آیا میدانید: که وزن اسکلت انسان بالغ سيزده تا پانزده کيلوگرم است ؟
logo

هر آن چیزی که باید درباره واکسیناسیون گربه بدانید


واکسیناسیون گربه یکی از اولین اقداماتی است که باید در مورد این حیوان دوست‌داشتنی انجام دهید. واکسیناسیون گربه می‌تواند حیوان شما را از ابتلا به بیماری‌های بسیار خطرناک محافظت کند و به همین دلیل از اولین اقداماتی است که باید انجام شود.
واکسیناسیون کامل گربه از هفته ششم تا هشتم به طور معمول در مورد گربه‌ها آغاز می‌شود؛ زیرا تا این سن بچه‌گربه‌ها از شیر مادر تغذیه می‌کنند و این شیر می‌تواند با داشتن آنتی‌بادی‌ها و مواد مغذی از بدن بچه‌گربه در برابر ابتلا به عفونت‌ها و میکروب‌ها محافظت نماید. پس از این دوران که فرایند واکسیناسیون آغاز می‌شود باید بدانید که با تزریق واکسن، بچه‌گربه به شکل کامل ایمن نمی‌شود و همچنان در برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیر است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا چند هفته پس از واکسیناسیون از ارتباط گربه با گربه‌های دیگر همچنان جلوگیری شود.
واکسیناسیون کامل گربه روشی بسیار مؤثر برای تقویت سیستم دفاعی گربه است تا از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کند و یا در صورت ابتلا گربه به بیماری‌های دردسرساز، توان مقابله با آنها را به بدن گربه بدهد.
واکسیناسیون یک راه مؤثر برای حفظ سلامتی این حیوانات دوست‌داشتنی است و به همین دلیل داشتن اطلاعات کافی در مورد آن برای سرپرستان گربه بسیار اهمیت دارد.
 

واکسیناسیون کامل گربه باید به چه شکل باشد؟

واکسیناسیون کامل گربه باید حتماً با تجویز دامپزشک و زیر نظر او انجام شود. واکسن‌هایی که به گربه تزریق می‌شوند به دودسته واکسن‌های اصلی و واکسن‌های غیراصلی تقسیم می‌شوند:

واکسن‌های اصلی گربه

واکسن‌های اصلی گربه به دودسته زیر تقسیم می‌شوند:
واکسن سه‌گانه FVRCP
این واکسن شامل ۳ واکسن «پن‌لوکوپنی»، «هرپس‌ویروس» و «کلسی‌ویروس» است که زدن آنها برای گربه بسیار ضروری می‌باشد و در حدود دوماهگی باید به گربه تزریق شوند. پن‌لوکوپنی یک بیماری عفونی است و مرگ‌ومیر بالایی را در بچه‌گربه‌ها رقم می‌زند. کلسی‌ویروس یک بیماری تنفسی است که می‌تواند باعث عفونت دستگاه تنفسی و مشکلات دیگر شود. هرپس گربه یک بیماری تنفسی محسوب می‌شود و عفونت شدید ریوی را در بر دارد.
واکسن‌های سه‌گانه باید در سه نوبت و با فاصله ۳ تا ۴ هفته تزریق شوند و پس از یک سال یادآوری آنها انجام گیرد.
واکسن هاری
این واکسن، هم به دلیل تأثیرات کشنده هاری گربه و هم به دلیل قابل‌انتقال بودن به انسان باید حتماً زده شود. گربه در حدود سه‌ماهگی باید این واکسن را دریافت کند.


واکسن‌های غیرضروری گربه

از جمله واکسن‌های غیرضروری گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
واکسن لوسمی
واکسن لوسمی می‌تواند از گربه در برابر بیماری لوسمی که نوعی بیماری خونی و خطرناک است محافظت کند و به همین دلیل با اینکه جزو واکسن‌های غیرضروری است؛ اما توصیه می‌شود که حتماً به بچه‌گربه‌ها زده شود.
واکسن سیاه‌سرفه یا بوردتلا
بوردتلا یک بیماری باکتریایی محسوب می‌شود و در بیشتر مواقع بچه‌گربه‌های کمتر از ۶ هفته و یا بیشتر را مورد هدف قرار می‌دهد و می‌تواند دستگاه تنفسی گربه را درگیر کند.
واکسن کزاز
کزاز می‌تواند بر روی اعصاب، مغز و نخاع تأثیر بگذارد؛ اما بیماری چندان شایعی نیست و به همین دلیل جزو واکسن‌های غیرضروری محسوب می‌شود.
واکسن ایدز گربه
این بیماری مانند ایدز در انسان‌ها است و برای گربه‌های خیابانی که با گربه‌های متعددی جفت‌گیری می‌کنند پیشنهاد می‌شود.


دریافت انواع خدمات دامپزشکی در منزل چگونه است؟

امروزه برای آسایش و راحتی صاحبان حیوانات خانگی، روش‌های جدید و کارآمدی به وجود آمده تا افراد بتوانند به راحت‌ترین شکل ممکن از امکانات دامپزشکی استفاده کنند. جدای از خدمات آنلاین دامپزشکی، دریافت انواع خدمات دامپزشکی در منزل نیز امکان‌پذیر شده تا افرادی که امکان مراجعه به دامپزشک را ندارند به مشکلی برنخورند. به هر دلیلی ممکن است صاحبان حیوان خانگی نتوانند فرصت مراجعه حضوری به دامپزشکی را داشته باشند و از طرفی مشاوره آنلاین دامپزشکی نیز نتواند به آنها کمک کند، در چنین مواقعی دریافت انواع خدمات دامپزشکی در منزل می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

انواع خدمات دامپزشکی در منزل

از جمله خدمات دامپزشکی در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معاینات دوره‌ای حیوان
  •  اصلاح و شستشوی حیوانات خانگی
  •  انجام واکسیناسیون
  •  انگل زدایی حیوانات
  • ارائه مشاوره در مورد تغذیه، زادوولد، جلوگیری از ابتلا حیوان به بیماری‌ها و مشکلات رفتاری
  •  کمک به حل درمان بیماری‌های روحی حیوان
     

همان‌طور که می‌بینید دریافت انواع خدمات دامپزشکی در منزل بسیار متنوع است و شما می‌توانید به‌راحتی با یک تماس این خدمات را از مراکز مختلفی همچون پت‌شاپ اینترنتی پت آباد دریافت نمایید. خدمات دامپزشکی در منزل به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون بردن حیوان خود به دامپزشکی که برای بسیاری از آنها استرس‌زا است، خدمات لازم را دریافت نمایید.


پت‌شاپ آنلاین پت آباد چه امکاناتی را ارائه می‌دهد؟

اگر به دنبال یک پت‌شاپ اینترنتی هستید که جوابگوی تمام نیازهای شما در مورد انواع حیوانات مانند گربه، سگ، جونگان، پرندگان و آبزیان باشد باید به سراغ پت‌شاپ آنلاین پت آباد بروید. در این پت‌شاپ شما می‌توانید از غذا تا لوازم نگهداری، آرایشی و بهداشتی و سلامت حیوانات مختلف را خریداری کنید. در پت‌شاپ آنلاین پت آباد تمامی محصولات دارای تنوع بالایی هستند تا افراد بتوانند از هر برندی محصول موردنظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

جدای از خدماتی که نام ‌برده شد دریافت انواع خدمات دامپزشکی در منزل و مشاوره آنلاین دامپزشکی از طریق این فروشگاه نیز امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به‌راحتی و با تماس و یا ثبت سفارش خود تمامی خدمات موردنیاز خود را دریافت نمایید. همچنین اگر برای اصلاح و آرایش حیوانات خود به دنبال مراکزی مطمئن و باکیفیت هستید می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی پت آباد به آنها دسترسی پیدا کنید.
این فروشگاه به شما این امکان را می‌دهد تا بدون خروج از منزل هر نیازی را که در رابطه با حیوان خانگی خود دارید به راحتی برطرف کنید و از کیفیت بالای خدمات و محصولات برخوردار شوید.

 

 

برچسب ها : واکسیناسیون گربه

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram