آیا میدانید: که بدن انسان قادر است در ظرف يک ساعت دو ليتر عرق توليد کند ؟
logo

تبدیل عدد به حروف فارسی آنلاین


تبدیل عدد به حروف فارسی

تبدیل عدد به حروف فارسی

یکی از مسائل معمول در برنامه نویسی و حسابداری تبدیل عددها به حروف است. زبان فارسی دارای سیستم عددی دهدهی است که تاریخچه‌ای قدیمی دارد. اما برنامه‌نویسان و حسابداران در بسیاری از موارد نیاز دارند تا عدد را به صورت کلمه بنویسند، به طور مثال در سند ها، فاکتور ها و یا صدور چک ها.

در اینجا روشی که به سادگی می‌توانید از طریق آن عدد را به حروف فارسی تبدیل کنید، را آموزش می‌دهیم.

روش اول: استفاده از توابع جاوا اسکریپت

اگر شما یک برنامه نویس وب یا برنامه نویس جاوا اسکریپت هستید، می‌توانید از تابع toPersianLetters استفاده کنید. این تابع عدد ورودی را به حروف فارسی تبدیل می‌کند و نتیجه را به شما برمی‌گرداند.

مثال:

برای تبدیل عدد 125 به حروف فارسی، کافیست این کد را اجرا کنید:

var number = 125;

var persianNumber = toPersianLetters(number);

console.log(persianNumber);

نتیجه:

صد و بیست و پنج

روش دوم: استفاده از تابع PHP

اگر شما یک برنامه نویس PHP هستید، می‌توانید از تابع numToWords استفاده کنید. این تابع عدد ورودی را به حروف فارسی تبدیل می‌کند و نتیجه را به شما برمی‌گرداند.

مثال:

برای تبدیل عدد 125 به حروف فارسی، کافیست این کد را اجرا کنید:

$number = 125;

$persianNumber = numToWords($number);

echo $persianNumber;

نتیجه:

صد و بیست و پنج

روش سوم: استفاده از الگوریتم

اگر شما به جای استفاده از توابع جاوا اسکریپت یا PHP، می‌خواهید یک الگوریتم بنویسید، می‌توانید از روشی ساده استفاده کنید. در این روش، ابتدا لیستی از حروف را برای ارقام یک تا ده و بعضی از اعداد آنها مانند یکصد، یک هزار و یک میلیون میسازیم. سپس عدد ورودی را به خانه‌های صدایف و بر اساس مقدار هر خانه، حروف مناسب را از لیست دریافت می‌کنیم و به هم می‌چسبانیم.

مثال:

برای تبدیل عدد 125 به حروف فارسی با استفاده از الگوریتم، کافیست این کد را اجرا کنید:

$number = 125;

$persianNumber = convertToPersian($number);

echo $persianNumber;

نتیجه:

صد و بیست و پنج

با استفاده از هر یک از روش‌ها، شما می‌توانید بسیار ساده عدد خود را به حروف فارسی تبدیل کنید. با استفاده از این روش ها، شما می توانید اعداد بزرگتر را نیز به راحتی به حروف فارسی تبدیل نمایید.


نحوه کار با ابزار تبدیل عدد به حروف فارسی به چه شکل است ؟

کار با این ابزار بسیار ساده است. کافیست در کادر بالا عدد مورد نظر خود را تایپ کنید تا به صورت آنی عدد مورد نظر شما در قسمت پایین به حروف تبدیل گردد. به شما پیشنهاد می‌کنیم این صفحه را در مرورگر خود بوک مارک کنید تا هر زمان که به آن نیاز داشتید به راحتی در دسترس شما باشد.

نامگذاری اعداد توسط گروه بندی :

  • مقیاس کوچک (آمریکایی)
  • مقیاس یزرگ (اروپایی)

نحوه نام گذاری اعداد در ایران به چه شکل است ؟

اکثر ما شاید شمارش را تا میلیارد به خوبی بلد باشیم اما بعد از آن به چه ترتیب است؟ در زیر مروری بر نحوه نام گذاری اعداد بزرگ انجام شده است

تعداد صفر نام عدد
۱ ده
۲ صد
۳ هزار
۴ ده هزار
۵ صد هزار
۶ میلیون
۹ میلیارد ( بیلیون)
۱۲ تریلیون
۱۵ تریلیارد ( کوآدریلیون )
۱۸ کادریلیارد
۲۱ کوینتیلیون
۲۴ کوانتینیارد
۲۷ سیکستیلون
۳۰ سیکستیلیارد
۳۳ سپتیلیون
۳۶ سپیتلیارد
۳۹ اکتیلیون
۴۲  اکتیلیارد
۴۵ نانیلیون
۴۸ نانیلیارد
۵۱ دسیلیون
۵۴ دسیلیارد
۵۷ آندسیلیون
۶۰ آندسیلیارد
۶۳ دودسیلیون
۶۶ دودسیلیارد
۶۹ تریدسیلیون
۷۲ تریدسیلیارد
۷۵ کوادردسیلیون
۷۸ کوادردسیلیارد
۸۱ کویندسیلیون
۸۴ کویندسیلیارد
۸۷ سیدسیلیون
۹۰ سیدسیلیارد
۱۰۰ گوگل
۱۰ به توان ۱۰ به توان ۱۰۰ گوگل پلکس
۱۰ به توان ۱۰ به توان ۱۰ به توان ۱۰۰ گوگل پلکسیان

تبدیل آنلاین عدد به حروف انگلیسی چه کاربردی دارد ؟

همین حالا که شما مشغول خواندن این مقاله هستید بسیاری از حسابداران مشغول محاسبه فاکتور و نوشتن صورتحساب های سنگین هستند. کارکنان بخش مالی مشغول نوشتن چک های دستمزد کارکنان هستند . همه چیز باید به عدد و حروف کاملا دقیق نوشته شود. بسیاری افراد سخت مشغول استخراج اعداد برای نوشتن گزارش آماری دقیق هستند و بسیاری دانشمندان در تلاشند یافته های علمی خود درباره اجرام آسمانی و فاصله ی آنها تا زمین را دقیق محاسبه نموده و به عدد و حروف در گزارش نهایی خود بنویسند حال تصور کنید که بسیاری افراد هر روز با ارقام اینچنینی سرو کار دارند . حتی تصور نوشتن دستی عدد جرم خورشید که حدود دو هزار میلیارد میلیارد میلیارد دشوار است در حالی که به لطف امکان تبدیل آنلاین عدد به حروف به سرعت می توانید اعداد را وارد نموده و آنها را به حروف دریافت نموده و گزارش هایی دقیق با تمام جزئیات ارائه دهید. به هر حال مهمترین کاربرد ابزار تبدیل آنلاین عدد به حروف این است که نوشتن و ارائه اعداد نجومی را آسان تر و دقیق تر پیش می برد .

کاربردهای تبدیل عدد به حروف آنلاین

از این نرم‌افزار آنلاین می‌توانید برای موارد زیر استفاده نمایید:

نوشتن صحیح اعداد به حروف

نوشتن مبلغ به حروف روی چک‌های بانکی

نوشتن مبلغ به صورت حروف روی فرم‌های بانکی، مالی و حسابداری

نوشتن مبلغ صحیح روی سفته و برات

اطمینان از درست بودن مبلغ نوشته شده به صورت عددی به دلیل تعداد زیاد رقم‌ها

تبدیل آنلاین , نوشتن مبلغ به حروف , نوشتن صحیح اعداد به حروف , تبدیل عدد به حروف تومان , تبدیل عدد به حروف آنلاین , تبدیل عدد به حروف , دانلود برنامه تبدیل عدد به حروف , تبدیل عدد به حروف فارسی آنلاین

تبدیل عدد به حروف فارسی

تبدیل عدد به حروف فارسی یکی از مباحث مهم و کاربردی در زبان فارسی است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا عددی را به صورت حروف واژگان فارسی بیان کنند. با توجه به اینکه اعداد به صورت اعداد دهدهی در جامعه وجود دارند و برخی مواقع لازم است تا این اعداد به کاربران به صورت کلمات فارسی ارائه شوند، تبدیل اعداد به حروف فارسی بسیار مورد نیاز است.

برای تبدیل عدد به حروف فارسی، از الگوریتم‌هایی استفاده می‌شود که قادر هستند عدد را به رشته‌ای از حروف واژگان فارسی تبدیل کنند. این الگوریتم‌ها معمولا بر اساس بازگشتی و با استفاده از دستورات شرطی عدد را به صورت تجزیه و تحلیل کنند و معیارهایی برای تبدیل هر یک از رقم‌ها به کلمات فارسی دارند.

مراحل تبدیل عدد به حروف فارسی عبارتند از: انتخاب و تجزیه عدد به رقم‌های اعشاری و صحیح، تبدیل هر رقم به صورت حروف واژگان فارسی، محاسبه اینکه آیا رقم واژگان دارای مخالف است یا خیر و در نهایت ترکیب حروف واژگان تبدیل شده به صورت نهایی برای به دست آوردن عدد به حروف فارسی.

به عنوان مثال، برای تبدیل عدد ۱۲۳ به حروف فارسی، ابتدا عدد را به رقم‌های صحیح و اعشاری تقسیم می‌کنیم. سپس هر یک از رقم‌ها را به شکل کلمات فارسی تبدیل می‌کنیم، مثلا ۱ به یکصد و بیست، ۲ به دوازده و ۳ به سه.

این الگوریتم می‌تواند در بسیاری از حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، مانند سیستم‌های بانکی، نرم‌افزارهای حسابداری یا حتی سیستم‌های شمارش و اعلام اعداد در صوت نیز قابل استفاده است.

در نتیجه، تبدیل عدد به حروف فارسی یک ابزار قدرتمند است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا عدد خود را به صورت حروف فارسی بیان کنند. این ابزار با استفاده از الگوریتم‌های خاصی که عدد را به حروف واژگان فارسی تبدیل می‌کنند، عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد و به عنوان یکی از مباحث مهم در زبان فارسی مورد توجه قرار گرفته است.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram