پیشنهاد سایت: لحظه تحویل سال 1403
آیا میدانید: که زنبور عسل ٥ چشم دارد که ٢ تا اصلي در بغل سر و ٣ تا بر روي سر اون قرار دارد؟
logo

دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.
معنی فارسی:
خدایا، در این ماه با رحمتت فروگیر و توفیق و خود نگهداری نصیبم کن و از تیرگی‌های تهمت دلم را پاک گردان، ای مهربان به بندگان با ایمان.

دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان

ماه مبارک رمضان یک ماه پرفضیلت و پربارکتر از سایر ماه‌هاست که در آن بیشترین نعمت‌ها و رحمت‌های الهی بر بندگان فراهم می‌شود. رمضان ماهی است که در آن بندگان توانایی کنترل خواهان هستند و به وسیله روزه گرفتن و دعا کردن به خداوند نزدیکی ورزشکارانه خود را با آن احساس می‌کنند.

دعا در رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بسیاری از مردم در این ماه خصوصاً در شب‌های آخر رمضان و در شب قدر به دعا و مناجات با خداوند می‌پردازند. هر شب این ماه کسانی که ایمان دارند، در حالی که از طریق دعا و مناجات با خداوند شب قدر را جست وجو می‌کنند، بیش از همیشه در اسلام حضور می‌یابند.

در رمضان دعاهای مخصوصی وجود دارد که به جرأت می‌توان گفت یکی از مهمترین آنها، دعای روز بیست و نهم رمضان است. این دعا که به عنوان دعای عرفات نیز شناخته می‌شود، در آخرین روز از ماه مبارک رمضان می‌خوانند تا برخی از نعمات الهی را برخود تحمیل کنند. اهمیت این دعا از آن قرار است که طبق روایات اهل‌بیت (ع)، خداوند متعال در این روز به همه دعابر توبه می‌کند؛ به‌طوری‌که اگر همه مسلمانان در روز عرفه توبه کنند، خداوند آنقدر رحمت می‌فرستد که همه را بیامرزد.

دعای روز بیست و نهم رمضان به این صورت است:

یکی از مراجع تقلید تشیع، آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد این دعا می‌فرمایند: "کسانی که در این روز از اولویت توبه فقط استفاده می‌کنند و توبه حقیقی و کمیتی نمی‌کنند و همین که همه با یکدیگر دست یمی‌دهند و بگویند: "ما تا روز تاریکی دیگر امشب زندگی کردیم و تا به حال شب باطل نبوده است"، خداوند آنها را بیامرزد."

دعای روز بیست و نهم رمضان نه تنها به معنای طلایی دریافت دعاها و استغفارها و مناجات‌ها است، بلکه نماد قدرت الهی است که در این روز بی‌امان است. شدن دست‌های دعای خداباکی راهپیمایی، آرزوی تولد نمی‌کند، بلکه می‌تواند در حین سفر، مسیر خود را شتابزده پیمایید و به مراحل نهایی مسیر رسید.

دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان به ما یادآوری می‌کند که در ماندگاری لحظات زندگیمان، نوع و کیفیت آن نقش مهمی دارد. اگر بتوانیم در این روزها توبه کنیم و دعاهای خالصانه از خداوند بخواهیم، می‌توانیم رحمت و آمرزش الهی را بیابیم و از نعمات رمضان بیشترین استفاده را ببریم.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram