پیشنهاد سایت: لحظه تحویل سال 1403
آیا میدانید: که هيچ گورخري ، خط هاي مشابه ديگري ندارد ؟
logo

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْکَ واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیکَ بإحْسانِکَ یاغایَةَ الطّالِبین.
معنی فارسی:
خدایا، مرا در این ماه از توکل کنندگان و از رستگاران نزد خود و از مقرّبان درگاهت قرار بده، به احسانت ای نهایت همت جویندگان.

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان، یکی از دعاهای مشهور و مهم این ماه است که در این مقاله به توضیح آن می پردازیم.

روز دهم ماه رمضان، از میانه ماه گذشته و از این رو این روز به عنوان روز وسط ماه شناخته می شود. این روز با شرایط و محاسن خاصی برای مؤمنان همراه است. طبق روایات اهل بیت(ع)، در این روز مؤمنین با فرشتگان، امرایی و انبیاء همکاری و برگزاری مراسمی خاص دارند که به عرف توصیه می شود آن را برگزار کنند.

دعای روز دهم ماه رمضان، شامل بخش های مختلف است که به خداوند می پردازد و از او طلب حفظ و نگهداری می کند. این دعا شامل دروس مهمی است که مسلمان در طول عمر خود باید به آنها توجه داشته باشد. در ادامه، به تفصیل به بخش های این دعا می پردازیم:

1. استغفار: این دعا با استغفار آغاز می شود. مسلمان در این بخش از خداوند طلب استغفار می کند و از او دعوت می کند تا به گناهانش ببخشد و رحمت و بخشش خود را به او عطا کند.

2. طلب رستگاری: در این بخش، مؤمن از خداوند می خواهد که به او نعمت رستگاری عطا کند و او را از وسوسه ها و گناهان دور نگه دارد. همچنین خداوند را به عنوان آفریننده و مدبر دنیا و آخرت تمجید می کند.

3. طلب سلامتی اعضاء بدن: در این بخش، مؤمن از خداوند می خواهد تا اعضاء بدنش را سالم نگه دارد و او را از هرگونه بیماری و ناتوانی حفظ کند. همچنین برکت را در اعضاء بدن تضمین می کند.

4. طلب آمرزش و رحمت: مصلوبان کربلا که در این روز تسلیت می شود، مورد انتقاد و سهمگینی های زیادی قرار گرفتند. به عنوان مؤمنان، ما نیز از خداوند می خواهیم که به ما بخشش دهد و رحمت خود را بر ما فرو فرستد.

5. طلب وسعت رزق: در این بخش، مؤمن از خداوند می خواهد تا رزق و روزی او را وسیع کند و او را از هر دشواری و کار دشواری برهاند. همچنین تسلیت می گوید که خداوند انبیاء و ائمه علیهم السلام را از مراحم خود نصیب کرد و امیدوار است که به مؤمنین نیز مرحمت فرماید.

در نهایت، این دعا به ختم مجرات بین المللی، قرائت سوره الممتحنه و طلب خاتمت شهادت منتهی می شود.

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان، با خداوند ارتباط عمیقی دارد و از او تمامی خواسته ها و آرزوها را طلب می کند. این دعا نشان دهنده توجه مؤمنان به آخرت و نیاز آنها به پیوند با خداوند است. با قراءت این دعا و درک مفهوم آن، می توانیم نزدیکی و پیوندمان با خداوند را بیشتر کنیم و تعهد خود را به انجام وظایف و عبادات افزایش دهیم.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram