آیا میدانید: که دود سيگار موجود در محيط بيشتر از مصرف مواد قندي در پوسيدگي دندانهاي کودکان نقش دارد؟
logo

دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیُسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.
معنی فارسی:
خدایا، در این ماه، فضیلت شب قدر را روزی‌ام ساز و کارهایم را از سختی به آسانی برگردان و پوزش‌هایم را بپذیر و گناه و بار گران را از گُرده‌ام بریز، ای مهربان به بندگان شایسته.

دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان

دعا در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان یکی از عبادات و آیین‌های رایج در بین مسلمانان است. این روزکه به عنوان شب قدر نیز شناخته می‌شود، در تمامی سال‌های قمری در روزهارانه دهه‌ای از ماه رمضان و درکنار شب عید فطر قرار دارد. در این کار خود الهی، مسلمانان به عبادت، تلاش برای رفع غفلت و تعمیق ارتباط خداوند خود می‌پردازند.

روز بیست و هفتم ماه رمضان یکی از ایامی است که با ثواب و برکت فراوانی همراه است. این روز به عنوان قربانگاه ویژه‌ای برای عبادت و تلاش جهت بهبود روحی و اخلاقی فرد و جامعه شناخته می‌شود. به همین دلیل، مسلمانان دراین روز به دعا و مناجات فراوانی عمل می‌کنند و درخواست‌ها و حاجات خود را از خداوند متعال طلب می‌کنند.

یکی از دعاهایی که در روز بیست و هفتم ماه رمضان خصوصیت ویژه‌ای دارد، دعای جوشن کبیر می‌باشد. دعای جوشن کبیر، یکی از دعاهای شناخته شده در جوامع اسلامی است که شامل یک جوشن طویل از دعاهای استثنائی می‌باشد که به شخصیت‌ها و صفات الهی اشاره دارد. این دعا که به درخواست امام علی (ع) به فرشتگان آموخته شده است، با مطالعه و تلاوت آن مسلمان را در برابر شرور و حوادث ناگوار خدا حفظ می‌کند. بازگویی اشعار این دعای بزرگ و شگفت‌انگیز به معنای استفاده از برکت‌های غیبی است.

درخواست خداوند از انسان همیشه برقرار است و شب قدر می‌تواند بهترین فرصت برای این درخواست باشد. در حالی که مسلمان در این روز بیشترین تلاش را برای پرورش نفس وابسته به خداوند متعال می‌کند. در این روز، با امید به ثواب و برکت شب قدر، مسلمانان روزه دار به مناجات خداوند می‌پردازند و از او غفران و مغفرت خواهش می‌کنند.

علاوه بر دعای جوشن کبیر، در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان می‌توان به سایر دعاها و زیارت‌ها نیز توجه کرد که می‌توانند اثرات بسیار مثبتی در روحیه و دلیری مسلمانان رقم بزنند. این دعاها به دلایل مختلفی مانند تشریف دار شدن حضرت زهرا (س) و تعظیم احترام به ایشان، تبریک شب قدر و عید فطر، تقویت روحانیت و اخلاق فرد و جامعه و حفظ نفس از گناهان می‌باشد.

دوام و برکت روز بیست و هفتم ماه رمضان بستگی به صداقت و صمیمیت دعا، عمل و تلاش مسلمانان دارد. بگذارید این روز با مناجات خداوند، رفع غفلت و از بین بردن ناامیدی ها متحول شود تا تمامی ماه رمضان را با حضور و نزد خداوند متعال به پایان برسانیم.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram