پیشنهاد سایت: لحظه تحویل سال 1403
آیا میدانید: که خفاشها هنگام خروج از غار هميشه به سمت چپ دور ميزنند ؟
logo

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه خدماتی ارائه می دهد


اگر صاحب یک کسب وکار هستید و به فکر حضور قدرتمند در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا حتی جویای کاری که به وبمستری و بازاریابی علاقه مند می باشید، احتمالا نام آژانس های دیجیتال مارکتینگ به گوشتان خورده است. آژانس های بازاریابی دیجیتال شرکت هایی هستند که توسط سایر مشاغل برای مدیریت فعالیت های بازاریابی دیجیتال خود به کار گرفته می شوند: از طراحی استراتژی در رسانه های اجتماعی گرفته تا PR و اجرای بهینه سازی سئو صفحات وب.

در این مقاله به بررسی این آژانس ها و خدماتی که ارائه می دهند می پردازیم.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

همانند هر شغل دیگری مثل مکانیکی، ما باید در ابتدا ماشین و خودرو را بشناسیم و سپس به بررسی چیستی این شغل بپردازیم. دیجیتال مارکتینگ به تمامی راهکار های بر بستر آنلاین برای بازاریابی، افزایش تعامل کاربران و برندسازی گفته می شود. دیجیتال مارکتینگ یک علم پیشرفته است که دارای شاخه های فراوان و ابزار های تخصصی بسیاری می باشد.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آژانس های دیجیتال مارکتینگ را معمولا برای دو کار استخدام می کنند: یکی انجام فعالیت های بازاریابی دیجیتال و به اصطلاح برون سپاری کامل آن و دوم برای نظارت و پشتیبانی از تیم دیجیتال مارکتینگ داخلی شرکت. استفاده از خدمات این شرکت ها معمولا شامل استفاده از بازاریابی چند کاناله یا تک کاناله برای دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق وب سایت، پلتفرم های رسانه های اجتماعی، ایمیل و ... است.

 

خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ

  • طراحی سایت و برنامه نویسی
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • ایمیل مارکتینگ
  • تولید و بازاریابی محتوا
  • سوشال مدیا مارکتینگ
  • بازاریابی موتور های جستجو (SEM)
  • تبلیغات PPC
  • تبلیغات در برنامه و بازی ها
  • افیلیت مارکتینگ
  • مدیریت برند
  • بهبود نرخ تبدیل

 

مزایای برون سپاری به آژانس دیجیتال مارکتینگ

 

انتخاب یک آژانس بازاریابی دیجیتال و برون سپاری این خدمات به جای ایجاد یک تیم داخلی مزایای بی شماری دارد از جمله:

  • قرارگیری در راس ترند ها و آپدیت ها

روندها در دیجیتال مارکتینگ دائماً در حال تغییر هستند: از محبوب ترین عبارات جستجو گرفته تا به روز رسانی الگوریتم های گوگل و سبک های محبوب محتوایی. ماندن در بالای این موج های همواره در حال تغییر و پیش بینی روندهای آینده، وظایفی است که تیم متخصص یک آژانس بازاریابی دیجیتال به طور معمول برای همه مشتریان خود انجام می دهند.

  • استفاده از بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای نظارت، اجرا و اندازه گیری دیجیتال مارکتینگ این روزها بسیار پیشرفته و دقیق هستند. آنها می توانند بینش دقیقی در مورد رفتار مشتری، مشاهده جستجو ها و عملکرد کلی برند در رسانه های اجتماعی، وب و موبایل ارائه دهند. با این حال، اگرچه این ابزارها ارزش زیادی را برای یک تیم بازاریابی ارائه می دهند، اما دو مشکل بالقوه برای مشاغل ایجاد می کنند:

اول اینکه برخی از این ابزار ها برای یک کسب و کار بسیار گران هستند و از طرفی برای کار کردن با آنها نیاز به دانش تخصصی دارید.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می تواند به کاهش این مشکلات کمک کند. آژانس های دیجیتال مارکتینگ برتر همیشه بودجه ای را برای دسترسی به جدیدترین و تاثیرگذارترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال در نظر می گیرد و تیم متخصصان بازاریابی خود را در استفاده از آنها آموزش دادند.

  • بهره گیری از سالها تجربه تخصصی در زمینه بازاریابی دیجیتال

وقتی با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنید، به دانش یک یا دو فرد محدود نمی‌شوید، بلکه از تجربیات جمعی از کارشناسان این صنعت بهره می‌برید. با در نظر گرفتن طیف گسترده ای از مشتریانی که یک آژانس بازاریابی دیجیتال ممکن است با آنها کار کند به احتمال زیاد این آژانس قبلاً با شرکتی مانند شما تجربه همکاری داشته است و می تواند نکات و توصیه های مفیدی را به طور خاص برای مسائل شما ارائه دهد.

 

بهترین آژانس های بازاریابی دیجیتال چه خدماتی ارائه می دهند؟

تمام خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ در راستای کمک به بهبود میزان دیده شدن و افزایش فروش برند شماست. از جمله اصلی ترین خدماتی که این شرکت ها ارائه می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی سایت

یکی از تخصصی ترین و پایه ای ترین خدمات در هر آژانس دیجیتال مارکتینگی، طراحی سایت و توسعه وب است. طراح وبسایت اصلی ترین سنگ بنای شرکت را در فضای وب قرار می دهد و به همین دلیل طراحی خلاقانه و متناسب با ارزش های سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • سئو (بهینه سازی برای موتور های جستجو)

سئو فرایند بهینه سازی محتوای یک وبسایت در ابتدا برای کاربران و سپس موتور های جستجوست. هرچه الگوریتم های موتور جستجو یک وب سایت را در رابطه با موضوع یا کلمه خاصی مرتبط تر بداند، آن وبسایت در صفحات نتایج موتور جستجو (که به عنوان SERP نیز شناخته می شود) رتبه بالاتری پیدا می کند.

وقتی این اتفاق می‌افتد، کاربرانی که آن عبارت یا کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند، در صفحه اول گوگل وبسایت شما را می بینند و بنابراین احتمال بیشتری دارد که از آن بازدید کنند. امروزه سئو به عنوان اصلی ترین کانال دیجیتال مارکتینگ برای دریافت ترافیک وبسایت شناخته می شود.

شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر برای شروع روند سئو سایت شما به روش زیر عمل می کند:

    • تحقیق کامل کلمات کلیدی
    • بررسی وضعیت سئو داخلی و خارجی وبسایت
    • تحلیل کامل رقبای اصلی
    • برنامه ریزی برای رپورتاژ، لینک سازی و تقویم محتوایی
    • بررسی وضعیت ورودی سایت از طریق سرچ کنسول و آنالیتیکس
    • بررسی وضعیت ساختار سایت در ارتباط با موتور های جستجو
    • ارائه گزارش های منظم ماهانه

 

  • PPC (تبلیغات کلیکی)

انجام گسترده تبلیغات کلیکی در وبسایت های معتبر نیاز به مراحلی مانند آماده سازی تصاویر، مشخص کردن متن تبلیغات، آشنایی با ناشران و از همه مهم تر آنالیز و تحلیل بعد از کمپین دارد. یکی از خدماتی که می توان از یک شرکت دیجیتال مارکتینگ انتظار داشت، برنامه ریزی و اجرای کمپین های تبلیغاتی در وبسایت های معتبر است. گوگل ادز نیز نوعی از تبلیغات کلیکی و paid per click حساب می شود.

  • خدمات گرافیکی

می توان گفت هر شرکتی برای حضور در فضای وب و دیجیتال برندینگ، به خدمات گرافیکی اعم از طراحی برند گاید لاین، لوگو، ست اداری، پیکتوگرام، صفحات سوشال مدیا، هویت بصری، موشن گرافیک و ... نیاز دارد. برون سپاری تمام یا بخشی از این خدمات گرافیکی به شرکت های مطرح دیجیتال مارکتینگ کاری است که اغلب برند های کوچک و بزرگ آن را انجام می دهند.

  • سوشال مدیا مارکتینگ

شبکه های اجتماعی دنیای بازاریابی دیجیتال را متحول کرده اند. پلتفرم‌های سوشال مدیا مانند توییتر، اینستاگرام، TikTok و ... دسترسی به مخاطبان جدید و تبلیغ محصولات را به مخاطب هدف بسیار آسان کرده اند اما باید بدانید که با بمباران کردن صفحه خود از محتوا و عکس به جایی نخواهید رسید.

داشتن برنامه ریزی مدون، تحلیل کسب و کار و مشتریان، تبلیغات هدفمند و اندازه گیری میزان نتایج و تعامل با کاربران کار ساده ای نیست و نیازمند متخصصان در این حوزه است.

در نهایت همانطور که می دانیم، دیجیتال مارکتینگ نیز مانند سایر مشاغل بازاریابی، رشته ای تخصصی است که نمی توان بدون دانش حتی وارد یکی از کانال های آن شد. بنابراین پیش از آنکه به صورت خود آموز برای کسب و کار خود شروع به انجام این کار بکنید، بهتر است گوشی خود را برداشته و داخل گوگل سرچ کنید: بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ!

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram