آیا میدانید: که لاشخورها قادر به ديدن يک موش کوچک از ارتفاع ٤ کيلومتري مي باشند ؟
logo

دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِکُلّ أعْضائی الی اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین.
معنی فارسی:
خدایا، مرا در این ماه به برکت سحرهایش آگاه کن و دلم را با روشنایی انوارش روشنی بخش و تمام اعضایم را به پیروی آثارش بگمار، به نور خودت ای روشنی بخش دلهای عارفان.

دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان

دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان، دعایی است که در این روز به خصوص توصیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد این دعا، معنی و اهمیت آن را بررسی کنیم.

دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان، به صورت زیر از جملات است:

«خَلْيٌّ لِكُلِّ شَيْءٍ فِي كِنَافِسِهَا، عَمِّا يَرْتَمِي بِهَا الْأَنْظَارُ مِمَّا يَتَعَدَّى الْفُضُولُ فِيهِ الْمَسْلُولُ، لَا يُمَنٌ فِي دَعْوَى وَلَا مُثْمَرٌ فِي غَرْس، وَيُقَابِلُ ذَلِكَ نَحْوَ الرِّأْيَةِ عَنِ الْوَجْهِ الْأَبْهَامِ وَمَا يَشْتَهِيهِ النَّفْسُ وَيُوَخِّرُهُ الْقُوَّامُ».

این دعا از دعاهای مثبت زبان عربی و از تعبیری نسبتاً طولانی و پرمعنا است. به طور کلی، معنی این دعا به این می‌شود: "همه چیز خالص است به جز آنچه که بین دستان است و چشم‌ها به دلیل اینکه فراتر از حد است، نمی‌توانند این را ببینند. آنچه در این دعا دعوا می‌شود و هیچ محصول خواهان نیست و شبیه به ارزش لقمه خوردن نیست. و در پاسخ به آن، نگاهی است به آنچه که خواهد دید و هیچ بخشی از آنچه که نفس می‌خواهد و مدیریت می‌شود نمی‌تواند به عقب بیندازد".

به عنوان یک دعا مبارک، این دعا تعالیل و تکرار در طی روزهای ماه مبارک رمضان به فرد می‌دهد و بخشی از نمایش معارف و ارزش‌های اسلامی است. به طور کلی، این دعا به ما یادآوری می‌کند که میزان توانایی و قدرت دستان خداوند فراتر از حدوحدود ماست و آنچه که می‌توانیم ببینیم و درک کنیم. در عوض، باید جلوگیری کنیم که نفس ما و خواسته‌های زمینی، ما را از پذیرش و درک دیدگاه و لطف الهی دور کند.

در نتیجه، دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان یکی از دعاهای نیکی است که در این ماه مقدس، برای پیوند ما با خداوند و یادآوری اندیشه‌های اسلامی و کنترل نفسمان استفاده می‌شود. این دعا همچنین ما را به دیدن راه‌های توسعه شخصی و رشد روحی باز می‌کند. بنابراین، موجب تقویت روابط ما با خداوند و روحیه مطهرتر در حین ماه مبارک رمضان می‌شود.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram