آیا میدانید: که خورشيد در مدار کهکشان شيري با سرعت ٩٠٠٠٠٠ کيلومتر در ساعت حرکت ميکند ؟
logo

قمر در عقرب سال 1403


قمر در عقرب

قمر در عقرب

تمعُّنی در آسمان ماهیانه وجود دارد که به قدری نورانی است که همچنان در قلب طبیعت وجود دارد. هنگامی که بر آن نظر می‌اندازیم، احساس دوستی با ما و غمی جانماز را درونمان به ارمغان می‌آورد. اما علم و تحلیل به ژرفای قمر باعث شده است که اغلب بگویند قمر بر علوم فیزیکی دست نخورده باقی مانده است.

اما پشت زبان مردم، در حین مراسم تاریکی، که زیر صفحه نجومی مخفی شده است، آنچیزهایی را که علم به آن نمی‌رسد وجود دارد. داستان‌هایی از قمر که در زمانی که در میهمانی خانه ما جشنی می‌گیرد به گوش می‌رسند، به ما خواب‌های نابگونجانی را نشان می‌دهند. ما به این خواب‌ها پاسخ می‌دهیم و به یکابندیمان با ملکوتی فراوان که تمام نور و روشنایی آسمان را به ارمغان می‌آورد، گسترده تمسک می‌کنیم.

برابر توصیف کردن این خواب‌ها، هیچ یک شاعری بیدل نمی‌شود. در این خواب‌ها، قمر به عقرب درآمده است و قدرت خود را نشان داده است. قمر در حال تبدیل شدن است. نه تنها می‌لرزد ولی همچنین پر شده از احساسات تاریکی و خشونت است. این چرخش عجیب قمر در عقرب، چیزی است که در ازای همه توصیف‌های فیزیکی نابود شده است.

داستان‌های مردمی در مورد قمر در عقرب یک تصور تاریک و خونین از جانوری حیرت‌انگیز هستند که روح تاریک و مخوفی برخیزانیده تا عالمان و دانش‌های آن را تاکنون تحقیق نکرده‌اند. این تصور که زندگی در قمر در عقرب وجود دارد، بیان‌کننده مخلوقات ماورایی است که ما در طول قرن‌ها نادیده گرفته‌ایم. آن‌ها دارای عقل و احساس هستند و توانایی‌ها و قابلیت‌هایی را دارند که نه تنها ما تحقیق نکرده‌ایم بلکه از وجود آن‌ها بی‌خبریم.

متنی که در اینجا در دست شما قرار می‌گیرد، یکسری از داستان‌ها و تصورات ما درباره قمر در عقرب است. هر چه که در اینجا می‌خوانید، ممکن است به چشمان برخی از شما نگاهی غیر واقعی و عجیب به نظر برسد. اما من به شما قول می‌دهم که این همه وجود دارد. این همه در جایی در بین خیال و واقعیت قرار دارد. این همه در قلب طبیعت، در قلب قمر در عقرب، در قلب تمام جهان وجود دارد.

پس اگر چه علم و تحلیل ما درباره قمر در عقرب محدود است، اما این نمی‌تواند باورمان را به هیچ وجه تغییر دهد. چرخش قمر در عقرب نشان می‌دهد که هنوز هم زیبایی و رمز و رازی در آن گفته نشده است. این امر به ما یادآوری می‌کند که جهان طبیعی پر از راز و رمزهایی است که هنوز تاکنون کشف نشده‌اند و ما مجبوریم همواره به دنبال آن‌ها بگردیم.

قمر در عقرب باعث شده است تا برخی از ما علاقه‌مند شوند تا خود را در زندگی مخلوقات غیر معمول هستی غرق کنند. ما به داستانی عمیق و پر رمز و راز از تبدیل شدن قمر به عقرب علاقه‌مند شده‌ایم. اما پشت گردن، ما می‌توانیم احساس کنیم که قمر در عقرب در حالی که در آسمان بالاست، ما را از پیش می‌گیرد و مشغول تحقق رویاهای ما می‌شود.

پس بیایید با تمام وجود به شب قمر در عقرب بنگریم. بیایید همراه با آنها احساسات تاریکی را دریافت کنیم و خود را در زندگی تمام جهان غرق کنیم. قمر در عقرب نشان می‌دهد که هنوز هم امکانات ناشناخته ای وجود دارد و ما می‌توانیم در شگفتی‌هایی باشیم که هنوز ندیده‌ایم. اما باید آن را باز کنیم و به این قدرت خواندن ادامه دهیم. این است که ژرفاویکی کسانی که در جهان خیلی بیش‌تر از آن چیزی که ما در آشفتگی زندگی معاصر می‌بینیم، وجود داشته باشیم. این است که بازتاب و رمز و رمزهایی را که کسانی که در قمر در عقرب زندگی می‌کنند، می‌توانند به ما آموزش دهند.

قمر در عقرب سال 1403

قمر در عقرب چیست؟

عقرب یکی از بروج دوازدگانه آسمان است که بر منطقه البروج قرار دارد . منطقة البروج نواریست که خورشید، ماه وسیارات از دید ناظر زمینی از آن عبور می کنند. و دایره میانی آن (دایرة البروج) سیر حرکت ظاهری سالانه خورشید است.

در حدود قرن پنجم قبل از میلاد، اخترگویان بابلی و شاید یونانی، منطقة البروج را به 12 قسمت برابر که هر کدام 30 درجه اند، تقسیم و هر یک را یک برج نامیدند. و چون در هر برج عده‏ اى از ستارگان گرد آمده‏ اند كه از هيئت اجتماع آنها صورت جانورانى قابل تصور می باشد، آن برج را به نام صورت آن جانور ناميدند. مانند برج حمل، ثور، جوزا و ... عقرب هشتمین برج از بین این بروج است. و قمر در عقرب یعنی زمانی که ماه در برج یا صورت عقرب قرار دارد.

در روایتی امام صادق(ع) می فرمایند: « هر کس در هنگامی که قمر در عقرب باشد، مسافرت یا ازدواج نماید، خیری نمی بیند». موضوع قمر در عقرب امری است که بر طبق آن فتوا داده شده است، ولی باید در نظر داشت که فتوا ویژه مواردی است که در روایت ذکر شده است (سفر، ازدواج)، و علاوه بر این، حکمی که در فتوا به آن اشاره شده است، کراهت است نه حرمت، از این رو برخی از فقهاء گفته اند: اگر امر اهم مانند اطاعت والدین ( مثلاً والدین به فرزند خود در روزی که قمر در عقرب است دستور سفر دهند) یا حج واجب، با این موضوع تنافی پیدا کند، آن امر اهم مقدّم می شود. در مورد معنای قمر در عقرب هم می توان گفت، احتمال آن که منظور از روایت امام (ع)، بودن ماه در صورت فلکی عقرب (نه برج عقرب) باشد، وجود دارد، اگر چه احتیاط به رعایت هردو (صورت فلکی و برج عقرب) هم خالی از وجه نیست.

معنای قمر در عقرب:

صورت های فلکی: صور فلکى به مجموعه‏اى از ستارگان گفته مى‏شود که شکل خاصى در نظر ما دارند. این صورت ها شبیه عقرب (صورت فلکی عقرب)، خرچنگ(صورت فلکی سرطان)، شیر(صورت فلکی اسد) و ... است.

ایرة البروج: خورشید در طول یک سال شمسی مسیر مشخصی را در میان ستارگان می پیماید . مسیر حرکت خورشید در کره سماوی را دایره البروج می نامند .

برج های نجومی: پیشینیان، ستارگان موجود در مسیر حرکت خورشید طی یک سال را، به دوازده برج نجومی تقسیم نموده اند که خورشید به ترتیب در هرکدام, حدود یک ماه توقف می کند . (همان طور که واضح است، این مبنای پیشینیان در سال های بعد مورد نقض واقع شد، و اثبات شد که خورشید ثابت و زمین به دور آن در حال چرخش است) ،این برج ها از برج حمل (فروردین) شروع شده و به برج حوت (اسفند) ختم می شود. قابل توجه است که نام گذاری این برج ها بر اساس صورت های فلکی است؛ یعنی به همان نام های صورت های فلکی، نام گذاری شده اند.

در روز قمر در عقرب چه اعمالی انجام ندهیم

1-خواندن عقد ازدواج
2- مسافرت
3- اقدام برای بچه‌دار شدن (انعقاد نطفه)
4- افتتاح کار و کسب و تجارت
5- حجامت
6- تعیین و تغییر نام
7- گذاشتن سنگ بنای کارهای مهم

روش محاسبه روزهای قمر در عقرب

منازل ماه (خانه‌ها) در برج‌های دوازده‌گانه (حمل، ثور، جوزا – سرطان، اسد، سنبله – میزان، عقرب، قوس – جدی، دلو و حوت) قرار دارند
و تقسیم‌بندی مسیر یک دور گردش کره ماه بر دائرةالبروج می‌باشد.
ماه در هر ماه قمری دو یا سه روز پشت سر هم در برج عقرب قرار می‌گیرد.
عقرب برج هشتم از دایره البروج است که خورشید سالی یکبار (آبان ماه) وارد آن می‌شود
ولی ماه هر ۲۷ روز یکبار از آن می‌گذرد و به مدت حدود ۲ روز در آن قرار دارد.
طبق روایات نقل شده، برخی امور از قبیل مسافرت و ازدواج در هنگام قمر در عقرب مکروه می‌باشد
اما این مسئله از لحاظ تجربی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته‌است.
برای محاسبه زمان قمر در عقرب می‌توانید از فرمولی که در کتاب نجوم مقدماتی آورده شده‌استفاده کنید:
فرض کنید امروز ۲ مهر مصادف با ۱۵ شوال است.
۱-روزها را یک واحد اضافه کنید (روز شمسی برابر ۳ و روز قمری برابر ۱۶)
۲-روز قمری را در عدد ۱۲٫۲ ضرب کنید و حاصل را با روز شمسی جمع کنید.
۳-حاصل جمع را بر عدد ۳۰ تقسیم کنید.
۴-حاصل تقسیم را با عدد برج شمسی (مهر=۷) جمع کنید.
۵-اگر عدد بدست آمده بیشتر از ۱۲ باشد منهای ۱۲ کنید.
عددی که نهایتاً بدست می‌آید تعیین‌کننده موضع ماه در برج‌های دوازده‌گانه است. اگر این عدد برابر ۸ باشد نشان دهنده زمان قمر در عقرب است.

قمر در عقرب واقعیت یا خرافه ؟

خواندن عقد ازدواج ،مسافرت ،اقدام برای بچه دار شدن (انعقاد نطفه) ،افتتاح کار و کسب و تجارت ،حجامت ،تعیین و تغییر نام ، گذاشتن سنگ بنای کارهای مهم و بطور کلی انجام هر یک از کارهای اساسی در روزهای نحس و قمر در عقرب هم از نظر علماء دینی و هم از نظر منجّمین توصیه نمیگردد بلکه علما فتوی به کراهت اعمال بالا در ایام قمر در عقرب داده اند .

از فرمایشات اهل بیت علیهم السلام استفاده می شود که علم نجوم ، علمی الهی است که توسط فرشتگان و انبیاء(ع) به بشر تعلیم داده شده است

ولی کسانی که به آن احاطه داشته باشند اندک هستند ، در برخی روایات تصریح شده که علم نجوم را جز دو خاندان به درستی نمی دانند ، خاندانی در هند و خاندانی در عرب ؛ گویا مراد از خاندان عرب ، اهل بیت (ع) هستند ، در روایات زیادی از ترتیب اثر دادن به گفته های منجّمین نهی شده

ولی نه از آن جهت که این علم نادرست است بلکه از آن جهت که اوّلاً اکثر مدّعیان علم نجوم به خاطر پیچیدگی فراوان آن ، در محاسبات خود دچار اشتباه می شون

و ثانیاً در گذشته در قضیه دعای حضرت داود (ع) در توقف خورشید و نیز جریان ردّ الشمس ، حساب نجوم در هم شده ؛ لذا محاسبات منجمین فعلی همه بر ظنّ و گمان است

و از روایات بر می آید که علم نجوم واقعیّت دارد ولی پیچیدگی آن فراتر از آن است که افراد عادی بتوانند به طور کامل از آن مطّلع گردند ، لذا خطا در این وادی به مراتب بیشتر از صواب است.

آیا حالات قمر و ستارها و افلاک در کره زمین تأثیر دارد؟

شکی نیست که چگونگى قرار گرفتن بعضى از کواکب آسمان – مخصوصاً سیّارات منظومه شمسى- در مدارات خود، در مقایسه با یکدیگر، ممکن است تأثیرات طبیعى یا فرا طبیعی در کره زمین داشته باشد؛ مثلًا مى‌‌‌‏دانیم جزر و مدّ دریاها بر اثر تأثیر جاذبه کره ماه است و هرگاه کره ماه و خورشید در یک سو قرار گیرند (مانند اوائل و اواخر ماه) این جاذبه قوى‌‌‌‏تر و حتّى ممکن است روى پوسته زمین هم تأثیر بگذارد و سبب شکستگى‏‌‌‌ها و زلزله‏‌‌‌هایى شود و به عکس ممکن است بارندگى‌‌‏‌هاى قابل ملاحظه‌‌‏‌اى بر اثر تأثیر کرات آسمانى روى کره زمین و مانند آن صورت گیرد.

ما نمی‌توانیم بدون دلیل معتبر، تأثیر طبیعى و فرا طبیعی اوضاع فلکى را در زندگى و حالات انسان‌‌ها انکار کنیم؛ چرا که تمام اجزاى جهان، یک واحد به هم پیوسته است و در یکدیگر تأثیر دارد.

البته اثبات تأثیر طبیعى و فرا طبیعی اوضاع افلاک در زندگى انسان‌‌ها در هر مورد و بدون استثنا، سخت است و بدون دلیل معتبر و با خیال، پندار و استحسان نمى‌‏توان چیزى را اثبات کرد؛ حال اگر از طریق معصومین علیهم‌السلام مطلبى در این زمینه ثابت شود، همان مقدار که ثابت شده قابل قبول و مورد پذیرش است. مانند پرهیز از مسأله عقد ازدواج در موقع قمر در عقرب.

حتی می‌توان به نحو کلی (نه جزئی و تفصیلی) گفت: اوضاع فلکی در روز‌ها و شب‌‌ها مؤثر است و روز یا شب را منشأ برخی از رخداد‌ها می‌‌کند.

به تعبیر دیگر، ایام و بلکه هر لحظه از لحظات ما، تحث تأثیر اوضاع فلکی است. همچنانکه موقع طلوع خورشید، اثری وضعی بر روی زمین رخ می‌دهد ساعت بعدی اثر عوض می‌‌شود و این آثار، واقعی است و تخیلات نیست. لحظه لحظه که به غروب می‌‌رسیم تأثیرات خورشید بر زمین و موجودات زمین عوض می‌‌شود.

در حالات خسوف و کسوف، آثاری روی زمین ایجاد می‌شود و تا مدت‌‌ها روی زمین می‌‌ماند. این‌ها بر اساس خرافات نیست و حتی دانشمندان معاصر علم نجوم نیز اینها را بیان می‌‌کنند.

پس نمی‌شود اوضاع فلکی را نادیده گرفت و به نحو کلی (نه به صورت تفصیلی) می‌توان گفت از ناحیه سیارات و ستارگان آسمان، انرژی‌هایی به کره زمین می‌‌رسد و ما تحت تأثیر این انرژی‌‌ها هستیم.

سخن پایانی در مورد قمر در عقرب

بنابراین با توجه به مطالبی که ذکر شد می توان چنین نتیجه گرفت که موضوع قمر در عقرب امری است واقعی و تاثیرات آن در زندگی بشر قطعی است چنانکه علمای دینی بر طبق آن فتوا نیز داده اند و بهتر این است که در این ایام از کارهای مهمی که در صدر کلام ذکر شد پرهیز شود لکن صدقه و خواندن آیة الکرسی در دفع نحوست این ایام بسیار مفید است.

قمر در عقرب آملی دعا سایت جدول روزهای قمر در عقرب 1402 روزهای قمر در عقرب 1402 منظور از صورت فلکی عقرب چیست قمر در عقرب فلکی برج عقرب صورت فلکی 1402 قمر در عقرب قمر در عقرب 1402 herzeonline ir دعا فرق قمر در عقرب برج عقرب با صورت فلکی عقرب نحوه محاسبه روزهای قمر در عقرب عقرب قمر نحس روز نحس ساعات سعد شرف الشمس اثرات قمر در عقرب قمر در عقرب حرز آنلاین قمر در عقرب 1400 چه کارهایی باید انجام داد عکس قمر در عقرب قمر در عقرب یعنی چی قمر در عقرب چیست جدول روزهای قمر در عقرب سال جدول قمر روز های سعد ایام سعد ایام نحس jrndl rlv nv urvf تقویم قمر در عقرب قمر در عقرب آیت الله سیستانی قمر در عقرب شمسی قمر در عقرب سیستانی قمر در عقرب خامنه ای قمر در عقرب آیت الله خامنه ای قمر در عقرب سیستانی جدول دقیق قمر در عقرب جدول جدول قمر در عقرب قمر در عقرب قمردرعقرب قمردرعقرب حرز امام جواد حرز آنلاین

قمر در عقرب

قمر در عقرب یکی از قمرهای طبیعی سیاره زحل است. این قمر در سال ۱۶۹۹ توسط ژان جاکوئز کاسینی کاشف و نامگذاری شد. با قطری حدود ۴۰ کیلومتر و کشیدگی ۰.۰۰۵، قمر در عقرب یک قمر کوچک است. این قمر در مدار نزدیک به سیاره زحل قرار دارد و به طور متوسط هر ۜ۱۵ روز به دور زحل می‌چرخد.

قمر در عقرب دارای سطحی خاکستری و آبی روشن است. این قمر دارای فروپاشی هایی در سطح خود است که نشان از فعالیت های حوضه های آب زیرزمینی دارد. این قمر نیز همانند سایر قمرهای زحلی، دارای سطحی متشکل از یخ و سنگ است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد قمر در عقرب، وجود تپه های غول پیکر و دره های عظیم در سطح آن است. بررسی های اولیه نشان می‌دهند که این تپه ها و دره ها نتیجه انقباض در سطح قمر است. احتمالاً به دلیل داشتن دودکش هایی از وزنه قمر، سطح آن در طول زمان به داخل می‌رود، موجب فقدان حرکت و عبور از طبقات منعکس می‌شود. این انقباض سبب ساختارهای مرحله ای در سطح قمر شده است.

دمای سطح قمر در عقرب نسبتاً پایین است و می‌تواند تا حدود ۱۵۰ درجه سانتیگراد منفی برسد. این شرایط آب و هوایی خاص می‌تواند به وجود فعالیت های جوی در قمر منجر شود. مطالعات نشان می‌دهند که بادهای شدید و شدت بالای تابش های ماورای بنفش در سطح قمر در عقرب وجود دارد.

قمر در عقرب با دارا بودن گرانش قوی، می‌تواند تاثیری مهم و تغییری در شکل مدارهای سیاره زحل داشته باشد. همچنین، این قمر ممکن است هرجایی که در مدارش قرار می‌گیرد، آب و هوایی مناسب را برای بقای موجودات زنده فراهم کند.

از آنجا که ما در مورد سیاره های دیگر در منظومه شمسی راهزند هستیم، بررسی و مطالعه قمر در عقرب و سایر قمرهای زحل می‌تواند به ما کمک کند تا بهتر درک کنیم که آیا امکان حیات در سیارات دیگر وجود دارد یا خیر.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram