آیا میدانید: که شکلات بر عصب و قلب سگ تاثير بدي دارد، با کمي شکلات مي توان يک سگ را کشت ؟
logo

تجربیات سفر به چابهار از دیدگاه مسافران


شاید برای شما هم این سوال مطرح شده که آیا چابهار ارزش رفتن دارد یا خیر؟ اکثر مردم اطلاعات زیادی درباره جاذبه‌های سیستان و بلوچستان و شهر چابهار ندارند. باید گفت که چابهار بدون شک یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین مناطق ایران است. این شهر یک مقصد سفر متفاوت است با جاذبه‌هایی که نه‌تنها در ایران که برخی از آن‌ها حتی در جهان منحصربه‌فرد هستند. از طرفی چابهار خوش آب‌وهواترین بندر ایران است. بنابراین اگر به‌دنبال یک مقصد سفر جدید و متفاوت هستید، همین حالا بلیط تهران چابهار را خریداری کنید و مقدمات این سفر بی‌نظیر را آماده کنید.

 

محبوب‌ترین دیدنی‌های چابهار از دیدگاه مسافران

تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا به چابهار بهشت گمشده ایران می‌گویند یا گاهی این شهر را با القابی مانند سرزمین عجایب یا سرزمین مریخی‌ها یاد می‌کنند؟ حتی مشکل‌پسندترین مسافران هم از چابهار با تصاویر مسحورکننده و خاطرات شگفت‌انگیز بازمی‌گردند. پس بهتر است این‌طور بگوییم که چابهار آن مقصد سفر بی‌نظیری است که هیچکس از انتخاب آن پشیمان نخواهد شد. مطالب زیادی درباره جاذبه‌های طبیعی، آب ‌و‌ هوای بی‌نظیر، بهترین فصول سفر به چابهار یا جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و غذاهای لذیذ محلی این منطقه وجود دارد. اما شاید بهتر باشد به‌سراغ مسافرانی که به چابهار سفر کرده‌اند برویم و از آن‌ها بخواهیم محبوب‌ترین دیدنی‌های شهر را برای ما توصیف کنند. جاذبه‌هایی که آن‌ها را ترغیب می‌کند تا دوباره به چابهار سفر کنند. در ادامه برخی از پرطرفدارترین دیدنی‌های این شهر شگفت‌انگیز را از دیدگاه مسافران خواهید دید.


 

ساحل شب تاب، صحنه‌ای که فراموش نخواهید کرد

ساحل شب تاب چابهار آنقدر شگفت‌انگیز و خاص است که همه از آن حرف می‌زنند و آن را زیباترین ساحل ایران می‌دانند. در یک شب رویایی زیر نور ماه به ساحل شب‌تاب بروید و اجازه دهید در زیبایی و شگفتی میلیون‌ها نقطه نورانی که شبیه ستاره‌های شناور روی آب هستند، غرق شوید. کسانی‌که تجربه قدم‌زدن در شب‌های این ساحل را دارند اینطور توصیف می‌کنند که گویی دو آسمان پرستاره پیش چشم‌های شماست. این ساحل یک نمونه نادر است که مشابه‌اش را در دنیا به‌سختی پیدا خواهید کرد. راستش را بخواهید تماشای همین پدیده شگفت‌انگیز به‌تنهایی می‌تواند دلیل سفر شما به چابهار باشد. هرچند این تمام ماجرا نیست و داستان چابهار ادامه دارد.


 

کوه‌های مینیاتوری، تجربه‌ای از سفر به مریخ

هیچ مسافر چابهاری نیست که با شگفتی از کوه‌های زیبای مریخی و فضای خاص آن منطقه صحبت نکند. کوه‌هایی که ادامه زاگرس هستند و تا پاکستان کشیده می‌شوند. اگر عازم چابهار شگفت‌انگیز هستید، به‌توصیه کاربرانی که قبلا به چابهار سفر کرده‌اند، تماشای کوه‌های مینیاتوری در 50 کیلومتری شهر را از دست ندهید. این کوه‌ها از جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه هستند که در طی زمان از فرسایش با شکل‌های عجیب‌و‌غریب به‌وجود آمده‌اند. یکی از پرتکرارترین توصیه‌های مسافران کوه‌های زیبای مریخی و دریاچه میان آن‌ها، لیپار است.


 

ساحل لیپار، خارق‌العاده، زیبا و باورنکردنی

لیپار یکی دیگر از پرطرفدارترین جاذبه‌های چابهار و یک دلیل محکم است برای اینکه با خیال راحت آن را سرزمین عجایب بخوانید. کمتر کسی از سفر چابهار حرف می‌زند و از شگفتی تماشای دریاچه صورتی رنگ آن چیزی به‌زبان نمی‌آورد. دریاچه‌ای که در دنیا یک نمونه نادر و خارق‌العاده است. به‌توصیه کاربران به لیپار سربزنید، از تماشای منطقه زیبای اطراف لذت ببرید و حسابی عکاسی کنید.


 

آرزوهایی که به درخت مکرزن سپرده می‌شوند

حتما شما هم آرزویی در دل دارید. این‌جا در چابهار آرزوها را به درخت مکر زن می‌سپارند تا زودتر برآورده شوند. شما هم در این سفر بی‌نظیر سری به این درخت کهنسال بزنید و مانند سایر کاربران آرزوها را بسپارید و از تماشای این درخت عجیب‌و‌غریب که به انجیر معابد نیز شهرت دارد لذت ببرید. این درخت سالانه گردشگران فراوانی را مجذوب زیبایی خود می‌کند.

 

روستای درک، تجربه شگفت‌انگیز کویر و دریا

تصور کنید همینطورکه شن‌های داغ کویر زیر پاهای شما می‌غلتند به صدای امواج دریا گوش کنید. اینجا روستای درک است. جایی‌که همه اعتقاد دارند یکی از بهترین قسمت‌های سفر به چابهار است. روستایی با سواحل بکر و زیبای مرجانی، صخره‌ای و ماسه‌ای که نمونه‌اش را کمتر خواهید دید. یکی از کاربران نوشته بود وقتی به درک می‌رسید دوست دارید تا ابد آنجا بمانید. همین جمله کافی است تا توصیه کنیم در این سفر متفاوت سری به روستای درک بزنید و از تلاقی زیبای کویر و دریا نهایت لذت را ببرید.


 

طعم‌های فراموش‌نشدنی چابهار؛ غذاهایی که باید امتحان کنید

یکی از تجربیات بسیار خوب مسافران چابهار لذت چشیدن طعم غذاهای محلی این منطقه است. خصوصا برای کسانی‌که به غذاهای محلی و در اصلاح شکم‌گردی علاقه دارند چابهار یک تجربه بسیار خوب است. بهترین غذاهایی که اغلب کاربران درباره آن صحبت می‌کنند و امتحان‌کردن آن را توصیه می‌کنند، تباهگ، تنورچه و کشک زرد است. تباهگ یک غذای محلی بسیار لذیذ است که از گوشت گوسفند و برنج تهیه می‌شود. طعم این غذا به‌قدری برای مسافران دوست‌داشتنی بوده که اغلب توصیه می‌کنند که حتما در سفر به چابهار تباهگ را امتحان کنید. تنورچه که گاهی به آن ترونچه نیز گفته می‌شود درواقع یک نون و کباب به سبک بلوچ‌هاست. هیچ سفری به سیستان و بلوچستان بدون چشیدن تنورچه کامل نیست. در آخر خیلی از افرادی که به چابهار سفر می‌کنند از کشک زرد که یک غذای محبوب در سیستان است تعریف می‌کنند. این خوراک خوشمزه بسیار ساده اما خوش طعم است که از بلغورگندم، زردچوبه و ادویه محلی پخته می‌شود.

سفر به چابهار را با فلای تودی خاطره‌انگیزتر کنید

اگر قصد سفر به چابهار را دارید باید به شما تبریک گفت چراکه چابهار یک مقصد سفر بی‌نظیر است. برای سفر به این سرزمین شگفت انگیز به وب سایت فلای تودی سر بزنید، پروازهای تهران چابهار را مقایسه کنید و بهترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت انتخاب کنید. فلای تودی متخصص رساندن شما به مقاصد دلخواهتان در داخل و خارج ایران با ارزان‌ترین شرایط است. اگر هنوز با فلای تودی آشنا نیستید باید گفت یک وب‌سایت تخصصی برای مسافران با لیستی از بهترین پروازها و خدمات بی‌نظیر سفر است که تلاش می‌کند سفر برای شما تجربه‌ای بی‌دردسر و لذت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه باشد. همین حالا وارد وب‌سایت فلای تودی شوید و از بلیط هواپیما تا هتل و ترانسفر همه چیز را با بهترین قیمت و بهترین شرایط ببینید و درصورت نیاز خریداری کنید.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram