آیا میدانید: که هر ٥٠ ثانيه يک نفر در دنيا به بيماري ايدز مبتلا ميشود ؟
logo

با حضور در صفحه اول گوگل فروش خود را افزایش دهید


حضور در صفحه اول گوگل

راز بقای هر کسب‌وکاری به فروش آن وابسته است. در دنیای دیجیتال امروز که بسیاری از کسب‌وکارها از شکل سنتی به آنلاین تبدیل شده‌اند. رقابت بین کسب‌وکارهای آنلاین برای فروش محصول یا خدمات هم سخت‌تر شده است. برای اینکه یک کسب‌وکار بتواند فروش خود را افزایش دهد نیازمند این است در صفحه اول گوگل بیشتر به چشم بیاید و دیده شود.

سئو یکی از روش‌های بازاریابی آنلاین است که به کمک آن می‌توان با بهینه‌سازی سایت یک کسب‌وکار برای موتورهای جستجو شانس سایت موردنظر برای قرارگرفتن در رتبه‌های برتر گوگل را افزایش داد.

 

اهمیت سئو برای کسب‌وکارها

اجازه دهید قبل از هر چیز یک داستان خیلی معمولی ولی مهم را برایتان تعریف کنیم. از اهمیت تصمیم‌ها و درک صحیح اهمیت سئو سایت، این داستان هنوز اتفاق نیفتاده و وابسته تصمیم امروز یا الان شماست!

ما هر روز کلی فعالیت انجام می‌دهیم و هر روز داستان‌های مختلفی رو ایجاد می‌کنیم ولی!

الان ۵ سال آینده است و شما صاحب کسب‌وکاری هستید که رشد زیادی در سال‌های گذشته داشته و همه این‌ها زمانی شروع شد که شما از سیستم فروش مطمئنی استفاده کردید که علاوه بر وفادارسازی مشتریان قدیمی شما، روزانه مشتریان جدیدی را به شما اضافه می‌کند.

همیشه در کسب‌وکارهای موفق گام اول توسعه، فروش مطمئن و باثبات است که حالا بیایید از یک دید دیگری به این داستان نگاه کنیم.

شما به اهمیت سئو وب‌سایت توجه کافی رو نداشتید و ۵ سال آینده، یا کسب‌وکار شما به مرحله بحرانی رسیده است (چون رقبای شما در بازاریابی آنلاین موفق‌تر عمل کردند)، یا همچنان درگیر دغدغه‌های فروش هستید که باعث می‌شود رشد خیلی زیادی را تجربه نکنید اگر همواره دنبال حفظ فروش فعلی خود باشید.

این داستان ممکن است کسب‌وکار شما باشید و الان کاملاً انتخاب با شماست که کدام داستان اصلی شما باشد!

 

با حضور در صفحه اول گوگل، درآمدهای میلیونی داشته باشید!

سئو سایت فرایندی است که طی آن سایت برای موتورهای جستجو بهینه می‌شود تا در بهترین نتایج صفحه اول گوگل قرار بگیرد. طبق آمارها کم از 89% افراد از صفحه اول گوگل خارج می‌شوند و برای یافتن آنچه به دنبالش بودند به صفحات بعدی گوگل می‌روند.

تقریباً 70% کاربران روی لینک 1 تا 4 کلیک می‌کنند؛ بنابراین با حضور در صفحه اول گوگل می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید. افزایش ترافیک با افزایش ورودی‌ها به سایت بخت فروش را برای کسب‌وکار شما افزایش می‌دهد.

قرارگرفتن در صفحه اول گوگل به‌خصوص در سایت‌های که محصول و خدمات آنها یا عبارتی کلیدواژه‌های هدف آنها سرچ بالایی دارد مثل: گوشی موبایل، دسکتاپ، بلیت هواپیما و ... می‌تواند آن کسب‌وکار را به درآمدهای چند صد میلیونی در ماه برساند.

 

کلمات کلیدی جستجو را درست انتخاب کنید.

تحقیق درست کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین مراحل برای شروع سئو سایت در یک کسب‌وکار است. حتماً شنیده‌اید که می‌گویند «خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج» بنابراین اگر کلمات کلیدی هدف به‌درستی انتخاب نشوند حتی اگر سئو سایت به‌خوبی انجام شود و آن کلیدواژه به صفحه اول گوگل برسد فایده‌ای ندارد.

زیرا به‌احتمال زیاد نرخ تبدیلی نخواهد داشت و منجر به فروش نمی‌شود. یا اینکه مثلاً شما به‌عنوان سئوکار برای یک کسب‌وکار که حوزه رقابتی سنگینی هم دارد و در ابتدای مسیر است کلمات کلیدی کوتاه و سخت را انتخاب کنید.

خب قیمت سئو این کلمات بسیار گران است و اگر در ابتدا با این کلمات شروع کنید ممکن است نتوانید اهداف فروش یک کسب‌وکار را محقق کنید. بهتر است با کلمات کلیدی طولانی‌تر یا به‌اصطلاح لانگ تیل شروع کنید. رتبه گرفتن در کلیدواژه‌های طولانی راحت‌تر است به‌علاوه اینکه سرچ‌های هدفمندتری دارد بنابراین نرخ تبدیل این کلمات بالاتر هم هست و می‌تواند موجب فروش برای سایت شود.

 

راه‌ های افزایش فروش

راه‌ های افزایش فروش و بهبود سئو سایت

نرخ کلیک سایت را بهبود ببخشید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن موجب افزایش ورودی‌ها به سایت شده و همچنین سئو سایت را هم تقویت کنید، بهبود نرخ کلیک است. شما با نوشتن عناوین جذاب و بهینه‌سازی عناوین قبلی، بهینه‌سازی توضیحات متا می‌توانید توجه کاربران را به خود جذب کنید و موجب افزایش نرخ کلیک و ورودی‌ها به سایت خود شوید.

 

محتوای یونیک و ارزشمند تولید کنید.

برای تقویت سئو سایت تنها ورود کاربر کافی نیست باید تدبیری چاره کنید تا نه‌تنها کاربر در سایت شما بماند بلکه دوباره بازگردد.

آگاهی‌بخشی راه حلی است که می‌توانید از طریق آن کاربری که وارد سایت شده است را مجاب کنید که در سایت شما وقت بگذارند.

آگاهی‌بخشی از طریق محتوا می‌تواند منجر به فروش شود زیرا زمانی که کاربر بداند چه چیزی را عرضه می‌کنید و به‌خوبی آن را بشناسد اگر به دنبال خرید باشد حتماً از شما خرید می‌کند.

 

سایت خود را برای موبایل کاربران بهینه کنید.

موبایل فرندلی بودن سایت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در سفارش سئو سایت خود باید در نظر داشته باشید. برای اینکه بتوانید سایت خود را موبایل فرندلی کنید باید حتماً صفحات سایت خود را در حالت واکنش‌گرا برای موبایل بهینه کنید.

از سرچ کنسول سایت هم می‌توانید برای یافتن خطاهای موبایل استفاده کنید. با رفع خطاهای موبایل فرندلی بخش سرچ کنسول می‌توانید سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید.

ازآنجایی‌که تا 5 سال آینده بیش از 75 درصد کاربران از موبایل وارد سایت شما خواهند شد باید از همین‌الان سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید. تا بتوانید کاربری که موبایل وارد سایت شما می‌شود را هم برای فروش از دست ندهید.

 

قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید سئو سایت خود را تقویت کنید استفاده از سوشال سیگنال‌هاست. برای اینکه سیگنال‌های قوی‌تری دریافت کنید لازم است در پیج‌های خود در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خوبی داشته باشید. زیرا به‌این‌ترتیب زمانی که لینکی در یکی از صفحات پیج خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید ترافیک بیشتری را به سمت سایت هدایت می‌کنید.

افزایش ترافیک علاوه بر اینکه رتبه سایت شما را بهبود می‌دهد و خودبه‌خود شانس فروش شما را هم‌افزایش می‌دهد.

 

سایت خود را از نظر فنی بهینه سازی کنید.

یکی از نکاتی که در افزایش فروش مهم است بهبود وضعیت سرعت سایت است. سرعت لود صفحات بسیار مهم است. اگر کاربر وارد سایت شود و قصد خرید هم داشته باشد در یکی از مراحل پرداخت یکی از صفحات دیر لود شود ممکن است کاربر کلافه شده و سایت شما را ترک کند.

این ترک کردن به‌گونه‌ای است که او دیگر به سایت شما بازنمی‌گردد. یعنی هم شما یک مشتری را ازدست‌داده‌اید. هم اینکه با این ترک کردن به سئو سایت شما آسیب وارد می‌شود.

 

سخن آخر ...

سئو سایت یکی از ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین است که به کمک بهبود آن می‌توانید سود کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram