آیا میدانید: که تمامي پستانداران به استثناي انسان و ميمون کور رنگ ميباشند ؟
logo

ادعیه ماه رمضان


ادعیه ماه مبارک رمضان

ادعیه ماه مبارک رمضان

ماه مبارک رمضان، ماهی است که در آن رحمتهای ابدی خداوند بیکرانتر از هر زمان دیگری فرو می‌ریزد. در این ماه، مسلمانان بهترین فرصت را برای تلاش، توبه و شفای روح و جسمشان دارند. ادعیه با شعر و سخنان عظیم مرسوم شده و در اینجا می خواهیم چند ادعیه مرسوم ماه مبارک رمضان را برای شما تقدیم کنیم.

۱. ادعیه افطار:

از عنایات یکتایت ما سالقین کنیم کز نور فطور خدای مه افزوده راضی شویم.

اللهم لک صمت و علیک امنت و علی رزقک افطرت.

اللهم اجعلنا ممنونا لذلک و أدعائک.

یا ربی رحماک

یا رحمان [یا یا] رحمان رحیم.

ربی اعوذبک أن اغدی أو اعود أو اصبر أو أظلم أو أجهل! یا ربی اعوذبک من شر همزتی ماظهر منها و بطن . یا ربی اعوذبک من جھد البلاء و درک السناء. یا ربی اعوذبک من غغظة الغضب و عقوبة القبر. یا ربی رحماک یا رحمان [یا یا] رحمان رحیم.

اَللّهُمَّ لِک صُمْتُ وَ عَلی رِزْقِکَ أَفْطَرْتُ

۲. ادعیه سحر:

اللَّهُمَّ بارِک لَنا فیما رَزَقْتَنا وَقِنا عَذابَ النّارِ. اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّی لا إِلَهَ إِلَا أَنْتَ خَلَقْتَنِی وَأَنَا عَبْدُکَ وَأَنَا عَلَی عَهْدِکَ وَوَعْدِکَ ما سَتَعْطِبُ فِیَّ أَبُدًا. أَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ. أَبُوءُ لَکَ بِنِعْمَتِکَ وَأَبُوءُ بِذَنْبِی فَاغْفِرْ لِی فَإِنَّهُ لَا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ

همچنین، در طول روزه‌داری، می‌توان ادعیه دیگری نیز در زمان‌هایی دیگر انجام داد تا به حجم بزرگتری از رحمت و مغفرت خداوند دسترسی پیدا کنیم. پس در هر حال که هستیم ادعیه و ذکر خداوند را قلبی و با ایمان و توجه زیادی انجام دهیم. به خصوص در اوقاتی که در آن‌ها از فضل و رحمت خداوند بیشترین استفاده را می‌توانیم کنیم، مانند نمازهای جمعه، تراویح و شب قدر.

لا تنسى أن تطلب الخير والبركة لجميع المؤمنين والمسلمين في شهر رمضان، وأن تسأل الله سبحانه وتعالى أن يتقبل صيامك وعبادتك ويجعلها خالصة لوجهه الكريم.

در پایان، ادعیه ماه مبارک رمضان، زمانی است که مسلمانان فرصتی پر از برکت و رحمت برای خود و جامعه خود دارند. این یک ماه است که ممکن است به عنوان پیشتاز اصلاح کردن روح و جسم خود، به دنبال عفو و مغفرت خداوند وعده کرده باشید. بگذارید در این ماه مقدس، ادعیه و تلاوات بپردازید و به رحمت و آمرزش آسمان بالاترین مقیاس را که در این دوره وصول کردید، بپذیرید. بر روی خداورزی بنشینید و در هر لحظه از این ماه، خود را در فراز بردارید و به خداوند درخواست بپردازید.

خداوندا، در این ماه مبارک رمضان، حاضریم حقاً از تو بطلبیم که برکت و رحمت خود را بر ما ریزید. خدایا ما را از گناهان و خطاها پاک نگهدار و جوانمردانی را در مقابل تمامی چالش‌ها و مشکلاتی که در طول این ماه رمضان با آن‌ها مواجه می‌شویم، به ما بده. قلب و جان ما را مشتاق برگزاری عبادات و تسبیحات خودت ساز و تمام خیر و برکتی را که در این ماه مبارک توزیع می‌شود به ما عطا کن.

دعای مورد نظر را انتخاب کنید

ادعیه ماه مبارک رمضان

ماه مبارک رمضان یکی از مهم‌ترین و پربرکت‌ترین ماه‌های سال میلادی برای جامعه مسلمانان است. در این ماه، مسلمانان در سراسر جهان، با وجود تمام سختی‌ها و مشقت‌های روزه‌داری، به جوانب روحانی و معنوی زندگی خود توجه می‌کنند. علاوه بر پرهیز از خوردن و آشامیدن هنگام طلوع آفتاب تا غروب آن، ادعیه و سوره‌های خاصی هم در این ماه تعبیه شده‌اند که به انسان کمک می‌کنند تا با خداوند در ارتباط باشد و بیشترین فواید معنوی و دنیوی را برداشت کند.

از جمله ادعیه ماه مبارک رمضان، دعای افطاری است که هر روز هنگام افطار می‌خوانند. در این دعا، مؤمنان از خداوند می‌خواهند برکت را در زندگی خود و خانواده خود حاصل کنند و به تنهایی خداوند پناه ببرند. همچنین، دعای قرآن که در ماه رمضان خوانده می‌شود، مایه ایمان و ثبات روحی است و به مؤمنان کمک می‌کند تا در راه خداوند پیش بروند.

دعای روزه‌داری نیز یکی از معروف‌ترین ادعیه ماه رمضان است که به مؤمنان کمک می‌کند تا به طولانی‌ترین روزه سال تحمل کنند و تجربه‌ای از نوع خاص و روحانی کسب کنند. در این دعا، مؤمنان از خداوند خواستار بزرگی روح و قوت است و به او ثابت قدمی می‌کنند.

این ماه مبادا که رد شد و برحقیقت اعمالمان بمیریم نیز دعایی است که اهمیت استفاده از این دعا در تاریخ اسلام آمده است. مؤمنان در این دعا، خواستار آمرزش و رحمت الهی برای گذشته خویش می‌شوند و خداوند را می‌خواهند که به اعمال خیرشان توجه کند.

علاوه بر ادعیه گفته شده، در ماه مبارک رمضان برخی ادعیه دیگر نیز خوانده می‌شود. به عنوان مثال، در دعاهای وسط‌ماه رمضان، مؤمنان از خداوند می‌خواهند که خلاصه حیات‌شان را از بیماری‌ها، دشمنان و مشکلات دور کند و در تمامی امور زندگی توفیق‌آفرین باشد.

همچنین، زائران مکه در نمازهای تراویح ادعیه خاصی را خوانده و در آن از خداوند می‌خواهند که همه مسلمانان را در سراسر دنیا به راه راست هدایت کند و شرایط اقتصادی و اجتماعی آنها را بهتر کند.

در مجموع، ادعیه ماه مبارک رمضان فرصتی است برای مسلمانان برای افزایش ارتباط خود با خداوند و بهره‌برداری از مواهب روحانی و معنوی این ماه. این ادعیه کمک می‌کنند تا مؤمنان در طول روزهای رمضان به خداوند نزدیک‌تر شوند و برکات بیشتری از این ماه مقدس دریافت کنند.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram