آیا میدانید: که يک گاو به طور متوسط روزانه ٤٠ ليوان شير توليد ميکند ؟
logo

دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.
معنی فارسی:
خدایا، کوششم را در این ماه مورد سپاس و گناهم را آمرزیده و عملم را پذیرفته و عیبم را پوشیده قرار ده، ای شنواترین شنوایان.

دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان

در ماه مبارک رمضان، هر روز به دعاها و زیارت‌های خاصی اختصاص داده شده است که باعث نزدیکی بیشتر انسان به خداوند می‌شود. دعای روز بیست و ششم ماه رمضان نیز یکی از این دعاهای مهم است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

این دعا به شکل زیر است:

«الَّلهُمَّ اجْعَلْ صِیامیْ فیْه، صِیامَ الصّائِمِین وَ قِیامىْ فیْهِ قِیامَ القائِمین وَ نَبِّهْنىْ فیْهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغافِلِین، وَ هَبْ لىْ جُرْمىْ وَ عَثْراتىْ فِیْهِ یا رَبَّ الْعالَمین».

این دعا به معنای «اى خدا، روزه‌داران را روزهای روزه ده و قیام کنندگان را قیام‌های قیامت نما، و من را در این روز از خواب بی‌خبری غافلانه باز دار، و آمرزش گناهان و خطاهایم را در این روز هب کن، ای پروردگار جهانیان» است.

در این دعا، افراد خواهان دستیابی به مقام فراگیر خود در این ماه مقدس هستند و از خداوند خواستار مهربانی و بخشندگی‌های الهی می‌شوند. این دعا به خصوص برای افرادی که در این ماه روزه می‌گیرند و در نماز و عبادت‌های خود پیوسته هستند، به یاری و موفقیت‌های روحی و کلامی می‌افزاید.

ضمناً، در دعای روز بیست و ششم ماه رمضان از خداوند خواسته می‌شود که از خواب و غفلت ما در این روز دور نگه دارد و ما را از بی‌انصافی‌ها و تقصیرات ناخواسته در محکمه اعمال خود در این ماه حفظ کند. همچنین، از خداوند درخواست آمرزش گناهان و خطاهای ما نیز صورت می‌پذیرد.

این دعا از جمله دعاهایی است که نشان می‌دهد چگونه ما باید در این ماه مشغول استغفار و تسبیح و ذکر باشیم و بیشتر در تلاش باشیم تا خطاهای خود را با شرعی و بینش الهی جبران کنیم.

دعاهای رمضان، به ویژه دعای روزهای ماه مبارک رمضان، زمینه‌ساز و پیش‌روترین ذکرهایی هستند که طی ماه رمضان می‌تواند انسان را به لحظاتی از صعود دوستی به سوی خداوند تحریک کند. البته باید توجه داشت که وقتی این دعاها را می‌خوانیم، باید با قلب و روح و ذهن خود به خداوند نزدیک شویم و با ایمان و صداقت این دعا را بخوانیم.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram