پیشنهاد سایت: لحظه تحویل سال 1403
آیا میدانید: که کوتاه ترين جنگ در سال ١٨٩٦ بين زانزيبار و انگلستان در گرفت که ٣٨ دقيقه طول کشيد ؟
logo

مرکز لرزه نگاری کشوری / زلزله آنلاین / زلزله دقایقی پیش


زلزله

زلزله

زلزله، اتفاقی ناگوار و نامترقبانه است که در هر لحظه می‌تواند رخ دهد و زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد. این پدیده طبیعی باعث جابجایی قوی زمین وارده به علت فعالیت‌های لرزه‌ای زیرزمینی است. این حرکت تکانه‌ها به صورت موج‌های انرژی را در سراسر زمین توزیع می‌کند و به صورت لرزشی و گردشی در ساختارهای مختلف زمین به وقوع می‌پیوندد.

زلزله‌ها، اغلب در ناحیه‌هایی به نام «لرزه‌خیز» رخ می‌دهند که در آنجا کشف شده است که لرزه‌ها به صورت متناوب زمین را لرزانده و نسبت به سایر نواحی بیشتر می‌باشند. علل اصلی بروز زلزله‌ها عبارتند از: جابجایی صفحات تکتونیکی در مرزهای پلاک‌های زمین، رخدادهای شکستگی در زمین، آزاد شدن انرژی‌های توده‌های مگمایی و ترکیبات شیمیایی در لایه‌های زیرزمینی.

زلزله‌ها شدت‌های مختلفی دارند که با استفاده از مقیاس ریخت‌شناسی سیسموگرافی، به وحدت خاصی برای توصیف شدت و آسیب‌پذیری مناطق مختلف جهان استفاده می‌شود. این مقیاس تا هفت درجه را شامل می‌شود و هرچه عدد بزرگتر باشد، زلزله قوی‌تر است و تأثیرات و خسارات بیشتری را بر جامعه و زیرساخت‌ها به همراه خواهد داشت.

آثار زلزله‌ها می‌توانند گسترده و وسیع باشند؛ فراتر از تخریب و خرابی ساختمان‌ها، ممکن است این پدیده به تخریب زیرساخت‌های اقتصادی، عدم خدمات بهداشتی و بهداشتی، تغییرات جغرافیایی، آلودگی محیط زیست و از هم رفتن روابط اجتماعی و اقتصادی مناطق زلزله‌زده منجر شود.

بنابراین، تدابیر ایمنی و پیشگیری از زلزله از اهمیت بسیاری برخوردارند. ساختمان‌ها و زیرساخت‌های شهری باید برای مقابله با زلزله طراحی و ساخته شوند تا بتوانند مقاومت لازم را در برابر این پدیده داشته باشند. آموزش و پیشرفته کردن آگاهی‌های عمومی نیز می‌تواند در کاهش خسارات ناشی از زلزله مؤثر واقع شود.

علاوه بر این، سازمان‌های مدیریت بحران باید برنامه‌های اضطراری برای پاسخگویی سریع به وقوع زلزله‌ها را آماده کنند و در صورت لزوم، افراد را در مدارس، ساختمان‌ها و نقاط عمومی آموزش دهند که چگونه در این شرایط وحشتناک عمل کنند.

به عنوان ساکنان این سیاره، ما باید همیشه آماده باشیم و اهمیت پیشگیری از زلزله را در نظر بگیریم. زلزله‌ها ممکن است به صورت غیرمنظم و بی‌هشدار رخ دهند، اما از انجام تمرینات و آموزش‌های مربوط به زلزله نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. آداب و رسومی چون ساخت کیف آماده‌باش شامل آب، مواد غذایی و آژیر زلزله در منزل و محل کار و حتی ذخیره کردن اسناد مهم و کپی های پشتیبان از اطلاعات الکترونیکی نیز می‌تواند زندگی ما را در مواجهه با یک زلزله کمک کند.

به زلزله بی‌رحم نگاه نکنیم و خودمان را به اعتقاد ملکوتی خود در امان معتقد نکنیم. بلکه باید برنامه ریزی و پیشگیری کنیم تا هنگام رخ‌دادن مشکلات، آنها را مقابله کنیم و زندگی خود را بهبود دهیم. زلزله‌ها یکی از چالش‌های بزرگ انسانی هستند که با همبستگی و تلاش مشترک می‌توانیم آن را بهبود دهیم و خسارات وارده را کاهش دهیم.

آمار لحظه ای و کاملا آنلاین
عمادده، فارس
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۸ ریشتر
۱۱:۲۷:۱۵ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
سرخه، سمنان
عمق ۱۰ کیلومتری
۴.۴ ریشتر
۲۳:۵۳:۲۵ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
كياسر، مازندران
عمق ۹ کیلومتری
۲.۸ ریشتر
۰۳:۳۰:۳۶ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
خنج، فارس
عمق ۸ کیلومتری
۴.۶ ریشتر
۰۰:۳۳:۴۵ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
گزيك، خراسان جنوبي
عمق ۱۱ کیلومتری
۳.۱ ریشتر
۲۲:۰۸:۴۱ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
صيدون، خوزستان
عمق ۸ کیلومتری
۲.۷ ریشتر
۱۹:۰۴:۱۹ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
گيوي، اردبيل
عمق ۶ کیلومتری
۳.۴ ریشتر
۱۴:۵۷:۵۴ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
تايباد، خراسان رضوي
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۶ ریشتر
۱۴:۴۳:۵۳ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
دره شهر، ايلام
عمق ۱۰ کیلومتری
۳.۳ ریشتر
۱۳:۱۸:۵۴ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
سفيد سنگ، خراسان رضوي
عمق ۷ کیلومتری
۳.۲ ریشتر
۱۱:۴۹:۴۴ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
نهاوند، همدان
عمق ۸ کیلومتری
۳.۷ ریشتر
۱۰:۲۸:۵۸ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
مهران، ايلام
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۵ ریشتر
۰۵:۳۵:۴۸ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
Gurian، افغانستان
عمق ۸ کیلومتری
۳.۴ ریشتر
۲۳:۳۰:۳۴ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
كوار، فارس
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۶ ریشتر
۲۰:۲۳:۵۲ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
فين، هرمزگان
عمق ۱۴ کیلومتری
۲.۹ ریشتر
۱۹:۲۰:۳۷ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
داورزن، خراسان رضوي
عمق ۸ کیلومتری
۲.۷ ریشتر
۱۲:۵۵:۵۲ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
كلار آباد، مازندران
عمق ۹ کیلومتری
۲.۶ ریشتر
۰۷:۳۱:۳۱ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
Herat، افغانستان
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۸ ریشتر
۰۵:۵۱:۵۵ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سرو آباد، كردستان
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۵ ریشتر
۰۳:۱۰:۰۱ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بزنجان، کرمان
عمق ۱۰ کیلومتری
۲.۶ ریشتر
۱۷:۵۸:۰۶ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۵

مرکز لرزه نگاری کشوری

مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کار ثبت و تعیین­ محل زمین‌لرزه‌ها را از سال 1337 هجری شمسی (1958 میلادی) با احداث اولین ایستگاه لرزه‌نگاری در تهران آغاز نمود. در دهه 1960 میلادی ایستگاه‌های لرزه‌نگاری کشور به 5 ایستگاه آنالوگ نصب شده در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و کرمانشاه توسعه یافت که از این بین، ایستگاه‌های تبریز، مشهد و شیراز زیرمجموعه شبکه لرزه‌نگاری استاندارد جهانی (WWSSN) بودند. در سال 1354 هجری شمسی (1975 میلادی) یک آرایه 7 ایستگاهی درون‌چاهی موسوم به آرایه بلند دوره ایران (ILPA) برای اهداف خاص و نیز فراهم آوردن اطلاعات لرزه‌ای مناسب جهت تحقیقات زلزله‌شناسی در جنوب غربی تهران راه‌اندازی شد.

مؤسسه ژئوفیزیک در سال‌ ابتدایی دهه 1360 هجری شمسی در چند نقطه دیگر نیز از جمله بروجن، مینودشت، مهاباد، قمصر و قلعه‌قاضی هرمزگان ایستگاه‌های لرزه‌نگاری آنالوگ راه‌اندازی نمود که فرایند ثبت و گزارش زمین‌لرزه‌های کشور تا سال 1374 توسط این ایستگاه‌ها صورت می‌‌‌گرفت. با تأمین لرزه‌نگارهای دیجیتال و تجهیزات انتقال اطلاعات تله‌متری، ابتدا در سال 1374 شبکه‌های لرزه‌نگاری دیجیتال تهران و تبریز راه‌اندازی گردید و پس از آن در سال­های بعد شبکه‌های لرزه‌نگاری در دیگر نقاط کشور به مرور توسعه یافتند.

از 130 ایستگاه لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری، 80 ایستگاه با لرزه‌نگارهای باندپهن و 49 ایستگاه با لرزه‌نگارهای کوتاه­دوره تجهیز شده‌اند و ایستگاه SRO مشهد با تجهیزات درون‌چاهی در حال فعالیت است. ایستگاه‌های کوتاه­دوره مرکز لرزه‌نگاری کشوری مجهز به لرزه‌نگارهای SS1 و ایستگاه‌های باندپهن مجهز به لرزه‌نگارهایTrillium یا CMG3 هستند.

بیش از چهار دهه فعالیت‌های ثبت و تعیین پارامترها و اطلاع‌رسانی زمین‌لرزه‌های کشور توسط بخش زلزله‌شناسی مؤسسه ژئوفیزیک، با توجه به توسعه شبکه‌های لرزه‌نگاری محلی، این مؤسسه در سال 1382 اقدام به راه‌اندازی مرکز لرزه‌نگاری کشوری نمود. مطابق مصوبات هیات محترم وزیران (مصوبه شماره 21914/28851 مورخ 12/9/1382 و مصوبه شماره 23157/ت33302 ک، مورخ 18/4/1384)، مرکز لرزه‌نگاری کشوری به عنوان مسئول مدیریت داده‌های لرزه‌ای کشور وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی رویداد زمین‌لرزه‌ها و توسعه شبکه‌ها و ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در سطح کشور را بر عهده دارد. از شهریور ماه 1384 با دریافت اطلاعات ایستگاه های لرزه‌نگاری سراسر کشور در این مرکز، امکان اطلاع رسانی رویداد زمین ‌لرزه‌های کشور با دقت و سرعت عمل بیشتر فراهم گردید.

علت بروز زمین لرزه چیست؟

متخصصان علت بروز زمین لرزه را به دو صورت علمی بیان کرده اند:

  1. گسل
  2. زمین‌لرزه آتشفشانی-زمین‌ساختی

مقیاس های اندازه گیری زمین لرزه

برای زمین لرزه ها، مقیاس های مختلفی به منظور اندازه گیری، آن ها در نظر گرفته شده است. این مقیاس ها معمولا برای بررسی میزان بزرگی و شدت تخریبی زلزله ها صورت می گیرد. از جمله این مقیاس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقیاس بزرگای گشتاوری
  2. مقیاس شدت مرکالی
  3. مقیاس بزرگی ریشتر

مقیاس ریشتر زلزله چیست؟

مقیاس ریشتر (Richter magnitude scale) نوعی مقیاس برای اندازه گیری شدت انرژی آزاد شده می باشد، که در هر زلزله رخ می دهد. هم اکنون از این مقیاس در سنجش شدت زلزله ها استفاده نمی شود چرا که مقیاس بزرگای گشتاوری دقیق تر بوده و کاستی های مقیاس ریشتر را می پوشاند. مقیاس سنجش ریشتر، ۱ تا ۸ است.

پیش لرزه زمین لرزه چیست؟

پیش لرزه معمولا پیش از وقوع زمین لرزه اصلی و شدید رخ می دهد. زمانی می توان پیش لرزه ها را تشخیص داد، که بازه ای از زمین لرزه های رخ داده در اختیار داشته باشیم. در باور عمومی بدین صورت است که اگر یک زلزله کوچک احساس شود، آن را پیش لرزه تلقی می کنند و منتظر زمین لرزه بزرگ تری خواهند بود. به همین دلیل تمهیداتی می چینند تا از آسیب ها دور بمانند.

پس لرزه چیست؟

پس لرزه نیز، نوعی زلزله است که شدت آن شبیه به پیش لرزه است و کمتر از زمین لرزه اصلی است اما بعد از زمین لرزه اصلی رخ می دهد. پس لرزه می تواند موجب آرامش خیال باشد بدین صورت که زمین لرزه اصلی رفع شده و خطر دور است. اما در این باره توجه داشته باشید که گاهی یک پس لرزه، به عنوان پیش لرزه ی زلزله اصلی دیگری به شمار می آید. پس لرزه ها گاهی روزها و ماه ها طول می کشند و به طور مرتب زمین را می لرزانند.

زلزله دقایقی پیش , زلزله نگاری دقایقی پیش , آخرین زمین لرزه های ایران , هشدار مرکز زلزله نگاری , زلزله نگاری جهانی , موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله

زلزله

زلزله، یکی از پدیده‌های طبیعی است که به وقوع می‌پیوندد و در نتیجه جابجایی و لغزش تیکه‌های قاره‌ای یا نتیجه فعالیتهای زمین‌شناسی در فلات قاره‌ای اتفاق می‌افتد. زلزله‌ها باعث انتقال انرژی زمین‌لرزه از محل تولید زلزله به سایر نقاط زمین می‌شود. این حوادث طبیعی همچنین می‌توانند باعث ایجاد امواج لرزه‌ای در زمین، ساختمان‌ها، و حتی منابع آب شوند. در این مقاله، به معرفی زلزله، علل و عوامل آن، تاثیرات این حوادث بر زندگی انسان‌ها و راهکارهای اعتباری برای کاهش خطرات زلزله پرداخته خواهد شد.

علم زمین‌شناسی می‌تواند به ما کمک کند تا درک بهتری از زوایای مختلف زلزله‌ها داشته باشیم. به طور کلی، زلزله‌ها می‌توانند نتیجه فعالیتهای تکتونیکی، تنشهای آزاد، عملیات آتشفشانی و حتی حرکت صفحات قاره‌ای باشند. با این حال، بزرگترین و تاثیرگذارترین علت زلزله انتقال لرزه از راه سیالات زمین‌ساختی است.

منطقه‌های بسیاری در سرتاسر جهان، نسبت به زلزله ها آسیب‌پذیر هستند. این ناحیه‌ها را معمولا به عنوان ریزه‌زمین سازماندهی نمیکنند و در استفاده از ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله کوتاهی می‌کنند. در نتیجه، خسارت مادی و انسانی که ناشی از آنها می‌باشد، بسیار بالا است.

یکی از تطبیقات رایج برای کاهش خطرات زلزله، ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله است. این ساختمان‌ها از ویژگی‌هایی مانند تقویت کردن بناها به وسیله فولاد و بتن استفاده می‌کند و همچنین ظرفیت جذب انرژی زمین‌لرزه را افزایش می‌دهد. همچنین، آموزش جامعه درباره رفتار ایمن زمان زلزله و استفاده از فناوری‌های مختلف، نقش مهمی در کاهش خطرات زلزله دارد.

به عنوان یک پدیده طبیعی، زلزله همیشه وجود خواهد داشت و امکان ندارد کاملاً جلوگیری شود. با این حال، صاحبان پیشگیری و بهره‌برداری می‌توانند با اتخاذ تدابیر احتیاطی و مناسب، خطر زلزله را به حداقل برسانند و خسارت‌های ناشی از آن را کاهش دهند.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

comment-0 امیر
1402/12/13 - 01:03
آقای مجیدی ما مردم شهرستان خوی روزهای خیلی سختی تو چادر ها تو سرما سپری کردیم ما تازه بچه هامون به ارامش رسیدن....و از شما خواهش داریم امارها درست ثبت بشه...ما مریضی نداریم که ییخود بگیم زلزله اود چرا ثبت نکردید ،،،یا چرا ریشتر زلزله کم ثبت کردید ,,,,,,,ما این لرزش ها رو تجربه می‌کنیم ،،،مگه میشه زلزله هفتم اسفند که چند روز پیش اتفاق افتاد بگید پایین دونیم بود ثبت نمیشه.... شدت زلزله هفتم اسفند یک ونیم برابر زلزله ایست که نهم اسفند ساعت هشت صبح سه ریشتر ثبت شده ،،،بود.... احتمالا هم زلزله هفتم اسفند رو با دو روز تاخیر نهم اسفند ثبت کردید... والا چه لزومی داره ما بگیم زلزله شد ،،،،و جواب های تکراری شما (کمتر از دونیم ریشتر ثبت نمیشه،،،موسسه اصلی زلزله نگاری ثبت نکرده ما کپی برداری کنیم ثبت کنیم ،،،)رو ببینیم.....از شما تشکر میکنم بابت ثبت امار زلزله کشور های بیگانه که کلاً ربطی به ما ندارند چه هم مرز باشیم چه نباشیم0 زلزله اونا به ما ربطی ندارد (افغانستان پاکستان اذر بایجان:) ،،،انتقاد بخاطر ثبت امارهای اشتباه ،،شهرستان خوی که خاک ایران هستند
comment-1 امیر
1402/12/13 - 01:02
تا حالا فکر کردین چرا همه معترضان به امار زلزله سایت شما مردم خوی هستن ؟؟؟ به نظر من چون این ها زلزله نیستن و هیچگاه ثبت نخواهد شد...اینو از یک کودک هفت ساله بچه خوی بپرسید دیگه متوجه شدن....ولی سوال من و همشهریان من اینه پس چرا یه تعدادی ثبت میشه یه تعدادی ثبت نمیشه....اکر امارها درسته چرا زلزله هفتم اسفند با اون شدت بالا 3/5, ریشتر ثبت نکردید ولی زلزله سه ریشتر صبح ساعت هشت نهم اسفند ثبت کردید ؟؟اقای مجیدی مطمئن باشید زلزله هفتم اسفند ساعت 2:52خیبیییلللییی خخخخخییییللللی بیشتر از زلزله نهم اسفند بود که صبح ساعت هشت،،که ثبت کردید بود.... این ها تناقض هایی ست که ما رو به شبهه انداخته.... سال پیش هم پس لرزه های که بعد از زلزله شش ریشتری اومد با تاخیر 72 ساعت ثبت شده میشد
comment-2 امیر
1402/12/13 - 01:02
سلام خسته نباشید اقای مجیدی...ضمن تشکر از زحمات شما بابت امار زلزله که برای ما به اشتراک می‌گذارید،،ولی ناقص... اقا مجیدی من یک شهروند خویی هستم که دوساله درگیر صدای انفجار ،،صدای وحشتناک،،زلزلع های عجیب و غریب هستیم و کسی اینجا تجربه نکنه متوجه نمیشه ما مردم خوی چی میگیم چه روزایی پشت سر میذاریم البته انشالله هم کسی تجربه نکنه..اگر نظرات کاربران رو بخونید همه معترضان نسبت به عدم امار درست شما ،,،،مردم خوی هستن.... یک مثال واضح میگم که همه تایید میکنن ،،هفتم اسفند پیش که همه به شما ابه علت عدم ثبت زلزله اعتراض داشتن زلزله 2:52 دقیقه نصف شب بود که بنده خودم بیدار بودم که شدت زلزله خیلی بیشتر از 2/5بود که نمیتونید بگید کمتر از دونیم بود ثبت نشد....هشتم اسفند چهار بار زلزله اومد ثبت نشد اونم نمیتونید بگید کمتر از دونیم باشه ثبت نمیشه چون خیلی بیشتر از دونیم بود... اقای مجیدی ما در این دوسال اونقدر زلزله تجربه کردیم دیگه همه کارشناس شدیم دیگه شدت زلزله بالای دو ونیم ریشتر و پایین دونیم ریشتر رو میفهمییم
comment-3 رضا بوستانچی ازخوی
1402/12/13 - 01:02
سلام اولش تشکرمیکنم ازسایتتون، فقط چندتاسوال داشتم، من40سالمه تاحالاتوعمرم اینقدر زلزله ندیدم من که سهله اوناییکه دوبرابر منم سن دارن میگن تاحالا چنین چیزی ندیدیم نزدیک1000روزه خوی میلرزه، اگه کارخداس که کاریش نمیشه کرد ولی اگه کاره بشره وجدانا بفکرمریضاوبچه های کوچیک سالمندان هستین؟ازخدانمیترسین؟ وای برماکه بخاطرمنافع شخصیمون چه کاراکه نمی‌کنیم، ممنون اززحماتتون
comment-4 قولو
1402/12/13 - 01:01
به زلزله نگاری کشور بگویید که زلزله ها ی خوی را ثبت کنند وگرنه ما اعصاب نداریم قاطی میکنیم
comment-5 علیرضا خوی اوشاغی
1402/12/13 - 01:01
همشهری های عزیز خویی نمیدونم چه نیرنگی در کاره احتمالا خیلی زیاد شهر به این بزرگی قربانی یک معدن اورانیوم در جنگ سر خواهد شد وسایل استفاده شده در معدن جنگ سر باعث تحریک گسلهای خوی میشود و آنها را فعال میکند بیایید هممون بریم معدن اورانیوم تکلیفمون رو روشن کنیم این زندکی نیست که ما میکنیم شدیم مثل گوسفندی که هر لحظه از ترس گرگ آرامش نداره استرس و اضطراب دیگه امانمون رو بریده .آفتاها گوتویوم بله یاشا ماغا.والا
comment-6 امید
1402/12/13 - 01:01
یعنی هیچ احدی نمیتونه بگه که زلزله ساعت ۳ اینا اومد کمتر از ۲/۵ بود
comment-7 ماریا
1402/12/13 - 01:01
دیشب ساعت یه ربع مونده به 3زلزله ای بالای 3ریشتر خوی رو لرزوند ولی ثبت نشده الان میگین زلزله پایین 2ونبچیم ریشتر ثبت نمیشه ولی از اونجایی که خونه ماذصد زلزله هستش این رو کاملا فهمیدیم واز خواب پریدیم و خیلی هم نرسیدیم پس نتیجه میگیریم اینها زلزله نیستن کار چینی هاست که نمی‌دونیم چه غلطی زیرزمین انجام میدن
comment-8 امیرعلی خوی
1402/12/08 - 10:01
سلام نصف شبی حدودای ساعت ۳ بود زلزله اومد ثبت نکردین ۵اسفند ۵بار زلزله اومد دوتاش خیلی شدید بود بالای ۴ بودشما فقط همون دوتایی ک شدید بودن رو ۲.۵و۳.۲ ثبت کردین لطفا آمارودرست ثبت کنین...شایدم تقصیر شماهانیس اینا زلزله نیسن واس همین اینجوری ثبت میکنین
تیم پشتیبانی وب سایت
اگر زلزله باشه و بالای 2.5 باشه حتما ثبت میشه دوست عزیزم
comment-9 رز آبی
1402/12/08 - 10:01
سلام چرا زلزله ها رو نمیذارین چندین بار زلزله شده ولی هیچکدومش رو نذاشتین ( خوی )
comment-10 علیرضا بچه خوی
1402/12/08 - 10:01
سلام امروزسه شنبه ساعت دو ۵۰ دقیقه در شهر خوی زلزله نسبتن شدیدی رخ داد برای من سواله که اگه شما واقعا زلزله نکاری میکنید جرا کشورهای همسایه زلزله میاد رو میدونید ولی روز نیمه شعبان ۶ زلزله توی شهر خوی رخ داد ولی یکیشو نوشتید .من یقین دارم که زلزله های این عصر دیگه کار خدا نیست بسر توش دخالت داره
comment-11 زهرا
1402/12/08 - 09:59
سلام واقعا چرا اطلاعات الکی در مورد زلزله های این چند روز خوی میدید.احساس نمیکنید شورش رو در آورید. الان نصف شب زلزله شد پاشدیم می بینیم هیچی ذخیره نکردین. ساعت ۲:۵۰نصف شب روز سه شنبه۷اسفندماه بابا تو رو خدا بند و بساط تونو جمع کنید.ما اینجا داریم هر لحظه به لحظه از استرس و اضطراب می‌میریم.امشب به جوری ترسیدیم که انگار بمب هسته ای انفجار کرد.از دوستانی هم که این روزا زلزله های خوی رو میفهمن و با من موافقن لطفا نظرتون رو به اشتراک بذارید.
تیم پشتیبانی وب سایت
با سلام. چندین بار این مورد رو گفتیم که واقعا چه دلیلی داره ما نخوایم اطلاعات زلزله رو اینجا وارد کنیم ؟ آیا مثلا مشکل امنیتی اتفاق می افته ؟ هر اطلاعاتی که موسسه اصلی منتشر کنه در اینجا وارد میشه.
زلزله های بالای 2.5 ریشتر فقط ثبت میشن
comment-12 خوی
1402/12/08 - 09:57
جناب آقای مجیدی خدمت شما سلام و خسته نباشید عرض میکنم و سوالی دارن که امیدوارم بنده و همشهریانم جواب منطقی و حداقل علمی از شما دریافت کنیم زیرا در این شهر کسی جوابگو نیست. آقای مجیدی زلزله قابل پیش بینی نیست و اصلا با شایعات خیلی مخالفم ولی ده روز پیش شایعات شروع زلزله در خوی بین مردم جاری شد ولی بنده اهمیت ندادم اما در بهت و حیرت مردم این شایعه به واقعیت پیوست و ما هر روز شاهد زمین لرزه هستیم. می‌خواهم بدانم در اینجا چه خبر است آیا انفجارها در معادن باعث فعال شدن دوباره گسل هست یا ما باید هر سال در ماه اسفند شاهد این زمین لرزه ها خواهیم شد که تا الان بی سابقه بوده باز از طرف خود و همشهریانم از کانال خوب شما تشکر میکنیم
تیم پشتیبانی وب سایت
سلام دوست عزیزم. ما فقط اطلاعات زلزله رو اینجا میزاریم و واقعیت این مورد خیلی علمی و کارشناسی هست و باید کارشناسان جواب بدن
comment-13 فرزانه مینافر
1402/12/07 - 19:12
چرا بیشتر زلزله های خوی رو نمیزارین
comment-14 علی اصغر برزگر
1402/12/07 - 19:12
بخش آیا میدانید واقعا مفید هست تشکر
comment-15 حسین
1402/12/07 - 19:14
سلام ظهر دو بار برای خوی زلزله اومد ولی یکی ثبت کردین کلا آمار الکی می‌دین
comment-16 خوی
1402/12/07 - 19:14
سلام خدمت شما ممنون از کانال خوبت از خوی
comment-17 فاطیما
1402/12/05 - 17:14
سلام به نظرتون زلزله ظهر امروز ۵اسفند خوی بیشتر نبود؟!!!!ما زهر ترک شدیمماااا
comment-18 هادی
1402/12/05 - 17:14
سلام امروز ۵اسفند ۳بار زلزله اومده ولی فقط یبار ثبت شده دلیل این چیه چرا ثبت نمیشه
تیم پشتیبانی وب سایت
زلزله های بالای 2.5 ریشتر ثبت میشن دوست عزیزم
comment-19 نوید
1402/12/05 - 17:15
سلام واسه چی زلزله های خوی رو ثبت نمیکنین
twitter facebook linkedin whatsapp telegram