آیا میدانید: که تعداد افرادي که در اثر خودکشي جان خود را از دست مي دهند، بيشتر از تعداد کساني است که ضمن درگيري ها کشته مي شوند ؟
logo

دعای روز دوم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز دوم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ ونَقماتِکَ ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین.
معنی فارسی:
خدایا، مرا در این ماه به خشنودی ات نزدیک کن و از خشم و انتقامت برکنار دار و به قرائت آیاتت موفق کن، ای مهربان ترین مهربانان.

دعای روز دوم ماه مبارک رمضان

دعای روز دوم ماه مبارک رمضان به حضورت است خداوند، به واسطه‌ی این مقاله به بررسی و تبیین مضمون، معانی و اهمیت این دعا می‌پردازیم.

دعای روز دوم ماه مبارک رمضان، یکی از دعاهای معروف و مورد علاقه مسلمانان در این ماه مبارک می‌باشد. این دعا با نام "دعای دوم ماه مبارک رمضان" یا "دعای روز دوم رمضان" نیز شناخته می‌شود. این دعا متنوعیت‌های متعدد و مختلفی دارد که در اینجا به بررسی واحدی از آن خواهیم پرداخت.

بدون شک هدف اصلی و اصلی این دعا، خواسته و تقویت عزم و اراده ما در رویارویی با مصائب و آزمون‌های زندگی می‌باشد. این دعا در واقع یک استقبال و شادباش در برابر بایسته‌ی متلف‌کننده ویژگی‌های روزها و شب‌های مهمان بر پائه‌ی دعاهای قرآنی است.

در این دعا، از حضرت علی علیه‌السلام نقل قول می‌شود که فرموده‌اند: "إَلهِیْ إِنِّیْ أَسْأَلُکَ صَفَاءَ الْقَلْبِ وَ صِدْقَ الْقَوْلِ وَ الْفـَوْزَ فی الْخَدْمَةِ وَ شُکْرَ النِّعْمَةِ" (A'mali Saduq, p.285)

ترجمه این دعا به زبان فارسی به این شکل می‌شود: "ای خدای من! از تو خواهش می‌کنم صفا در قلب، راستگویی در سخن و پیروزی در خدمت و سپاسگزاری از نعمتها."

در این دعا عناصر مختلفی مورد بحث قرار گرفته است. از جمله، صفا در قلب، که به معنای پاکی و پاکیزگی قلب است. این معنا به ما یادآور می‌شود که در طول ماه مبارک رمضان، باید قلب خود را به پاکی و پاکیزگی پردازیم و از خطاها و گناهان بپرهیزیم.

سخن راست و راستگویی همچنین در این دعا تأکید شده است. این بدان معناست که در کلام و بیان خود، باید راست‌گو و شفاف باشیم و از دروغ و تحریف دوری کنیم.

همچنین در این دعا، پیروزی در خدمت و سپاسگزاری از نعمتها مد نظر است. این به ما یادآوری می‌کند که باید در خدمت و جلب رضایت خداوند قرار گیریم و از نعمتهایی که به ما عطا می‌شود سپاسگزاری کنیم.

در نتیجه، دعای روز دوم ماه مبارک رمضان، علاوه بر تقویت عزم و اراده‌ی ما در رویارویی با مصائب و آزمون‌های زندگی، ما را برای تحقق ارزش‌هایی همچون صفا در قلب، راستگویی در سخن، پیروزی در خدمت و سپاسگزاری از نعمتها ترغیب می‌کند. این موارد بیانگر اهمیت این دعا و کاربرد آن در عرصه زندگی هستند.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram