آیا میدانید: که سطح شهر مکزيک سالانه ٢٥ سانتيمتر نشست ميکند ؟
logo

مهارت های مهم برای ui ux که هر طراحی باید بداند


طراحی یک وب‌سایت و عناصر بصری به کاررفته در آن یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که توجه کاربران را بعد از ورود به سایت به خود جلب می‌کنند؛ در نتیجه همواره باید به طراحی ui و ux توجه ویژه‌ای شود. در دوره آموزش ui ux موسسه کندو مهارت‌های لازم که هر طراح وب‌سایت باید بداند، آموزش داده خواهد شد.

 

 

 

منظور از طراحی UI چیست؟

پیش از معرفی دوره آموزش ui ux بهتر است با ماهیت طراحی UI آشنا شوید. User Interface یا رابط کاربری در حقیقت به جنبه‌ی ظاهری و بصری یک وب‌سایت اشاره دارد که کاربر از طریق آن با سیستم ارتباط برقرار می‌کند؛ بنابراین یک طراح رابط کاربری تلاش می‌کند تا خود را به جای کاربر قرار داده و فرآیند طراحی را به شکلی خوانا، ساده و قابل فهم برای کاربر انجام دهد.

البته علاوه بر موارد فوق طراحان UI بر روی برندینگ هم تمرکز کرده و با استفاده از ابزارهای مرتبط نظیر فتوشاپ و ایلاستریتور تلاش می‌کنند تا از رنگ‌ها و تصاویری استفاده کنند که برای کاربران جذاب است.

 

وظیفه‌ی طراحان UX

User Experience یا تجربه‌ی کاربری به نحوه‌ی تعامل کاربر با یک محصول اشاره می‌کند. این مفهوم در دنیای دیجیتال به شکل زیر مطرح می‌شود:

نحوه‌ی تعامل کاربر با یک محصول دیجیتال: برای مثال کاربران به محض ورود به یک وب‌سایت یا اپلکیشن چطور با آن ارتباط برقرار کرده و موارد دلخواه خود از قبیل دکمه خرید، خانه و... را با چه سرعتی پیدا می‌کنند؛ همه از مواردی هستند که طراحان UX باید در نظر بگیرند.

با توجه به مطلب ذکر شده این طراحان باید در همان مراحل اولیه طراحی و پیاده‌سازی یک سایت حضور پیدا کنند؛ چرا که رسیدن به موفقیت در این زمینه نیاز به تحقیقات گسترده دارد. طراحان UX بعد از انجام بررسی‌های گوناگون می‌توانند سفر کاربران روی سایت را از مسیرهای مختلف پیش‌بینی کرده و مسیرهای مورد نیاز را هم ترسیم کنند. در نهایت طراح UI وارد عمل شده و طرح‌های UX را پیاده‌سازی می‌کند.

 

 

 

دوره آموزش ui ux کندو و مهارت‌هایی که در آن تدریس می‌شود

برای موفقیت در زمینه‌ی طراحی وب‌سایت طراحان باید حتماً در دوره آموزش ui ux کندو شرکت کرده و مهارت‌های گوناگون زیر را به دست آورند:

مهارت تحقیق

همه‌ی طراحان UX باید توانایی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های کمی و کیفی سوژه‌های مختلف را داشته باشند. این کار از طریق صحبت با کاربران، رصد آن‌ها در دنیای واقعی از طریق محیط آزمایشی کنترل شده و کار بر روی گروه‌های آزمایشی انجام خواهد شد.

اشتیاق و توانایی حل مشکلات گوناگون

یک طراح UI/UX باید ایده‌های مختلف را به دفعات گوناگون آزمایش کرده و در نهایت براساس بازخوردهایی که دریافت می‌کند بهترین نوع را انتخاب کند. صبر و اشتیاق به حل مشکلات گوناگون از جمله مواردی است که باید به طور ویژه به آن توجه کرده تا به نتیجه‌ی دلخواه دست پیدا کنید.

مهارت‌های ارتباطاتی قدرتمند

از دیگر مهارت‌های موردنیاز طراحان ui ux می‌توان به توانایی برقراری ارتباطات با سایرین اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید انتقال ایده‌ها به افراد غیرفنی که اطلاعاتی در این زمینه ندارد، دشوار بوده و این افراد ممکن است در درک موارد ذکرشده دچار مشکل شوند؛ بنابراین طراح باید با تکیه بر مهارت‌های ارتباطی قدرتمند خود مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده و از بروز مشکلات جدی مرتبط در آینده جلوگیری کند.

خلاقیت و توجه به جزئیات

یکی دیگر از مهارت‌هایی که می‌تواند یک طراح وب‌سایت عادی را به فردی حرفه‌ای تبدیل کند، خلاقیت و توجه به جزئیات گوناگون است. یک طراح حرفه‌ای دائماً طرح‌های جدید و خلاقانه ارائه کرده و در عین حال در این طرح‌ها نیازهای کاربران را هم در نظر می‌گیرد.

توانایی کار با ابزارهای طراحی

طراحان با در نظرگرفتن علاقه خود و قابلیت‌هایی که نیاز دارند باید کار کردن با تعدادی از ابزارهای طراحی از قبیل فتوشاپ، فیگما، ایلوستریتور، Adobe XD، Sketch و... را یاد بگیرند. دوره آموزش ui ux کندو متمرکز بر ابزار فیگما بوده که به دلیل مزایای گوناگون از قبیل آپدیت‌های سریع، اجرای زنده در زمان مناسب، توانایی پروتوتایپ و... یکی از بهترین برنامه‌ها برای طراحی در نظر گرفته می‌شود.

کد نویسی

در کنار مهارت‌های فوق یک طراح ui ux حرفه‌ای بهتر است دانش پایه‌ای هم در زمینه‌ی کد نویسی داشته باشد تا بتواند طرح‌های خود را به شکلی کاربردی‌تر و زیباتر خلق کند. چنانچه مهارتی در کد نویسی ندارید، می‌توانید برای شروع به سراغ فراگیری مقدماتی CSS، HTML و جاوا اسکریپت بروید.

 

 

درک اصول مختلف طراحی

یکی از پیشنیازهای شرکت در دوره ui ux درک مفاهیم و اصول مختلف طراحی و تئوری رنگ‌ها است. در حقیقت وجود این مهارت می‌تواند ایده‌گرفتن از طرح‌های موفق یک وب‌سایت یا نرم‌افزار و پیروی از آن‌ها را آسان‌تر کند.

طراحی تعاملی

یک طراح ui ux حرفه‌ای باید در فرآیند طراحی خود به عوامل مختلفی مانند کاربرپسند بودن، زیبایی‌شناسی، فضای فیزیکی محصول، صدا، حرکت، جریان کاربری، چیدمان صفحه و دسترسی به اطلاعات توجه کند تا به طرحی تعاملی که موردپسند کاربران است، دست پیدا کند.

 

سخن آخر

در سال‌های اخیر طراحی رابط و تجربه‌ی کاربری با توجه ویژه‌ای از سمت کارفرمایان مواجه شده و افراد زیادی به دنبال فراگیری این حوزه و پیدا کردن موقعیت شغلی مرتبط هستند. شرکت در دوره آموزش ui ux کندو می‌تواند اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار داده و در عین حال مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای را هم به شما آموزش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از هزینه‌ی دوره می‌توانید به صفحه مربوطه در وب‌سایت کندو مراجعه کنید.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram