آیا میدانید: که جويدن آدامس هنگام خورد کردن پياز، مانع از اشک ريزي شما مي شود ؟
logo

آموزش تصویری ساخت فاوآیکون برای وب سایت در تمام سیستم عامل ها و مرورگرها


چرا باید از Favicon استفاده کنیم؟

استفاده و فایده اصلی استفاده از Favicon برای زیبایی وب سایت و همچنین شناخته شدن وب سایت شما در کنار تب های زیادی می‌باشد که در مرورگر باز خواهد بود. فرض کنید 20 تب در مرورگر شما باز باشد؛ در صورتی که از Favicon استفاده کنید، وب سایت شما ساده تر قابل شناسایی می‌باشد. چون تشخیص یک لوگو نسبت به نوشته، هم راحت‌تر است، هم بهتر در ذهن می‌ماند.

 

چرا فاوآیکون مهم است؟

فاوآیکون ها علی رغم اندازه‌ی کوچکشان اهمیت فوق العاده بالایی برای وب سایت ها دارند، آنها تجربه‌ی کاربران را بهتر می کنند، نقش برند سازی دارند و نشان حرفه ای بودن وب سایت شما هستند:

تجربه کاربران:  فاوآیکون به عنوان یک سرنخ تصویری به یادماندنی از وب سایت شما عمل می کند و باعث بهبود تجربه‌ی کاربران از استفاده از وب سایت شما می شود. فاوآیکون ها به کاربران کمک می کنند تا به سرعت تب مربوط به وب سایت شما در مرورگر خود را پیدا کنند و همین باعث می شود به آسانی بتوانند بارها به وب سایت شما باز گردند.

برند سازی : برای یک برند منسجم بسیار مهم است که حتی کوچک ترین جزئیات فراموش نشوند. فاوآیکون به برند سازی و دیده شدن وب سایت شما کمک می کند و استایل و زبان شما را در خارج از وب سایت و درون مرورگر وب گسترش می دهد.

حرفه ای بودن:  فاوآیکون نشان منطقی و حرفه ای بودن وب سایت شما است و باعث می شود وب سایت شما هدف دار و فکر شده به نظر برسد.

 

چند نکته برای طراحی فاوآیکون

سادگی:

اندازه‌ی کوچک فاوآیکون به این معنی است که طراحی شما باید ساده و مختصر باشد. از جزئیات زیاد مانند تعداد زیادی خطوط کوچک، بافت یا سایه ها پرهیز کنید. به جای آنها نماد هایی برجسته، ساده و واضح را در طرح قرار دهید که در یک نگاه قابل تشخیص باشند.

هویت برند:

یک فاوآیکون باید نشان دهنده‌ی هویت وب سایت و برند شما باشد و همان زبان تصویری و تم رنگی باقی وب سایت شما را نشان دهد.

بدون نوشته یا با نوشته‌ی کم:

اگر می خواهید از تایپوگرافی (نوشته) درون فاوآیکون خود استفاده کنید، مانند نام برندتان، خودتان را به یک تا سه حرف محدود کنید. نام های اختصاری یا حروف اول نام برندتان معمولا گزینه های خوبی برای کوتاه کردن نام هستند.

استفاده از لوگو:

در حالی که بعضی از لوگوها می توانند حتی در ابعاد فاوآیکون ها بسیار زیبا دیده شوند، بیشتر لوگو ها وقتی تا این اندازه کوچک شوند به سختی قابل تشخیص می شوند. اگر می خواهید از لوگوی خود به عنوان فاوآیکون استفاده کنید، احتمالا باید تغییر های کوچکی در آن اعمال کنید. تگ لاین را حذف کنید یا تنها از حروف اختصاری استفاده کنید. این ها چند مورد از کارهایی هستند که می توانید با انجام دادن آن ها کاری کنید لوگوها حتی در اندازه‌ی کوچک هم ظاهر خوبی داشته باشند.

رنگ:

به یاد داشته باشید که فاوآیکون شما بسته به محتوا و مرورگری که کاربران استفاده می کنند در پس زمینه های با رنگ های متفاوت نشان داده خواهد شد. بنابراین، حتما قبل از نهایی کردن طراحی، فاوآیکون خود را روی رنگ های خاکستری، سفید و سیاه امتحان کنید.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram