آیا میدانید: که ايراني ها روزانه بطور متوسط حتي نصف استکان هم شير نميخورند ؟
logo

دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ علی کائِناتِ الأقْدارِ ووَفّقْنی فیهِ للتّقی وصُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین.
معنی فارسی:
خدایا، مرا در این ماه از آلودگی‌ها و ناپاکی‌ها پاکیزه‌ام کن و بر شدنی‌های مورد تقدیرت شکیبایم گردان و به پرهیزگاری و هم‌نشینی با نیکان توفیقم ده، به یاری‌ات ای روشنی چشم مستمندان.

دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان

در ماه مبارک رمضان، که یکی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین ماه‌های سال در تقویم اسلامی است، دعاها و زیارت‌ها به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند. هر روز از این ماه، دعاها و زیارت‌هایی به مناسبت آن روز و مخصوصاً دعای روزهای خاصی وجود دارد که بدون شک دعای روز سیزدهم از جمله مهم‌ترین آن‌هاست.

دعای روز سیزدهم ماه رمضان که به آن "دعای ندبه" نیز معروف است، یکی از دعاهای مهم و ویژه است که در این روز و در شب عید فطر خوانده می‌شود. این دعا به شکلی منظم و با تمرکز بر حضور در مجلس خداوند قرائت می‌شود و ترکیبی از شکرگزاری، استغفار و خواسته‌های خاص و مختص به مومنان می‌باشد.

دعای ندبه با استفاده از کلماتی معنادار و مفصل، به عبارتی اخلاق و عملکرد صحیح مسلمان را تربیت می‌کند و مومن را به دوستی با خداوند آموزش می‌دهد. این دعا از ابتدا به پایان، تئوری و عملیات عبادی و اخلاقی را به ترتیب ارائه می‌کند. از مهم‌ترین عناصر این دعا، شکرگزاری، استغفار، ترک گناهان و توبه، مهربانی و رحمت در قبال دیگران و عدالت است.

از آنجایی که مضمون اصلی این دعا استمرار حالت مسلمان در تصحیح و اصلاح خویش برای رسیدن به اهداف اخلاقی و کمالات انسانی است، می‌توان گفت که خواندن این دعا راهی برای رشد و پیشرفت اخلاقی و معنوی است.

در نهایت، بحث در مورد دعای روز سیزدهم ماه رمضان به واقع مورد عبادت خواندنی راهی است برای درک عمقانی از انسانیت و خواسته‌های خاص مسلمانان در پیشرفت عملکرد معنوی و دانستن اینکه چگونه باید خداوند و عزتمند بودن را طلب کرد.

در نتیجه، دعای روز سیزدهم ماه رمضان نه تنها به عنوان یک دعای سنتی و معنوی محسوب می‌شود، بلکه به عنوان یک راه موثر برای تقویت اخلاق و رشد عملکرد مسلمان در سیر به سوی مقامات روحی و معنوی بالا در این ماه بزرگ محمود برای مردم اسلامی به شمار می‌رود.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram