آیا میدانید: که اگر جمعيت چين در يک صف مقابل شما راه بروند، اين صف به خاطر سرعت توليد مثل هيچ وقت تمام نخواهد شد ؟
logo

چطوری در نتایج گوگل دیده بشیم - روش‌های جدید سئو


دوستای عزیز زمانی که کسب و کار آنلاین شما به اندازه کافی فروش نداره و یا اصلا برای شما درآمد زایی ندارد یک معنی بیشتر ندارد، اون هم اینه که کسی شما در گوگل نمی‌بینند. تنها را حال درمان آن استفاده از یک متخصص سئو درست و حسابیه.  اما حال این که سئو چیست و یا قرار است که چه کاری برای شما انجام بده رو ادامه بررسی می‌کنیم. اینکه چطور در نتایج گوگل دیده بشیم بستگی به عوامل مختلفی دارد.

به نقل از محسن حبیبی راد متخصص حوزه آموزش سئو، شما برای دیده شدن در نتایج گوگل باید روی موارد زیر کار کنید.

  1. روی انتخاب نام و پسوند دامین مناسب خود تحقیق کنید
  2. کلمات کلیدی مناسب و محتوای یونیک برای سایت خود استفاده کنید
  3. از متا تگ‌ها استفاده کنید
  4. سوشال سیگنال قوی داشته باشید
  5. از تک‌ متای description استفاده کنید
  6. سایت خود را به گوگل وبمستر اضافه کنید
  7. نقشه سایت مناسب داشته باشید
  8. از محتوای بصری مناسب استفاده کنید
  9. لینک سازی داخلی قوی داشته باشید
  10. لینک سازی خارجی موثر استفاده کنید
  11. سرعت سایت بالایی داشته باشید
  12. و...

البته موارد دیگر نیز وجود دارد که می‌توان بررسی کرد. هر سایت برای دیده شدن باید به حوزه کاری خود و رقبا خود نگاه داشته باشد. در این صورت می‌توان برای رشد و حضور آن در  نتایج برتر گوگل برنامه ریزی کرد. بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، تا بتوانید نتایج عالی کسب کنید.

 

1.    روی بازدید ارگانیک خود کار کنید

ممکن است که شما یک کسب و کار آفلاین باشید که به تازگی محیط آنلاین کوچ کرده باشید. البته هنوز کسب و کار آفلاین شما بر قرار است. شما برای اینکه بتوانید در نتایج گوگل دیده شوید، بهتر است که از مشتریان خود بخواهید که از سایت شما دیدن کنند. حتی می‌توانید برای آن‌ها یک امتیاز مثبت نیز قائل شوید. به عنوان مثال در صورتی که خرید از سایت ما داشته باشید، ارسال شما رایگان خواهد بود. این افزایش بازدید ارگانیک می‌تواند بسیار کمک کند.

 

2.    از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید

امروزه شرکت‌های بسیار زیادی در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به فعالیت‌ می‌باشند. شما می‌توانید برای دیدن شدن در نتایج گوگل می‌توانید از انواع مختلف تبلیغات استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که نوع تبلیغات شما نیز بسیار مهم است. برخی تبلیغات هستند که تا زمانی که برای شما می‌باشند بسیار به شما کمک می‌کنند. زمانی غیر فعال می‌شوند، ممکن است حتی اعتبار قبلی شما نیز از بین ببرند. در نتیجه سعی کنید که قبل از تبلیغات در مورد این موضوع خوب تحقیق کنید.

 

3.    از یک متخصص سئو در خواست مشاوره سئو کنید

به هر میزان که شما در حوزه آموزش سئو تلاش کنید، متوجه می‌شوید بازهم می‌توانید دانش خود را افزایش دهید. سئو تمام تمرکز خود را بر روی این موضوع می‌گذارد که سایت شما را برای افزایش رضایت کاربر و همچنین خزیدن موتورهای جستجو بهینه کند. بهتر است که شما هر چند یک بار از یک متخصص سئو بخواهید که به سایت شما یک نگاهی داشته باشد.

در این صورت اگر چیزی از چشم شما جا افتاده باشد، آن را به شما یاد آوری خواهد کرد. از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید که یک سایت‌های در حوزه آموزش سئو می‌تواند بسیار به شما کمک کند، برترآموز می‌باشد.

 

4.    آموزش وردپرس

شما برای اینکه بدانید که چگونه یک سایت را مدیریت کنید و چگونه برای آن برنامه ریزی داشته باشید بهتر است که آموزش وردپرس را در برنامه کاری خود قرار دهید. شما با این کار می‌توانید یک دیدگاه حدودی و کلی از برنامه کاری خود داشته باشید. از طرفی زمانی که شما آموزش وردپرس مناسبی داشته باشید، می‌توانید طراحی سایت مناسب‌تری انجام دهید.

 

5.    محتوای خود را دقیق انتخاب کنید

زمانی که شما وارد فضای آنلاین می‌شوید باید بدانید که محتوا برای شما همه چیز است. چه از سمت موتورهای جستجو و چه از سمت کاربران و مخاطبان شما. زمانی که موتورهای جستجو می‌خواهند کیفیت فعالیت شما را درک کنند، به این موضوع نگاه می‌کنند که تا چه میزان شما محتوای حرفه‌ای درون سایت خود استفاده می‌کنید. زمانی که شما از محتوای درجه دو و سه استفاده می‌کنید، باید قید دیده شدن در نتایج گوگل را بزنید.

 شما به هر میزان که در مورد « چطور در نتایج گوگل دیده بشیم؟ » مقاله و داستان بخوانید برای شما هیچ خاصیتی نخواهد داشت. چرا که روی محتوای خود برنامه ریزی مناسبی نکرده‌اید. در ضمن در سال 2023 الگوریتم MUM گوگل راه اندازی می‌شود. این موضوع به این معنی است که اهمیت کیفیت محتوای شما چندین برابر خواهد شد. از قدیم در فضای مجازی یک مثال بوده است و خواهد بود « The content is King  » محتوا پادشاه است.

 

6.    سرعت سایت خود را افزایش دهید

با توجه به سرعت بسیار بالای اینترنت در ایران اهمیت سرعت سایت چندین برابر می‌شود. زمانی که شما سرعت سایت پایینی داشته باشید گوگل شما را در نتایج پایین و در صفحات 2 و 3 قرار می‌دهد. چرا که شما نمی‌توانید رضایت مخاطب خود را به دست آورید. گوگل به بررسی این موضوع می‌پردازد که با توجه به سرعت سایت و کیفیت خدمات شما تا چه میزان مخاطب می‌تواند از سایت شما رضایت داشته باشد. از طرفی توجه داشته باشید که سایت نرخ پرش شما نیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع روی سئو سایت شما می‌تواند تاثیر به شدت منفی داشته باشد.

 

7.    برای دیده شدن در نتایج گوگل موقعیت جغرافیای خود را ثبت کنید

یکی از نکاتی که می‌تواند شما را به کاربران محلی وصل کند و همچنین می‌تواند شما در دیده شدن نتایج گوگل کمک کند، ثبت موقعیت مکانی است. زمانی که شما موقعیت مکانی خود را ثبت می‌کنید، با توجه به حوزه فعالیت شما امکان دسترسی مخاطبان شما به شما بیشتر خواهد شد. از طرفی شما را نسبت به رقبا در حوزه جایگاه گول در مکان بهتری قرار می‌دهد.

 

8.    به لینک سازی خارجی سایت خود توجه داشته باشید

اگر به دنبال این می‌باشید که لینک سازی خارجی سایت خود را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، بهتر است که به سایت برترآموز نیم نگاهی داشته باشید. به هر میزان  که شما روی لینک سازی خارجی خود تمرکز بیشتری داشته باشید. گوگل شما را در نتایج خود در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید در با یک بودجه محدود نتایج عالی ثبت کنید. به شرطی که بدانید قرار است چه کار کنید و با چه سایتی وارد لینک سازی شوید.

 

9.    روی سه حوزه اصلی سئو به صورت همزمان کار کنید

گاها برخی از سئو کاران کم تجربه روی یک حوزه مانند سئو داخلی و یا سئو خارجی به شدت کار می‌کنند. اما روی سئو تکنیکال خود زمان کمتری صرف می‌کنند. کاملا طبیعی است که نتایج عالی و مناسبی نیز در انتظار آن‌ها نباشد. سعی کنید که با یک برنامه ریزی درست این سه حوزه اصلی سئو را رشد دهید.

 

سخن پایانی

شما در این مقاله به صورت کامل و جامع با نکاتی آشنا شدید که می‌تواند روی دیده شدن در نتایج گوگل شما کمک کند. به این نکته توجه داشته باشید که برای دیدن شدن در نتایج گوگل به هیچ وجه از سئو کالا سیاه استفاده نکنید. ممکن است که همه زحمات شما یک شبه از  بین برود.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram