آیا میدانید: که خرگوش و طوطي تنها حيواناتي هستند که بدون بر گشتن به عقب مي توانند پشت سر خود را ببينند؟
logo

گشتی در جاذبه‌های گردشگری ماهشهر


در کرانه خلیج فارس استان زیبا و چشم‌نواز خوزستان خودنمایی می‌کند و هر نقطه از آن زیبایی‌های وصف‌ناپذیری دارد. در میان شهرهای مختلف خوزستان بندر ماهشهر همچون نگین این خطه می درخشد و شما را فرا می‌خواند. توصیه می‌شود حتی اگر قصد سفر به خوزستان را ندارید برای یک مرتبه هم که شده زیبایی‌های ماهشهر را تجربه کنید. اما بندر ماهشهر چه دیدنی‌هایی دارد؟ در ادامه همراه ما بمانید تا بیشتر با این شهر و بندر دیدنی آشنا شوید. احتمالا پس‌از خواندن این متن به‌دنبال بلیط هواپیما ماهشهر خواهید بود تا در اولین فرصت خود را به آنجا برسانید.

 

بندر ماهشهر، مکانی تاریخی با جاذبه‌های دیدنی

شاید با خود بگویید که یک بندر جز کشتی‌های تجاری و صادرات و واردات چیزی برای دیدن ندارد، اما کاملا در اشتباه هستید. جنوب ایران به‌تنهایی نیمی از زیبایی‌های خلقت را در خود جا داده است، تنها باید آمد و دید که این بخش از سرزمین ما تا چه حد جذاب و منحصر‌به‌فرد است. خوزستان مانند تاجی بر سر خلیج فارس خودنمایی می‌کند، بنابراین با سفر به ماهشهر طبیعتی معرکه و دیدنی را تجربه خواهید کرد. این بندر از زمان ساسانیان به‌جا مانده است و همچنان بخشی از اقتصاد کشور را به دوش می‌کشد. شایان ذکر است که تابستان‌ها زندگی در این شهر سخت خواهد شد پس برای سفر دست بجنبانید و فصل پاییز و زمستان را انتخاب کنید. در این فصول می‌توان یک سفر دریایی بی‌نظیر را تجربه کرد که در ذهن و ناخودآگاهتان برای همیشه ثبت خواهد شد. به‌علاوه دیدن از بخش‌های مختلف آن فرصتی برای کسب تجربه‌های جدید به‌شمار می‌رود.


 

با دیدن از این جاذبه‌ها سفر خود به ماهشهر را تکمیل کنید

بسیاری از مردم معتقد هستند که خاک جنوب ایران گیرا است و برای همیشه مجذوب زیبایی‌های آن خواهبد ماند. اگر تجربه سفر به شهرهای جنوبی کشور را داشته‌ باشید، احتمالا این ادعا بیشتر را درک کنید. پس فرقی ندارد که بندرعباس باشد یا ماهشهر، در هر صورت شما با سرزمینی تاریخی، زیبا، چشم‌نواز، دلپذیر همراه با مردمانی بی‌همتا روبه‌رو خواهید بود. در سفر به بندر ماهشهر حتما از این مکان‌ها دیدن کنید:


 

خور موسی

به‌محض دیدن این بخش از ماهشهر محو زیبایی دریا و آسمان می‌شوید. حال تصور کنید کمی ابر هم در آسمان باشد، چه خواهد شد؟ در ساحل خور موسی می‌توان گونه‌های متنوع پرندگان مانند فلامینگو، پرستوی کاکلی، گلخورک و... را دید که فضایی دلپذیر و رویایی به این محل می‌دهند. به‌محض نشستن در ساحل هیجان‌انگیز خور موسی آرامش عجیبی و خاصی به شما داده می‌شود تا جایی‌که حس می‌کنید روحتان با این مکان عجین شده است. موسیقی گوش‌نواز دریا و فلامینگوها، رفت‌و‌آمد قایق‌ها و کشتی‌های تجاری از فاصله دور، مردانی که در حال ماهیگیری هستند و سکوت ساحل خور موسی را باید امتحان کنید تا متوجه این زیبایی شوید. پس اگر عازم سفر به خوزستان و ماهشهر هستید، حتما عصر یک روز را به دیدن این بخش اختصاص دهید.


 

پارک ساحلی خور

اگر به‌دنبال یک تفریح آبی به‌یادماندنی و هیجان‌انگیز هستید، پارک ساحلی خور بهترین گزینه برای شما خواهد بود. پارک ساحلی خور انواع خدمات مانند قایق‌سواری، ماهیگیری، دریاچه ماسه‌ای، محیط دوچرخه‌سواری، فضای پیاده‌روی، رستوران، فروشگاه و... که هر مسافری به‌دنبال آن است را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پارک ساحلی با مساحتی بالغ بر 100 هکتار جذاب از منحصر‌به‌فردترین بخش‌های ماهشهر است که دیدار از آن پیشنهاد می‌‌شود. یک فضای مخصوص آبتنی و شنا برای گردشگران در نظر گرفته شده است که احساس آرامش مطلق و لذت را در شما زنده می‌‌کند.


پارک ارم

با قدم‌زدن در پارک جنگی ارم لحظات زیبا و مسرت‌بخشی را برای خود رقم خواهید زد. بسیاری از توریست‌ها تصور می‌کنند که جنوب ایران خشک و بیابانی است، در‌حالی‌که کمتر کسی تجربه قدم‌زدن در جنگل‌های جنوبی را پیدا می‌‌کند. برای کسب چنین تجربه حیرت‌انگیزی هم که شده حتما به ماهشهر و پارک ارم سر بزنید، مطمئین باشید که پشیمان نخواهد شد. به‌علاوه وجود امکاناتی مانند آلاچیق، دریاچه مصنوعی، سینمای چند‌بعدی و پارک پرندگان لذت حضور در این پارک را برای شما دوچندان خواهد کرد.


 

تل کافرون

چنانچه به‌دنبال جاذبه‌های تاریخی و باستانی در ماهشهر هستید، دیدن از تل کافرون را به شما پیشنهاد می‌دهیم. قدمت چندهزار‌ساله این اثر تاریخی آن را به ثبت ملی رسانده است. این اثر در نزدیکی رودخانه کارون ساخته شده است و چیزی حدود 100 متر از دریا ارتفاع دارد. در این مکان آثار مختلفی از دوره‌های تاریخی مانند پارت‌ها، ساسانیان و اشکانیان به‌دست آمده‌اند و در موزه نگهداری می‌شوند. سالانه توریست‌های زیادی برای دیدن این اثر تاریخی ارزشمند به ماهشهر می‌آیند. شایان ذکر است که تل کافرون به‌عنوان یک مرکز پژوهشی در زمینه مطالعات تاریخ و باستان‌شناسی شناخته می‌شود.


 

خرابه‌های ریشهر

خرابه‌های یک شهر باستانی و قدیمی به‌نام ریشهر در شهر ماهشهر وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. اشیا و کتیبه‌های قدیمی یافت‌شده در این شهر نشان‌دهنده اصالت و تاریخچه قدیمی و طولانی آن است. جهت آسایش گردشگران در این شهر یک دهکده گردشگری زیبا و دیدنی ساخته شده است که با امکاناتی مانند رستوران، آلاچیق، شتر‌سواری، دوچرخه‌سواری و... لحظات دلنشینی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. هر زمان که به این شهر بی‌نظیر و دیدنی مراجعه کردید حتما سری به خرابه‌های زیبا و ماندگار ریشهر بزنید.

 

فلای تودی مسیر رسیدن به ماهشهر را برای شما هموار می‌کند

از آنجا ‌که بسیاری از شما برای اولین بار قصد سفر به ماهشهر را دارید پیشنهاد می‌شود تا پیش‌از هر اقدامی جزئیات آن را به‌طور دقیق بررسی کنید. اگر دوست و آشناهای زیادی در این بندر دارید، قطعا سفر خوبی را در پیش خواهید داشت. در غیر‌ این‌صورت پیشنهاد می‌شود تا از افراد حرفه‌‌ای یا آژانس‌های مسافرتی معتبر کمک بگیرید. فلای تودی با سابقه‌ای طولانی در زمینه گردشگری خدمات قابل توجهی را به شما عزیزان ارائه خواهد داد. به‌کمک این مرکز خبره در اولین فرصت بلیط هواپیما ماهشهر را دریافت خواهید کرد و در کمترین زمان ممکن به آنجا می‌رسید. تمام امکانات و خدمات مورد نیاز خود را از فلای تودی بخواهید.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram