پیشنهاد سایت: لحظه تحویل سال 1403
آیا میدانید: که جنين بعد از هفته هفدهم خواب هم ميتواند ببيند ؟
logo

استخاره آنلاین با قرآن (ازدواج , معامله , استخاره خوب یا بد)


استخاره با قرآن

استخاره با قرآن

استخاره با قرآن یکی از معروف‌ترین و مورد اعتمادترین روش‌هایی است که در بین مسلمانان برای تصمیم‌گیری در مواضع مختلف به کار می‌رود. انجام استخاره با قرآن از طریق خواندن آیات قرآن و اعتماد به معنایی که برای شخص خاصی دارد، به او کمک می‌کند تا تصمیمی صحیح را برای مسائل مهم در زندگی بگیرد. این روشی عموماً در مواقع مبهم و تناقض‌هایی که در مقابلمان قرار می‌گیرند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسیاری از مسلمانان با اعتقاد به حقانیت قرآن، به استخاره با قرآن روی می‌آورند. آنها با اپنداشت این که قرآن کتاب الهی است که توسط خداوند برای راهنمایی مردم به دنیا آمده است، به اعتقاد می‌رسند که خداوند می‌تواند از طریق قرآن به ما راهنمایی کند. بنابراین، این روشی که در قرآن توصیف شده است و توسط پیامبر اسلام (ص) هم مورد استفاده قرار گرفته است، به عنوان روشی معتبر برای استفاده از خداوند به منظور تصمیم‌گیری در امور مهم در نظر گرفته می‌شود.

روش استخاره با قرآن به این صورت است که فردی که قصد استخاره را دارد، قبل از خواب به خواندن یک آیه قرآن می‌پردازد و پس از آن در خواب خواهد دید که آیات قرآن برای او روشنایی و راهنمایی خواهد کرد. به عنوان مثال، فرد می‌تواند قبل از خواب آیه‌ای مانند "وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ" را بخواند که به این معناست: "و هنگامی که بندگانم از من درباره من بپرسند، من نزدیکشان هستم." سپس، فرد در خواب خواهد دید که آیات قرآن و نشانه‌های دیگر در خواب به او نشان داده می‌شوند. یا ممکن است روشنگری و راهنمایی در درون خودش را احساس کند.

استخاره با قرآن به طور کلی باید با توجه به ملاحظات زیر صورت گیرد:

1. صداقت و اخلاص: فرد باید از طریق خواندن قرآن، یک ارتباط معنوی و اخلاص شخصی با خداوند برقرار کند. بدون اخلاص و اتصال معنوی، استخاره نمی‌تواند موثر باشد.

2. عدم تعصب: اگر فرد در خواب با انتخابی که می‌خواهد منجر به آن شود، راضی نباشد، باید با دقت دیگر آیات را بخواند و از انتخابی عقب نهد. عدم تعصب در انتخابی که قصد داریم از طریق خداوند به آن دست یابیم، امری بسیار مهم است.

3. تأنی در تصمیم‌گیری: استخاره تنها به عنوان یک راهنمایی در جهت تصمیم‌گیری استفاده می‌شود و شخص باید هنگام تصمیم‌گیری به تفکر و ارزیابی دقیق تردیدهای خود بپردازد.

در مجموع، استخاره با قرآن روشی است برای دست‌یابی به راهنمایی الهی و تصمیم‌گیری صحیح. این روش به مسلمانان کمک می‌کند تا در زندگی خود با آرامش بیشتری حرکت کنند و بهترین تصمیم‌ها را در مواقع حساس بگیرند. با اعتقاد به قدرت و حکمت خداوند و انتشار قرآن، استخاره با قرآن به عنوان یک راهنمای قدرتمند به عنوان فرهنگ مسلمانان در تصمیم‌گیری‌های مهم در جهان شناخته می‌شود.

استخاره با قرآن

استخاره آنلاین با قرآن

انسان موجودی عاقل و دارای اختیار میباشد و قدرت انتخاب دارد اما همیشه در موارد مهم زندگی دچار شبهه و تردید میشود و در انتخاب درست ترین راه دچار تزلزل میشود و میخواهد با اطمینان درست ترین تصمیم را بگیرد. در طول تاریخ بشریت مسلمانان با توجه به اعتقادی که به قرآن داشته اند همیشه این کتاب مقدس را ارج نهاده اند و در تصمیمات مهم زندگی خود استخاره و مشوت با قرآن کریم را به عقل و خرد و دانش خود ترجیح داده اند. تنها راه دست یافتن به اطمینان کامل و قوت قلب مراجعه به قرآن و انجام استخاره با قرآن میباشد. احادیث بسیاری از بزرگان در طول تاریخ در مورد اهمیت کتاب آسمانی و استخاره با آن نقل شده است و این نشان دهنده اهمیت موضوع میباشد. البته استخاره با قرآن جز واجبات دین نمیباشد اما بهتر است در هر امر مهمی که برای انسان پیش آمده و وی را در دوراهی قرار داده با استخاره به قرآن تصمیم درست را بگیرد.

شرایط استخاره با قرآن

در رابطه با شرایط و زمان استخاره با قرآن احادیث و نظرات متعددی وجود دارد اما رعایت موارد زیر از سوی علمای دینی و برخی بزرگان اسلام تاکید شده است:

  • شنبه : از طلوع خورشید تا عصر
  • یکشنبه: از صبح تا ظهر، سپس از عصر تا مغرب
  • دوشنبه : از سپیده دم تا طلوع خورشید ، سپس از ظهر تا مغرب
  • سه شنبه:از صبح تا ظهر ، سپس از عصر تا تاریکی شب
  • چهارشنبه : از سپیده دم تا تاریکی شب
  • پنج شنبه: از سپیده دم تا تاریکی شب
  • جمعه : مثل روز پنج شنبه است

همچنین بهتر است که قبل از استخاره سه بار سوره ی اخلاص (قل هو الله احد) را بخواند و سپس سه مرتبه صلوات بر محمد و ال محمد بفرستد و سپس نیت کرده و دعای مخصوصا استخاره را نیز قرائت کند و به انچه که مایل است استخاره کند، پسندیده تر آنست که با وضو و روبه قبله باشد چنان که گویا نماز به جا می آورد.

آیا انجام استخاره اینترنتی با قرآن صحت دارد؟

امروزه همه امورات انسان با تلفن همراه و اینترنت انجام میشود و انجام استخاره آنلاین با قرآن نیز بسیار رواج یافته است در رابطه با این مورد نیز به نظرات این دو بزرگوار اکتفا کرده ایم که فرموده اند:

در صورتی که یک فرد حقیقی استخاره را انجام دهد و نتیجه اعلام شود یا نرم افزار طوری تنظیم شده باشد که آیات آغاز یکی از صفحات قرآن را بدون اطلاع قبلی منعکس کند، مانعی ندارد.

استخاره با تفال چه فرقی دارد؟

بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که استخاره و تفال یک چیز هستند در حالی که این دو کاملا با یکدیگر فرق دارند. استخاره را زمانی انجام می دهید که شما قصد انجام کاری و یا گرفتن تصمیمی را دارید اما هنوز دچار تردید و دو دلی هستید. در این شرایط شما از خدا می خواهید راه خیر و درست را به شما نشان داده و استخاره می کنید.

در تفال شما تصمیم به انجام کاری را ندارید. فقط می خواهید بدانید که نتیجه فلان کار یا فلان اتفاق چه می شود، یا می خواهید احساس و نظر شخص دیگری را راجع به خود بدانید. در این حالت شما تفال خواهید زد. گفته می شود در این موارد استخاره جایز نیست.

در چه زمانی استخاره ازدواج بگیریم؟

سوال مهمی که برای بسیاری از افراد پیش می آید، آن است که چه زمانی استخاره ازدواج بگیریم؟ متاسفانه بسیاری از افراد تنها به استخاره بسنده کرده و زمانی که موقعیتی برای ازدواج پیش می آید، بدون شناخت و تحقیق استخاره کرده و طبق آن تصمیم گیری می کنند. بدون شک انجام این استخاره ازدواج اشتباه است.

خداوند در قرآن بیش از هر مساله دیگر به تفکر و قدرت عقل انسان ها اشاره می کند. از این رو شما برای هر تصمیم گیری در زندگی و انجام هر کاری باید به عقل و تفکر خود رجوع کنید.

آیا عمل به نتیجه استخاره واجب است؟

سوال مهم دیگری که بسیاری از افراد می پرسند این مساله است که آیا انجام نتیجه استخاره واجب است؟ بسیاری از افراد تصور می کنند اگر به نتیجه استخاره عمل نکنند، به قرآن یا خداوند بی احترامی کرده اند. در صورتی که این گونه نیست. با وجود آن که از نظر شرعی انجام نتیجه استخاره واجب نیست، اما بسیاری از علما معتقدند که بهتر است برخلاف آن عمل نکنید. اما عدم عمل به آن نیز گناه محسوب نمی شود. با این وجود اگر تصمیم گرفتید برخلاف نتیجه استخاره عمل کنید، بهتر است صدقه داده و یا به ایتام کمک کنید و از خداوند بخواهید خیر و صلاح شما را در این کار قرار دهد.

نظر مراجع تقلید در مورد استخاره اینترنتی

با توجه به این که انواع و اقسام استخاره‌های آنلاین وجود دارد در چه شرایطی آیا می‌توان به این استخاره‌ها اعتماد کرد؟ آیا این نوع استخاره کردن قابل اعتماد هستند؟ آیا می‌توانیم بر اساس نتیجه این نوع استخاره برنامه‌ریزی کنیم؟ در ادامه نظر مراجع تقلید را دراین‌باره می‌خوانیم:

آیت‌الله خامنه‌ای: (در مورد استخاره آنلاین) موارد مختلف است و اگر طبق روش‌های معمولی است مانعی ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: (استخاره آنلاین) هرگاه طوری تنظیم شده باشد که آیات آغاز یکی از صفحات قرآن را بدون اطلاع قبلی منعکس کند مانعی ندارد.

آیت‌الله سیستانی: روش استخاره کردن در مفاتیح موجود است، مراجعه شود.

آیت‌الله نوری همدانی: اگر استخاره کننده وارد در آن رشته باشد و بتواند از قرآن مجید برداشت مناسب و نزدیک به واقع داشته باشد اشکال ندارد.

آیت‌الله علوی گرگانی: اگر به گونه صحیح انجام شود مانعی ندارد گرچه اعتنا کردن به این‌گونه استخاره‌ها از نظر ما محل تردید است.

استخاره آنلاین , استخاره با قرآن , استخاره آنلاین با قرآن , استخاره ازدواج , استخاره معامله , استخاره با قرآن خوب و بد , استخاره واقعی , استخاره دستی , استخاره

استخاره با قرآن

استخاره با قرآن یکی از راه‌هایی است که در اسلام برای گرفتن تصمیمات مهم و مشکلات زندگی استفاده می‌شود. استخاره به معنی درخواست راهنمایی و نصیحت الهی برای تصمیم‌گیری در موضوعی خاص است. به عبارت دیگر، استخاره با قرآن به معنای درخواست کمک از خداوند در پیدا کردن راه حل بهتر در موقعیت‌های پیچیده و مهم است.

استخاره با قرآن به شکلی است که فرد در مورد تصمیمی که قصد دارد بگیرد، قرآن را به طور رندوم باز کرده و از آیه‌ای که به او نمایان می‌شود به عنوان علامتی برای دریافت راهنمایی الهی استفاده می‌کند. در واقع، آیه‌ای که در باز کردن قرآن به فرد نشان داده می‌شود، به عنوان جواب خداوند به مسئله‌ای است که فرد در دل خود دارد.

استخاره با قرآن نیازمند برخورداری از اعتقاد به قدرت و دانش خداوند است. افرادی که به استخاره با قرآن روی می‌دهند، معتقدند که خداوند اطلاعات لازم را در قرآن برای آنان جای داده است و با باز کردن قرآن، خداوند با وجود چهره مخفی خود، می‌تواند به آنان کمک کند.

استخاره با قرآن می‌تواند در تمامی زمینه‌ها و شرایط زندگی مورد استفاده قرار گیرد. مهم‌ترین نکته در استخاره با قرآن این است که فرد باید با یقین و اعتماد کامل به خداوند این عمل را انجام دهد و به طور کامل قلب خود را باز کند.

استخاره با قرآن ممکن است در یافتن راه حل‌هایی برای مسائل روزمره مانند انتخاب همسر، شغل، مسیر تحصیلی و... مفید باشد. به عنوان مثال، تصمیم برای انتخاب همسر می‌تواند با باز کردن قرآن و یافتن آیه‌ی مناسبی برای استخاره تسهیل شود.

اگرچه استخاره با قرآن می‌تواند به فرد در تصمیم گیری کمک کند، اما هیچ گونه تضمینی درباره صحت تفسیر قرآن و نتیجه استخاره وجود ندارد. بنابراین، تصمیم‌گیری و عمل به آن تماماً بسته به اعتقاد فرد است.

در نهایت، استخاره با قرآن به عنوان یک ابزار روحانی برای ارتباط با خداوند و دریافت راهنمایی مقدس به شمار می‌رود. استفاده بهینه از این روش نیازمند تحقق ایمان و استعداد فرد در درک و تفسیر قرآن است. برای این منظور، فرد باید زمینه‌ها را برای درک عمیق تر از قرآن و دریافت مفهوم صحیح آن فراهم کند.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

comment-0 زهرا
1402/12/05 - 17:16
خدا خیریتون بده . عالیه
comment-1 ناصر
1402/08/17 - 09:32
انصافا چند درصدش دروغه؟
تیم پشتیبانی وب سایت
دوست عزیزم ذات فال طبیعتا به شانس برمیگرده و صد در صدی وجود نداره
comment-2 فخر
1402/05/24 - 12:49
واقعا از شما ممنونم با این برنامه ی فوق‌العاده تون که هر وقت مراجعه نمودم و استخاره ای رو داشتم دلم آروم گرفته و با استعانت از خداوند متعال و بنا به جواب استخاره ی قرآن یا اون رو انجام دادم و یا با نظر منفی استخاره اون کار رو رو انجام ندادم که در هر دو صورت عالی بوده و همیشه دعاگوتون هستم در پناه حق سلامت باشید یا علی
comment-3 محمود
1402/02/05 - 11:42
خیلی مسخره بود هیچ ربطی به نیت من نداشت
comment-4 سعیده بانو
1402/02/05 - 11:42
واقعا عالی بود حتی یه نیتی کردم ک می‌دونم بده و عاقبتی نداره قشنگ گفت بیچاره میشم ممنونم ️
comment-5 نوری
1402/02/05 - 11:41
بسیا ر عالی وخوب
comment-6 علیرضا
1402/02/05 - 11:40
ممنون خدا خیرت بده دوست عزیز
comment-7 نولو
1402/02/05 - 11:39
ممنونم من همیشه از این استخاره استفاده میکنم
تیم پشتیبانی وب سایت
ممنون از شما . باعث افتخاره
comment-8 ساناز
1402/02/05 - 11:39
سلام عالیه سایت شما هر چی که بخوای هست از شما ممنونم که همچین سایتی دارید
comment-9 سمیرا
1402/02/05 - 11:39
همه سایت ها دارن ولی برای شما خیلی شیک تر و جالب تره . ممنون از شما
twitter facebook linkedin whatsapp telegram