آیا میدانید: که متوسط حجم وزني کوه هاي يخي چيزي حدود بيست ميليون تن است ؟
logo

سپتیک تانک فاضلاب چیست؟ آشنایی با انواع سپتیک تانک


مخزن سپتیک تانک فاضلاب، مخزنی است که با هدف جمع آوری و تصفیه فاضلاب واحدهای مسکونی از آن استفاده می گردد. استفاده از این مخزن باعث می شود که فاضلاب تا اندازه ای تصفیه شود که هنگام جاری شدن آن در چاه فاضلاب، باعث منجر به کور شدن حفره های چاه نگردد. در ادامه با مزایا و کاربردهای سپتیک تانک در ادامه آشنا خواهیم شد.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان توسط کارشناسان فنی – مهندسی و اعلام قیمت سپتیک تانک

۰۲۱۲۶۳۱۸۳۳۲

۰۲۱۲۲۳۲۰۰۵۸

۰۹۱۲۳۳۵۵۹۶۰

کاربرد سپتیک تانک

امروزه شهر نشینی و صنعتی شدن شهرها باعث شده که جمعیت شهرها افزایش پیدا کرده و همین امر دلیلی بر افزایش مواد فاضلابی گردد. از اینرو برای بازگردانی آب پساب و فاضلاب، استفاده از یک امکاناتی همچون مخزن سپتیک تانک فاضلاب بهداشتی جهت صرفه جویی در آب به دلیل کمبود آن اهمیت بالایی پیدا خواهد نمود. از همین جهت می بایست از امکاناتی همچون مخزن سپتیک تانک فاضلاب جهت تصفیه فاضلاب های خانگی، صنعتی و بهداشتی مورد استفاده نمود.

موارد استفاده از سپتیک تانک

  • حذف ذرات قابل ته نشین در فاضلاب رستوران ها و هتل ها برای جلوگیری از پر شدن از پر شدن سریع چاه جذبی.
  • برای سیستم پش تصفیه در واحدهای مسکونی، تجاری، هتل و رستوران ها
  • در سیستم تصفیه فاضلاب برای متعادل سازی و پمپاژ فاضلاب

انواع سپتیک تانک

مخازن سپتیک تانک بر اساس جنسی که می توان آنرا ساخت به 3 دسته اصلی تقسیم می شود.

  1. سپتیک تانک پلی اتیلنی
  2. سپتیک تانک فایبرپلاس
  3. سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک پلی اتیلن

مخازن دو جداره ای هستند که تصفیه فاضلاب های صنعتی، خانگی و  بهداشتی ها را بر عهده دارد و از گرفتگی چاه جذبی جلوگیری می کند این نوع از سپتیک تانک ها به دلیل داشتن طراحی منحصور به فرد و خاصی که دارند فاضلاب را تا ۷۰ در صد تصفیه می کند و احتمال گرفتگی چاه فاضلاب را به صفر می رساند.

سپتیک تانک فایبرگلاس

انبار های سرپوشیده ای هستند که برای مکان هایی که دارای فضای بسیار کوچک و فاقد امکانات اولیه مانند شبکه لوله کشی هستند بسیار مناسب است همچنین این نوع از سپتیک تانک ها کاربرد بسیار زیادی در تصفیه فاضلاب های خانگی، بهداشتی، صنعتی و … است
شرکت فنی مهندسی فرآب صنعت با تکیه بر دانش فنی مهندسین مجرب و متخصصین و به کارگیری از تکنولوژی های روز دنیا در امر طراحی و ساخت سیستم های تصفیه آب و فاضلاب، اقدام به طراحی تهیه و  نصب و راه اندازی سیستم های تصفیه فاضلاب نموده است. یکی از کاربردی ترین و پر فروش ترین محصولات تولیدی شرکت فرآب صنعت در زمینه پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و صنعتی، سپتیک تانک فایبرگلاس است که در ادامه به طور کامل به آن می پردازیم.

سپتیک تانک بتنی

یکی از محصولات شرکت فرآب صنعت است که برای جلوگیری از از آلودگی طبیعت و منابع آبی و برای تصفیه فاضلاب ها ساخته می شود. این نوع از سپتیک تانک در اندازه های مختلف و طبق سفارش مشتری در کارگاه ها یا محل پروژه ساخته می شود. شرکت فنی مهندسی فرآب صنعت در زمان ساخت این نوع از سپتیک تانک ها از متریال بسیار با کیفیتی استفاده می کند. در ساخت سپتیک تانک های بتنی از سیمان تیپ پنچ و بتن ضد سولفات استفاده می کند همچنین این نوع از سپتیک تانک ها به صورت کلی عایق بندی می شوند تا از نفوذ فاضلاب به خارج از سپتیک تانک جلوگیری کند

مزایای استفاده از سپتیک تانک فاضلاب

از مهمترین مزایای مخازن سپتیک تانک فاضلاب می توان به موارد زیر اشاره نمود

  • مناسب بودن جهت تصفیه فاضلاب و پساب واحدهای کوچک به دلیل هزینه پایین
  • نصب و راه اندازی سریع و آسان بدون نیاز به رعایت دستورالعمل های خاص و پیچیده
  • نگهداری و تعمیرات کم هزینه
  • بدون تجهیزات برقی و نگرانی بابت سوختن قطعات آن
  • بدون نیاز به مصرف انرژی
  • پایین بودن فضای اشتغالی
  • قابل نصب در هر عمقی

جهت آشنایی بیشتر با محصول سپتیک تانک فاضلاب در راستای تصفیه فاضلاب بهداشتی می توانید به آدرس وب سایت شرکت فرآب صنعت مراجعه نمایید.

https://farabsanaat.com/

 

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram