پیشنهاد سایت: لحظه تحویل سال 1403
آیا میدانید: که يک سوم کساني که دچار چاقي مفرط هستند در کشورهاي در حال توسعه زندگي مي کنند ؟
logo

پیش شماره تلفن کشور های جهان


پیش شماره تلفن کشورها

پیش شماره تلفن کشورها

در دنیای ارتباطات مدرن، تماس تلفنی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین روش‌های برقراری ارتباط با دیگران است. با پیشرفت فناوری و جهانی شدن جامعه بین‌المللی، امکان برقراری تماس با افراد دیگر کشورها همواره مورد نیاز بوده است. اما برای انجام تماس تلفنی با دیگر کشورها، نیاز به دانش پیش شماره هر کشور است. در این مقاله، به بررسی پیش شماره تلفن کشورها و اطلاعات مربوط به آنها پرداخته خواهد شد.

پیش شماره تلفن کشورها، یک کد عددی است که به منظور شناسایی هر کشور به نحوه یکتا استفاده می‌شود. هر کشور دارای یک پیش شماره است که با استفاده از آن می‌توان از سراسر دیگر نقاط جهان تماس تلفنی برقرار کرد. برخلاف شماره تلفن داخلی که فقط در محدوده کشوری قابل استفاده است، پیش شماره تلفن کشورها تماس با کشورهای دیگر را ممکن می‌سازد.

هر کد پیش شماره تلفن کشور با یک یا چند رقم صحیح شروع می‌شود. مثلاً، پیش شماره تلفن کشور ایران با عدد 98 آغاز می‌شود، پیش شماره آمریکا با عدد 1، و پیش شماره انگلیس با عدد 44. این پیش شماره‌ها فقط جهت تماس با شماره تلفن همراه یا ثابت هر کشور استفاده می‌شوند و نباید با دیگر کدها در تماس با شماره‌های داخلی یک کشور اشتباه گرفته شوند.

برخی از کشورها پیش شماره خاص خود را برای تماس با مناطق مختلف کشور دارند. مثلاً در آمریکا، به جای پیش شماره تلفن کشور با عدد 1، برای تماس با هر ایالت کد پیش شماره اختصاص داده شده است. همچنین، برخی کشورها پیش شماره خاصی برای تماس با مناطق مختلف شهری خود نیز دارند. برای مثال، پیش شماره تلفن تهران در ایران با عدد 21 آغاز می‌شود.

باید توجه داشت که پیش شماره تلفن کشورها ممکن است در طول زمان تغییر کند. پیش شماره جدیدی به علت تغییرات سیاسی، اقتصادی یا فناوری در یک کشور به وجود بیاید. بنابراین، همیشه باید اطلاعات به روزی درباره پیش شماره کشور مورد نظر در اختیار داشته باشیم.

در نتیجه، برای برقراری ارتباط با دیگران در سراسر جهان، مهم است که در مورد پیش شماره تلفن کشورها اطلاعات کاملی داشته باشیم. اگر با پیش شماره های مختلف کشورها آشنا نباشید، ممکن است تماس تلفنی خود را به اشتباه انجام دهید و وقت و هزینه های اضافی را صرف کنید. بنابراین، اطلاعات درست و به روز در مورد پیش شماره تلفن کشورها می‌تواند به شما در برقراری ارتباط تلفنی با دیگران در سراسر جهان کمک کند.

کشور مورد نظر را انتخاب کنید

پیش شماره تلفن کشور های جهان

کد کشورها (پیش شماره کشورها)‌ عددی است كه با ۰۰ (+) شروع می‌شود و در تماس‌های خارجی باید پیش از وارد کردن شماره تلفن مورد نظر، شماره‌گیری شود. هر کشور کد تلفن مختص به خود را دارد که در تماس‌های تلفنی بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب که وقتی قصد دارید با شخصی در خارج از کشور ارتباط تلفنی داشته باشید، قبل از وارد کردن شماره تلفن حتما باید پیش شماره کشور مقصد را شماره‌گیری کنید. لازم به ذکر است که پیش شماره موبایل کشورها تفاوتی با کد آن کشور ندارد. برای نمونه کد ایران ۰۰۹۸ (۹۸+) است و باید در تماس خارجی با موبایل یا تلفن ثابت ایران شماره‌گیری شود. ولی چرا این کد به ایران تعلق گرفته و چه مرجعی دراین‌باره تصمیم گیری کرده است؟ درمجموع، استفاده از پیش شماره کشورها از کجا و چه زمانی آغاز شد؟

چرا کد پیش شماره کشورها ایجاد شد؟

جای تردیدی نیست که اغلب مردم از لزوم شماره‌گیری کد کشورها اطلاع دارند. این کدها از دهه ۷۰ میلادی رایج شدند، ولی ایجاد آن‌ها به سال‌های اولیه دهه ۶۰ می‌رسد. در آن زمان استفاده از تلفن‌های رومیزی قدیمی رواج داشت، به این صورت که فرد برای شماره‌گیری هر عدد باید شماره‌گیر را در جهت عقربه‌های ساعت تا انتها می‌چرخاند. این روش شماره‌گیری پروسه‌ای زمان‌بر بود و ازاین‌رو، شماره تلفن‌ها باید تا حد امکان کوتاه‌تر می‌شدند. در واقع، ایجاد کد یا پیش شماره کشور باعث شد تا شماره تلفن بیشتر از ۱۱ رقم نباشد.

چه کسی مرجع تصمیم‌گیری برای استفاده از پیش شماره کشورها بود؟

اتحادیه بین‌المللی مخابرات یا آی تی یو (ITU) بانی اصلی اعمال پیش شماره کشورها بود. این سازمان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد محسوب می‌شود و وظیفه قانون‌گذاری و نیز مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد.

در شماره‌گیری با تلفنی‌های روتاری (یا چرخشی) شماره‌گیری کد یک مسلما بسیار آسان‌تر از ۹ بود. کشورهای پیشرو و قدرتمند در صنعت ارتباطات و نیز کشورهای پرجمعیت اعداد آسان‌تر و تک رقمی مانند ۱+ به‌عنوان پیش شماره کشور خود انتخاب کردند. این کشورها از سیستم ارتباطی پیشرفته‌ای برخوردار بودند و سطح وسیع‌تری از ارتباطات را با سایر کشورها داشتند؛ ازاین‌رو، میزان تماس‌های تلفنی آن‌ها نیز بسیار بالا بود.

یکی از نکته‌های جالب اینکه آفریقا با وجود وضعیت اقتصادی ضعیف‌تر نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا توانست کد‌های ردیف ۲+ را به خود اختصاص داد. در این راستا، کشورهای اروپایی کدهای سری ۳+ و ۴+ را دریافت کردند. همچنین، کشورهایی که قدرت و نفوذ بیشتری داشتند، موفق شدند تا کدهای رند مانند ۳۳+ (فرانسه) و ۴۴+ (انگلستان) را به خود اختصاص دهند.

در آن زمان، شبکه ارتباطات اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی (USSR) با وجود وسعت بالای کشور و آمار بالای جمعیتی، بسیار ضعیف بود؛ ولی با این وجود موفق شد تا کد تک رقمی ۷+ را دریافت کند. نکته قابل‌توجه اینکه فقط کشورهای آمریکای شمالی و اتحاد جماهیر شوروی کد پیش شماره تک رقمی دریافت کردند. در حالی که پیش شماره سایر کشورهای دنیا دو یا سه رقمی است. در این راستا، طولانی‌ترین کد به شماره ۹۹۸+ به ازبکستان اختصاص یافت.

پیش شماره تلفن کشورها

پیش شماره تلفن کشورها قسمتی از شماره تلفن است که قبل از شماره شهر یا منطقه و بعد از کد کشور در ارتباط با کشورهای مختلف قرار می‌گیرد. هر کشور برای شناسایی منطقه و شهرهای مختلف در سرتاسر سرزمین خود، برای آن‌ها یک پیش شماره تعیین می‌کند. این پیش شماره‌ها به منظور برقراری ارتباط به راحتی بیشتری درون کشور و بین الملل فراهم می‌کند.

به طور کلی پیش شماره تلفن کشورها دارای یک تا سه رقم است و به طور کلی با صفر شروع می‌شوند. از آنجا که هر کشور دارای یک پیش شماره خاص است، در زمان بین المللی این پیش شماره را برای تماس با کشور دیگر وارد کرده و سپس شماره هدف را شروع می کنیم. نحوه وارد کردن این پیش شماره همواره متفاوت است و ممکن است نیاز به استفاده از علامت + یا کدهای دیگری داشته باشد.

برخی از کشورها دارای پیش شماره خاصی هستند که شامل چندین منطقه می شود. در این صورت، پیش شماره تلفن یک کشور به عنوان یک واحد استفاده می شود و برای تماس با یک منطقه خاص درون کشور، پس از پیش شماره کشور، پیش شماره منطقه مورد نظر نیز وارد می شود.

استفاده از پیش شماره تلفن کشورها در واقع یک روش استاندارد برای تماس با شماره های بین المللی است. این روش باعث سهولت و سرعت بیشتر در برقراری تماس ها به کشورهای دیگر می شود و از خطاهای ناشی از تغییرات در قوانین و روش ها در هر کشور جلوگیری می کند. همچنین، استفاده از پیش شماره تلفن کشورها به ما در درک بهتر ساختار شماره تلفن هر کشور کمک می کند و به ما اطلاعات لازم را در مورد منطقه و شهر مورد نظر می دهد.

علاوه بر این، استفاده از پیش شماره تلفن کشورها در بین المللی می تواند هزینه تماس را کاهش دهد. برخی از شرکت ها ارائه دهنده خدمات تلفنی، تعرفه های مختلفی برای تماس های بین المللی دارند و هزینه آنها بسته به منطقه و کشور مقصد متغیر است. با استفاده از پیش شماره تلفن کشورها، می توان بدون اینکه تماس اولیه برقرار شود، هزینه تماس را پیش بینی کرد و سپس تصمیم گرفت که آیا تماس بگیرید یا خیر.

با توجه به توسعه فناوری ارتباطات، روش های جدیدی برای برقراری تماس های بین المللی نیز ایجاد شده است. برخی از این روش ها شامل کشیدن همزمان از شماره تلفن مورد استفاده، شماره های ثابت و بیسیم مجهز به تکنولوژی VoIP و استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه می باشد. با این حال، استفاده از پیش شماره تلفن کشورها همچنان به عنوان راه حلی معتبر و قابل اعتماد برای برقراری تماس با کشورهای دیگر در سراسر جهان شناخته شده است.

در نهایت، بدون شک استفاده از پیش شماره تلفن کشورها در تماس های بین المللی بسیار مهم است و به ما در برقراری تماس های سریع و ساده تر به سراسر جهان کمک می کند. این روش استاندارد و امن، به ما اطلاعات لازم را در مورد ساختار شماره تلفن هر کشور می دهد و هزینه تماس های بین المللی را کاهش می دهد. به طور کلی، استفاده از پیش شماره تلفن کشورها امری اساسی در تماس های بین المللی است که توجه ما را به جزئیات مهم شماره تلفن هر کشور جلب می کند.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram