پیشنهاد سایت: لحظه تحویل سال 1403
آیا میدانید: که جنين بعد از هفته هفدهم خواب هم ميتواند ببيند ؟
logo

آموزش تصویری تنظیمات حرفه ای CDN ابرآروان به همراه ترفندها


cdn چیست

شبکه توزیع محتوا یا Content Delivery Network، شبکه‌ای تشکیل شده از سرورهای قرار گرفته در پاپ‌سایت‌های مختلف است. این سرورها که در نقاط متفاوت جغرافیایی قرار دارند، محتوای وب‌سایت شما را روی خود ذخیره می‌کنند و در زمان درخواست محتوا به‌وسیله‌ی کاربران وب‌سایت، این محتوا را از طریق نزدیک‌ترین سرور از نظر جغرافیایی، به کاربر ارایه می‌دهند. به این ترتیب به کمک خدمات CDN ابر آروان درخواست‌های کاربران سریع‌تر پاسخ داده می‌شود و سرعت کلی وب‌سایت افزایش می‌یابد

 

سرورهای CDN چه محتوایی را Cache می‌کنند؟

بسته به تنظیمات، انواع فرمت محتوا مانند فایل‌های HTML، CSS و JS، تصویر، صوت، ویدیو، فونت‌ها، فایل‌های نرم‌افزاری و به شکل کلی فایل‌های استاتیک و داینامیک مربوط به وب‌سایت روی CDN(شبکه تحویل محتوا) ذخیره می‌شوند.

 

مزایای استفاده از CDN ابر آروان چیست؟

با استفاده از CDN اختصاصی ابر آروان، در کنار تحویل سریع‌تر محتوای وب‌سایت به کاربران، به‌دلیل ویژگی‌های امنیتی مختلف این محصول وب‌سایت شما امن‌تر خواهد بود. هم‌چنین با امکانات متنوع سی دی ان مانند توزیع بار،‌ مسیریابی هوشمند و وزن‌دهی به سرورها، وب‌سایت شما بالاترین سطح دسترس‌پذیری را تجربه خواهد کرد.

 

آیا ابر آروان CDN رایگان ارایه می‌کند؟

بله. علاوه بر رایگان بودن ترافیک CDN ایران (Iran) و تعداد درخواست در تمام بسته‌های شبکه توزیع محتوا ابر آروان، ترافیک بین‌المللی نیز برای همه کاربران رایگان و نامحدود است.

 

گستردگی شبکه‌ی توزیع محتوای ابر آروان چه میزان است؟

CDN ابر آروان در حال حاضر با بیش از ۴۰ پاپ‌سایت در سراسر ایران و پرترافیک‌ترین نقاط جهان، محتوای وب‌سایت شما را با بالاترین سرعت و بیش‌ترین امنیت به کاربران تحویل می‌دهد. تعداد این پاپ‌سایت‌ها همواره در حال افزایش است.

 

آیا استفاده از CDN باعث بهبود سئو می‌شود؟

بله. سرعت بالای تحویل محتوا به‌وسیله‌ی CDN باعث بهبود عملکرد وب‌سایت از دید موتورهای جست‌وجو می‌شود. هم‌چنین CDN ابر آروان با فراهم آوردن امکانات امنیتی برای وب‌سایت شما مانند انتقال خودکار به HTTPS، سئو وب‌سایت‌تان را در این زمینه نیز افزایش می‌دهد.

 

آیا با استفاده از شبکه توزیع محتوا ابر آروان، امتیاز GTmetrix سایت افزایش پیدا می‌کند؟

بله. هم‌اکنون شبکه توزیع محتوا ابر آروان از CDNهای مورد تایید GTmetrix است. با استفاده از این محصول، امتیاز مربوط به استفاده از CDN در GTmetrix به وب‌سایت شما تعلق خواهد گرفت و در نتیجه، امتیاز کلی شما در این ابزار سئو افزایش پیدا می‌کند.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

comment-0 ادمان
1402/02/05 - 11:40
خیلی خیلی ممنون از توضیح کمک کننده شما، متشکرم
comment-1 رضا فریبرزی
1402/02/05 - 11:40
سپاس بسیار عالی و روان
comment-2 mohammad
1402/02/05 - 11:40
عالی بود رفیق تشکر
twitter facebook linkedin whatsapp telegram