آیا میدانید: که هر چروک ايجاد شده در ابرو نتيجه ٢٠٠٠٠٠ اخم است ؟
logo

دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین.
معنی فارسی:
خدایا بگشا به رویم در این ماه درهای فضلت وفرود آر برایم در آن برکاتت را وتوفیقم ده در آن برای موجبات خوشنودیت ومسکنم ده در آن وسطهای بهشت ای اجابت کننده خواسته ها ودعاهای بیچارگان.

دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان

ماه مبارک رمضان به زودی به پایان می رسد و در روزهای اخر این ماه مقدس، دعاهای مخصوص خود را دارد. در این مقاله، به بررسی و شرح دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان می پردازیم.

دعا یا سروده ای که در روز بیست و دوم ماه رمضان به جای آورده می شود، به عنوان "دعای خاص روز بیست و دوم ماه رمضان" شناخته می شود. این دعا به آرامش و تسلی برای روح و ذهن شامل می شود و برخی از حضور کنندگان این دعا را به عنوان یکی از زیباترین و به یاد ماندنی ترین دعاهای رمضان توصیف کرده اند.

متن دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان به شرح زیر است:

"اللهُمَّ غَشِّنی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ وَ اشْرَحْ لِی فِیهِ صَدْرِی بِالْقُرْآنِ یَا مُنْزِلَ السَّکِینَةِ فِی قُلُوبِ المُؤْمِنِینَ"

این دعا به مفهوم "بارانی کن بر من در این روز با رحمت خود و به من در این روز نور قرآن بفرما. ای کسی که آرامش روح را در دل مؤمنان فرو می ریزی" معنای می شود.

این دعا در واقع درخواست آرامش، خشنودی و روشنایی را از خداوند می کند. آنچه در این دعا تاکید می شود، آمادگی دریافت رحمت و اراده افراد است تا خداوند آرامش و سکون را در قلوب آنان بنا نهد.

رحمت خداوند عبارت است از دریافت بخشش، روحانیت و کیفیت های الزم برای بهبود زندگی. این دریافت رحمت در طول ماه رمضان به خصوص در روزهای آخر به عنوان اهداف کلیه مسلمانان مورد تأکید قرار می گیرد.

هدف دیگر از این دعا، انتشار نور قرآن و راهنمایی خداوند در زندگی روزمره است. قرآن به عنوان کتاب مقدس اسلام شامل دستورات خداوند برای زندگی درست و ارتقاء روحانیت است.

جمع بندی کنیم، دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان خواسته است آرامش، روشنایی و بخشش از خدا در طول این ماه مقدس را دریافت کنیم. همچنین، از خداوند درخواست می کنیم راهنمایی قرآن را در زندگی روزمره دریافت کنیم.

با اعتماد و آمادگی برای دریافت رحمت و هدایت الهی، می توانیم در ماه مبارک رمضان و همچنین در دیگر روزهای زندگیمان روح و ذهن خود را حالت بخشیم.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram