آیا میدانید: که ٣/٢ آدم رباييهاي جهان در کلمبيا به وقوع مي پيوندد ؟
logo

شرایط بازدید از کاخ مولی آگه مالدیو


شرایط بازدید از کاخ مولی آگه مالدیو

کاخ‌ها و قصرهای زیادی در این دنیای بزرگ در زمان‌های مختلفی از تاریخ ساخته شده‌اند که برخی از آن‌ها از شهرت بیشتری برخوردار هستند. این مکان‌ها مانند هر مکان تاریخی دیگر علاقه‌مندان زیادی را جذب خود می‌کنند. آگاهی یافتن از گذشته یک مکان تاریخی، لذت بازدید آن را چند برابر می‌کند.

تاریخچه کاخ قدیمی مولی آگه چیست؟

کاخ مولی آگه در سال 1906 ساخته شده است. این بنا ابتدا مالجی نام گرفت و پس از چند سال نام آن به مولی آگه تغیر یافت. این نام به معنای خانه‌ای جدید در محله مولی است.

این کاخ که پیش از جنگ جهانی اول پدید آمده، در ابتدا برای مدتی، محل مقر حکومتی کشور مالدیو بوده است. از سال 1953 تا 1986، این ساختمان دیدنی با عنوان دفتر ریاست جمهوری شناخته شد. و اما هم‌اکنون این بنای تاریخی که معماری بسیار زیبایی را به خود اختصاص داده‌است، برای بازدید توریستها و گردشگران فراهم شده‌است.

این سازه خوش ‌نقش، دارای پیشینه جالبی است. گفته می‌شود این بنا را شاه محمد شمس الدین سوم برای وارث سلطنت خود یعنی فرزندش حسن عزالدین ساخته‌است؛ تا پس از اتمام دوره تحصیلاتش در خارج، در این خانه مستقر شود.

یکی دیگر از مواردی که قابل توجه به‌حساب می‌آید، وجود مقبره فردی به‌نام ابول برکت یوسف البربری است. این مقبره در قسمت خاصی از کاخ به‌‍اسم Medhu Ziyaarai قرار دارد. گفته می‌شود صاحب مقبره ذکر شده، یعنی ابول برکت، اولین شخصی بوده است که وی دین اسلام را برای اولین بار در سال 1153 به این سرزمین آورده است. ازاین رو مکان مورد نظر جنبه تقدس نیز دارد.

معماری این کاخ قدیمی و به سبک Colonial Bungalows است. درواقع مانند خانه‌های ییلاقی که زمان استعمار بنا سده‌اند. تا قبل از سال 1953، هیچکس از آن به‌عنوان کاخی سلطنتی یاد نمی‌کرد و فقط خانه‌ای اشرافی به‌حساب می‌آمد. این سازه زیبا، به حد زیادی مورد توجه گردشگران مالدیو تور قرار می‌گیرد.

کاخ مولی آگه در کجا قرار دارد؟

این قضیه که یک بنای تاریخی در کدام شهر و کشور با چه گیرایی و کششی از نظر تفریحی و گردشگری و یا حتی جاذبه طبیعی قرار گرفته است، می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. چراکه ممکن است باعث جذب افرادی شود که پیش از این، علاقه چندانی به بازدید از اماکن تاریخی نداشته‌اند!

کاخ مولی آگه، در شهر ماله که پایتخت کشور جزیره‌ای و پرجاذبه مالدیو است، قرار گرفته است. مالدیو، کشوری بسیار زیبا با طبیعتی رویایی است که در جنوب غربی هند، در اقیانوس هند واقع شده است. این کشور، هرساله مقصد خیل عظیمی از توریستهای نقاط مختلف جهان است. کشور خوش آب وهوا و پر نقش و نگار مالدیو هرساله در همه فصول خصوصا فصل تابستان، در جذب توریست و گردشگر بسیار موفق عمل می‌کند. بنابراین قابلیت آن را دارد که هر ساله افراد زیادی که پیش از این از کاخ‌ها و موزه‌ها دیدن نکرده‌اند را جذب چنین سازه‌های باعظمت و باقدمت کند.

این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده است، به بهشت معروف است و طبیعی است افراد زیادی همه ساله برای پیوستن به تور مالدیو برنامه ریزی کنند. مالدیو هزاران جزیره بکر و آرام دارد که 202 تای آن‌ها قابل سکونت بوده و 88 جزیره آن گردشگر پذیر است.

حاا فرض کنید که کاخ مولی آگه در پایتخت چنین کشوری واقع است. آن‌هم درحالی که هریک از شهرها یا به عبارتی جزایر مالدیو، خود تکه ای از بهشت محسوب می‌شوند! اگر آدرس دقیق‌تری از این سازه خوش نقش را بخواهید باید گفت در Medhuziyaaraiy Magu, Male City 20115, Maldives واقع گشته است. چنانچه برای بازدید از این بنای حائز اهمیت اقدام می‌کنید، لازم است بدانید در تمام 24 ساعت شبانه روز امکان بازدید از این ساخته کبیر فراهم است. مدت زمان بازدید از این بنای مهم، 2 ساعت درنظر گرفته‌ شده‌است.

کاخ دیدنی مولی آگه، فقط یکی از جاذبه‌های فراوان مالدیو و حتی شهر ماله است. برای آشنایی با سایر اماکن تاریخی و تفریحی مهیج آن، می‌توانید با تور مالدیو همراه شوید و سفری به‌یاد ماندنی را رقم بزنید.

اطراف کاخ مولی آگه چه می‌گذرد؟

مسجد روز جمعه از بناهایی است که کنار کاخ مولی آگه قرار گرفته‌است و می‌توانید در عرض 3 دقیقه با وسیله نقلیه و یا حتی با اندکی قدم زدن به این جاذبه زیبا و خوش ساخت برسید. این مسجد که درواقع مسجد جامع ماله است، از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بناهای مالدیو و همچنین جزو اولین بناها به‌شمار می‌رود. چند تن از هنرمندان و قهرمانان نیز در این مسجد باقدمت مدفون هستند؛ که بر تقدس و اهمیت این بنا می‌افزاید. بنابراین اگر برای بازدید کاخ مولی آگه می‌روید، می‌توانید از این مسجد پراهمیت نیز دیدن کنید و به عبارتی با یک تیر دو نشان بزنید! مسجد جامع ماله نیز 24 ساعته در اختیار ملاقات کنندگان قرار می‌گیرد.

لازم به‌ذکر است که اطراف این کاخ رستوران‌ها و کافه‌های زیادی به‌منظور استراحت و تکمیل لذت یک تفریح باکیفییت، تعبیه شده‌است.

پیشنهاد می‌شود اگر به هر دلیلی گذرتان به شهر زیبای ماله و کشور مالدیو افتاد، از کاخ مولی آگه دیدن کرده و درک عمیق‌تری از حس وحال و زیبایی آن پیدا کنید.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram