آیا میدانید: که بيشترين سر دردهاي معمولي از کم نوشيدن آب مي باشد ؟
logo

دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.
معنی فارسی:
خدایا، مرا در این ماه دلبسته اولیائت و دشمن دشمنانت قرار ده و آراسته به راه و روش خاتم پیامبرانت گردان، ای نگهدارنده دل‌های پیامبران.

دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان

دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان یکی از دعاهای پرمعنی و مورد توجه در این ماه مقدس است که توسط پیامبر اسلام، محمد (ص) به مؤمنان توصیه و به آن توجه خاصی شده است. این دعا در مجموعه دعاهای روزانه رمضان قرار دارد و خداوند را درخواست کمک و حمایت کرده و تمجید از انسان‌های خیر می‌کند. در ادامه برخی از جوانب این دعا را بررسی می‌کنیم.

این دعا به شکل زیر است:

آللهم أعِنِّی فیه علی‏ صِیامِهِ وَ‌قِیامِهِ ، وَجَنِّبْنی فیه منْ هَفَواتِهِ وَ‌سَیِّئاتِهِ ، وَ‌آ‏تِنی فیه ذِکْرِکَ بِدَوامِهِ ، بِتَوْفِیقِکَ یا هادیَ المُضّلین.

ترجمه فارسی این دعا:

" خدایا! به من در روزه‌داری و نماز این روز یاری فرما و من را از خطاهای و بدکاری‌هایش دور نما ، و به من عطا فرما ، در استمرار ذکر تو. به توفیق خویشتن مرا راهنماى کسانى که گمراه در راه است."

دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان مربوط به شب بیست و چهارم از ماه است که شبی آخرین شب قدر نیز نامیده می‌شود. این شب به دلیل برکت و خصوصیات خاصی که دارد، به عنوان شبی است که ثواب آن مانند هزار ماه عبادت است.

در این دعا، شخص بر خداوند توکل می‌کند و می‌خواهد که در این روزها و شب‌های مبارک، به او کمک کند تا روزه را صحیح و کامل نگاه دارد و در نماز هم بتواند استقامت و خشوع حاصل نماید. این دعا همچنین خداوند را می‌خواهد که از انسان روزه‌دار به خطاها و گناهان دور نگاه دارد و او را از رفتارهای ناسالم و معصیتی بی‌نیاز سازد.

بخش دیگری از این دعا به درخواست روزانه دانمندی و استمرار در ذکر خداوند می‌پردازد. ذکر خداوند به تشدید پیوند با او و کسب اجرهای بیشتر در این ماه مقدس کمک می‌کند.

به علاوه، در این دعا از خداوند توفیق خواسته می‌شود تا انسان را به راه راست هدایت کند و او را از حالت گمراهی نجات دهد. این همچنین نشان دهنده میل شخص به رشد و پیشرفت روحی و معنوی است.

دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان باعث یادآوری نقش و ارزش روز‌ها و شب‌های این ماه عظیم است. این دعا را می‌توان به عنوان یک راهنمای مهم در جهت رسیدن به طیور مقامات عالیه در این ماه و شب‌های مبارک برگزید. با تکرار این دعا، نیت صادق و استمرار دست یافتن به پاکیزگی و قرب الهی میسر می‌شود.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram