چون پایگاههای هوایی ۳۰۰ متر زیر همین کوهها زده شده
comment-36
امیر
1402/12/13 - 01:03
آقای مجیدی ما مردم شهرستان خوی روزهای خیلی سختی تو چادر ها تو سرما سپری کردیم ما تازه بچه هامون به ارامش رسیدن....و از شما خواهش داریم امارها درست ثبت بشه...ما مریضی نداریم که ییخود بگیم زلزله اود چرا ثبت نکردید ،،،یا چرا ریشتر زلزله کم ثبت کردید ,,,,,,,ما این لرزش ها رو تجربه می‌کنیم ،،،مگه میشه زلزله هفتم اسفند که چند روز پیش اتفاق افتاد بگید پایین دونیم بود ثبت نمیشه.... شدت زلزله هفتم اسفند یک ونیم برابر زلزله ایست که نهم اسفند ساعت هشت صبح سه ریشتر ثبت شده ،،،بود.... احتمالا هم زلزله هفتم اسفند رو با دو روز تاخیر نهم اسفند ثبت کردید... والا چه لزومی داره ما بگیم زلزله شد ،،،،و جواب های تکراری شما (کمتر از دونیم ریشتر ثبت نمیشه،،،موسسه اصلی زلزله نگاری ثبت نکرده ما کپی برداری کنیم ثبت کنیم ،،،)رو ببینیم.....از شما تشکر میکنم بابت ثبت امار زلزله کشور های بیگانه که کلاً ربطی به ما ندارند چه هم مرز باشیم چه نباشیم0 زلزله اونا به ما ربطی ندارد (افغانستان پاکستان اذر بایجان:) ،،،انتقاد بخاطر ثبت امارهای اشتباه ،،شهرستان خوی که خاک ایران هستند
comment-37
امیر
1402/12/13 - 01:02
تا حالا فکر کردین چرا همه معترضان به امار زلزله سایت شما مردم خوی هستن ؟؟؟ به نظر من چون این ها زلزله نیستن و هیچگاه ثبت نخواهد شد...اینو از یک کودک هفت ساله بچه خوی بپرسید دیگه متوجه شدن....ولی سوال من و همشهریان من اینه پس چرا یه تعدادی ثبت میشه یه تعدادی ثبت نمیشه....اکر امارها درسته چرا زلزله هفتم اسفند با اون شدت بالا 3/5, ریشتر ثبت نکردید ولی زلزله سه ریشتر صبح ساعت هشت نهم اسفند ثبت کردید ؟؟اقای مجیدی مطمئن باشید زلزله هفتم اسفند ساعت 2:52خیبیییلللییی خخخخخییییللللی بیشتر از زلزله نهم اسفند بود که صبح ساعت هشت،،که ثبت کردید بود.... این ها تناقض هایی ست که ما رو به شبهه انداخته.... سال پیش هم پس لرزه های که بعد از زلزله شش ریشتری اومد با تاخیر 72 ساعت ثبت شده میشد
comment-38
امیر
1402/12/13 - 01:02
سلام خسته نباشید اقای مجیدی...ضمن تشکر از زحمات شما بابت امار زلزله که برای ما به اشتراک می‌گذارید،،ولی ناقص... اقا مجیدی من یک شهروند خویی هستم که دوساله درگیر صدای انفجار ،،صدای وحشتناک،،زلزلع های عجیب و غریب هستیم و کسی اینجا تجربه نکنه متوجه نمیشه ما مردم خوی چی میگیم چه روزایی پشت سر میذاریم البته انشالله هم کسی تجربه نکنه..اگر نظرات کاربران رو بخونید همه معترضان نسبت به عدم امار درست شما ،,،،مردم خوی هستن.... یک مثال واضح میگم که همه تایید میکنن ،،هفتم اسفند پیش که همه به شما ابه علت عدم ثبت زلزله اعتراض داشتن زلزله 2:52 دقیقه نصف شب بود که بنده خودم بیدار بودم که شدت زلزله خیلی بیشتر از 2/5بود که نمیتونید بگید کمتر از دونیم بود ثبت نشد....هشتم اسفند چهار بار زلزله اومد ثبت نشد اونم نمیتونید بگید کمتر از دونیم باشه ثبت نمیشه چون خیلی بیشتر از دونیم بود... اقای مجیدی ما در این دوسال اونقدر زلزله تجربه کردیم دیگه همه کارشناس شدیم دیگه شدت زلزله بالای دو ونیم ریشتر و پایین دونیم ریشتر رو میفهمییم
comment-39
رضا بوستانچی ازخوی
1402/12/13 - 01:02
سلام اولش تشکرمیکنم ازسایتتون، فقط چندتاسوال داشتم، من40سالمه تاحالاتوعمرم اینقدر زلزله ندیدم من که سهله اوناییکه دوبرابر منم سن دارن میگن تاحالا چنین چیزی ندیدیم نزدیک1000روزه خوی میلرزه، اگه کارخداس که کاریش نمیشه کرد ولی اگه کاره بشره وجدانا بفکرمریضاوبچه های کوچیک سالمندان هستین؟ازخدانمیترسین؟ وای برماکه بخاطرمنافع شخصیمون چه کاراکه نمی‌کنیم، ممنون اززحماتتون
comment-40
قولو
1402/12/13 - 01:01
به زلزله نگاری کشور بگویید که زلزله ها ی خوی را ثبت کنند وگرنه ما اعصاب نداریم قاطی میکنیم
comment-41
علیرضا خوی اوشاغی
1402/12/13 - 01:01
همشهری های عزیز خویی نمیدونم چه نیرنگی در کاره احتمالا خیلی زیاد شهر به این بزرگی قربانی یک معدن اورانیوم در جنگ سر خواهد شد وسایل استفاده شده در معدن جنگ سر باعث تحریک گسلهای خوی میشود و آنها را فعال میکند بیایید هممون بریم معدن اورانیوم تکلیفمون رو روشن کنیم این زندکی نیست که ما میکنیم شدیم مثل گوسفندی که هر لحظه از ترس گرگ آرامش نداره استرس و اضطراب دیگه امانمون رو بریده .آفتاها گوتویوم بله یاشا ماغا.والا
comment-42
امید
1402/12/13 - 01:01
یعنی هیچ احدی نمیتونه بگه که زلزله ساعت ۳ اینا اومد کمتر از ۲/۵ بود
comment-43
ماریا
1402/12/13 - 01:01
دیشب ساعت یه ربع مونده به 3زلزله ای بالای 3ریشتر خوی رو لرزوند ولی ثبت نشده الان میگین زلزله پایین 2ونبچیم ریشتر ثبت نمیشه ولی از اونجایی که خونه ماذصد زلزله هستش این رو کاملا فهمیدیم واز خواب پریدیم و خیلی هم نرسیدیم پس نتیجه میگیریم اینها زلزله نیستن کار چینی هاست که نمی‌دونیم چه غلطی زیرزمین انجام میدن
comment-44
امیرعلی خوی
1402/12/08 - 10:01
سلام نصف شبی حدودای ساعت ۳ بود زلزله اومد ثبت نکردین ۵اسفند ۵بار زلزله اومد دوتاش خیلی شدید بود بالای ۴ بودشما فقط همون دوتایی ک شدید بودن رو ۲.۵و۳.۲ ثبت کردین لطفا آمارودرست ثبت کنین...شایدم تقصیر شماهانیس اینا زلزله نیسن واس همین اینجوری ثبت میکنین
تیم پشتیبانی وب سایت
اگر زلزله باشه و بالای 2.5 باشه حتما ثبت میشه دوست عزیزم
comment-45
رز آبی
1402/12/08 - 10:01
سلام چرا زلزله ها رو نمیذارین چندین بار زلزله شده ولی هیچکدومش رو نذاشتین ( خوی )
comment-46
علیرضا بچه خوی
1402/12/08 - 10:01
سلام امروزسه شنبه ساعت دو ۵۰ دقیقه در شهر خوی زلزله نسبتن شدیدی رخ داد برای من سواله که اگه شما واقعا زلزله نکاری میکنید جرا کشورهای همسایه زلزله میاد رو میدونید ولی روز نیمه شعبان ۶ زلزله توی شهر خوی رخ داد ولی یکیشو نوشتید .من یقین دارم که زلزله های این عصر دیگه کار خدا نیست بسر توش دخالت داره
comment-47
زهرا
1402/12/08 - 09:59
سلام واقعا چرا اطلاعات الکی در مورد زلزله های این چند روز خوی میدید.احساس نمیکنید شورش رو در آورید. الان نصف شب زلزله شد پاشدیم می بینیم هیچی ذخیره نکردین. ساعت ۲:۵۰نصف شب روز سه شنبه۷اسفندماه بابا تو رو خدا بند و بساط تونو جمع کنید.ما اینجا داریم هر لحظه به لحظه از استرس و اضطراب می‌میریم.امشب به جوری ترسیدیم که انگار بمب هسته ای انفجار کرد.از دوستانی هم که این روزا زلزله های خوی رو میفهمن و با من موافقن لطفا نظرتون رو به اشتراک بذارید.
تیم پشتیبانی وب سایت
با سلام. چندین بار این مورد رو گفتیم که واقعا چه دلیلی داره ما نخوایم اطلاعات زلزله رو اینجا وارد کنیم ؟ آیا مثلا مشکل امنیتی اتفاق می افته ؟ هر اطلاعاتی که موسسه اصلی منتشر کنه در اینجا وارد میشه.
زلزله های بالای 2.5 ریشتر فقط ثبت میشن
comment-48
خوی
1402/12/08 - 09:57
جناب آقای مجیدی خدمت شما سلام و خسته نباشید عرض میکنم و سوالی دارن که امیدوارم بنده و همشهریانم جواب منطقی و حداقل علمی از شما دریافت کنیم زیرا در این شهر کسی جوابگو نیست. آقای مجیدی زلزله قابل پیش بینی نیست و اصلا با شایعات خیلی مخالفم ولی ده روز پیش شایعات شروع زلزله در خوی بین مردم جاری شد ولی بنده اهمیت ندادم اما در بهت و حیرت مردم این شایعه به واقعیت پیوست و ما هر روز شاهد زمین لرزه هستیم. می‌خواهم بدانم در اینجا چه خبر است آیا انفجارها در معادن باعث فعال شدن دوباره گسل هست یا ما باید هر سال در ماه اسفند شاهد این زمین لرزه ها خواهیم شد که تا الان بی سابقه بوده باز از طرف خود و همشهریانم از کانال خوب شما تشکر میکنیم
تیم پشتیبانی وب سایت
سلام دوست عزیزم. ما فقط اطلاعات زلزله رو اینجا میزاریم و واقعیت این مورد خیلی علمی و کارشناسی هست و باید کارشناسان جواب بدن
comment-49
فرزانه مینافر
1402/12/07 - 19:12
چرا بیشتر زلزله های خوی رو نمیزارین
وحید مجیدی صدر

مدیر ارشد فناوری (CTO)

مدرس دانشگاه و مجتمع فنی تهران

من وحید مجیدی، مدرس طراحی و برنامه‌نویسی وب با سابقه‌ی تدریس در دانشگاه تهران و مجتمع فنی تهران. در طول سال‌ها فعالیت آموزشی، تلاش کرده‌ام مفاهیم فنی را به‌صورت پروژه‌محور و کاربردی آموزش دهم تا هنرجویان و دانشجویان بتوانند مهارت‌های خود را در محیط‌های واقعی توسعه دهند و به متخصصان کارآمد در حوزه‌ی فناوری تبدیل شوند.

در کنار تدریس، به‌عنوان طراح و برنامه‌نویس وب در توسعه‌ی سامانه‌های نرم‌افزاری، پلتفرم‌های فروش آنلاین و سیستم‌های سازمانی فعالیت دارم. تخصص من در طراحی، توسعه و بهینه‌سازی سامانه‌های تحت وب است؛ از برنامه‌نویسی فرانت‌اند و بک‌اند گرفته تا معماری نرم‌افزار، سئو و زیرساخت‌های DevOps.

سریع و آسان

🎯

دقیق و قابل اعتماد

🌍

همیشه در دسترس

💡

ابزارهای هوشمند