آیا میدانید: که انسانهاي امروزي بطور متوسط شش سال از عمر را تلويزيون نگاه مي کنند و شش سال را هم صرف غذا خوردن ميکنند و يک سوم از عمر را هم در خوابند ؟
logo

دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ اجْعَلْ صیامی فیهِ بالشّکْرِ والقَبولِ علی ما تَرْضاهُ ویَرْضاهُ الرّسولُ مُحْکَمَةً فُروعُهُ بالأصُولِ بحقّ سَیّدِنا محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین والحمدُ للهِ ربّ العالمین.
معنی فارسی:
خدایا، روزه ام را در این ماه، بر پایه آنچه تو و پیامبر آن را می‌پسندد مورد سپاس و پذیرش قرار ده، درحالی که فروعش بر اصولش استوار باشد، به حق سرورمان محمّد و اهل بیت پاکش و سپاس خدای را پروردگار جهانیان.

دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان

دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان، که به آن "دعای جوشن کبیر" نیز مشهور است، یکی از دعاهای عمدتاً شیعیان در این روز سال می‌باشد. این دعا با عنوان جوشن کبیر به دلیل پرداختن به مسائل مختلفی مورد توجه قرار دارد و در باب طلب حفظ و پناه خواهی از خداوند است.

دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان در قرآن وجود ندارد و مبتنی بر حدیثی است که از حضرت امام علی (علیه‌السلام) منسوب به مشهور ترین تفسیر قرآن، تفسیر ابن‌عباس می‌باشد. این دعا به‌شکلی کامل و مفصل به درخواست حمایت و حفظ خداوند از امت اسلامی و طلب برکت و مغفرت به خداوند آمده است.

در این دعا به تبیین صفات و اسماء الله توجه شده است و طلب کمک و پناه خواسته شده است. قسم به عظمت و قدرت خداوند، تعالی از خواسته‌ها و پناه خواسته‌های مختلف در این دعا مشخص می‌شود.

دعای روز سی ام ماه رمضان از لحاظ فضیلت و اهمیت در بین دعاها بسیار مناسب است. شاید به همین دلیل با نام "جوشن" شناخته می‌شود که به معنای سپر و پوشان بودن از مشکلات و بلاها است. دعای سال‌ها وقتی که در شب قدر خوانده می‌شود ولی شهروندان می‌توانند در هر روزی از سال از این دعا استفاده کنند.

هدف اصلی این دعا، تلاش برای ارتقای روحیه و ایمان، عبور از مشکلات و تحریک برای پیشبرد اشراف عاطفی و اجتماعی است. در واقع، این دعا آرامش و آسایش روحی را به ارمغان می‌آورد و از انسان در برابر هرگونه مصیبت و مشکل حفاظت می‌کند.

دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان، اگرچه برخی از افراد به عنوان دعای شیعی شناخته شده است، اما اصلاح طلبی و طلب علاج از همه نقطه های آن، اجماع و توجه مشترک میان شیعیان و سنی‌ها می‌باشد. این دعا نشان از پوششی گسترده دارد و به خداوند برای حفظ و حمایت از امت اسلامی و دفع کینه و خشم دشمنان و غیره طلبکار است.

به عنوان یک دعای فراگیر و ارزشمند، دعای جوشن کبیر در میان مسلمانان بسیار محبوب است و برخی از افراد با ایمان و عکس‌العمل خوب خداوند را طلب می‌کنند تا از مشکلات و بلاها در تمام زمان‌های زندگی خود پناه بگیرند. این دعا نشان از اتکای مردم به خدای مهربان و بخشایشگر دارد و تمام عالم عقاید و نگرش های خوب مسلمانان به خداوند را تمام می‌کند.

دعا و زیارت در ماه رمضان، به ما کمک می‌کند تا روحیه خود را تقویت کرده و به الهام‌بخشی و راهنمایی خداوند حس می‌کنیم. در غیر این صورت، ممکن است در طی ماه مبارک رمضان به هدف واقعی رسیدن سخت شود.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram