آیا میدانید: که شامپانزه ها قادرند مقابل آينه چهره خود را تشخيص دهند اما ميمونها نميتوانند ؟
logo

دعای روز اول ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز اول ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمَ اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ ونَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ.
معنی فارسی:
خدایا! روزه مرا در این روز مانند روزه داران حقیقی که مقبول توست قرار ده و اقامه نمازم را مانند نمازگزاران واقعی و مرا از خواب غافلان بیدار ساز و گناهم را ببخش ای معبود جهانیان و در گذر از من ای بخشنده گنهکاران.

دعای روز اول ماه مبارک رمضان

دعای روز اول ماه مبارک رمضان یکی از دعاهای خاص است که مسلمانان در این روز مبارک از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله، قصد داریم درباره این دعا، معنا و فضیلت آن بیشتر صحبت کنیم.

دعای روز اول ماه رمضان به صورت زیر است:

اللهم ادْخِلْ عَلَيْنَا فِيهِ بِالرَّحْمَةِ وَالْمَغْفِرَةِ وَ ارْزُقْنَا فِيهِ الْبَرَكَاتِ وَ تَوَفَّنِي وَأَنَا فِيهِ مَرْضِيٌّ وَاجْعَلْ سَعْيِي فِيهِ مَشْكُورًا وَعَمَلِي فِيهِ مَقْبُولًا يَا أَحْبَ لَا يَنْسَى الْمَسْأَلَّيْنَ.

ترجمه این دعا به زبان فارسی:

خدایا، در این روز ما را به رحمت و آمرزشت در آور. در این روز ما را به برکات روزی عنایت فرما و مرا در همین روز بگیر که من در آن مریضم. تلاش من را در این روز قابل تشکر قرار بده و کارهایم را قبول فرما، ای پرستنده‌ی مستجاب‌کنندهٔ آرزوها.

این دعا در زمان اذان صبح اولین روز ماه رمضان، بعد از ادای اذان و قبل از شروع نماز صبح جویانه از متون معروفی است که از سوی اهل سنت معتبر تألیف شده است.

معنای این دعا از یک سو آرزوی ورود رحمت و آمرزش الهی بر مسلمانان در تمامی ایام رمضان است و از سوی دیگر طلب برکت روزی و قبولی عمل و توفیق در هنگام مرگ مسلمان است. در واقع این دعا سؤال عنایت و ارزوی توفیق را از خداوند برای سایر ایام ماه مبارک رمضان دارد.

فضیلت این دعا به دلیل ماه رمضان و شروع این ماه مبارک است. رمضان ماهی است که در آن مسلمانان روزه می‌گیرند و سعی می‌کنند بهبود روح و روان خود و همچنین افراد اطراف خود بشوند. بنابراین، درخواست رحمت، آمرزش و برکت در این روزها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دعاهایی مثل این که در ماه مبارک رمضان بیشتر استفاده می‌شوند، به مسلمانان کمک می‌کنند تا با خداوند در ارتباط نزدیک تری باشند و نیازها و خواسته‌هایشان را از او بخواهند. در مجموع، دعاها در رمضان برای افزایش تمرکز، صحبت با خداوند و افزایش ایمان و تقوا بسیار مؤثر هستند.

در پایان، باید یادآوری کنیم که دعاها پلی برای برقراری ارتباط باخداوند هستند و مؤمنان را به سوی ارتباط نزدیک تری با خداوند هدایت می‌کنند. بنابراین، در طول ماه مبارک رمضان و هر روز از این ماه، استفاده از دعاهای خاص این ماه و تلاش برای افزایش ارتباط با خداوند به ویژه توسط دعای روز اول ماه مبارک رمضان، بسیار توصیه می‌شود.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram