آیا میدانید: که اگر جمعيت چين در يک صف مقابل شما راه بروند، اين صف به خاطر سرعت توليد مثل هيچ وقت تمام نخواهد شد ؟
logo

دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین.
معنی فارسی:
خدایا، در این ماه فرمانبرداری فروتنان را نصیبم کن و سینه ام را برای انابه همانند بازگشت خاضعان باز کن، به امان دادنت ای امان ده هراسندگان.

دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان

عنوان: "تأثیر و اهمیت دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان"

مقدمه:

ماه مبارک رمضان، به عنوان ماهی پُر برکت و فضیلت، با همه قرآنی شدن و باران برکت و رحمت الهی، در دل مسلمانان غم و اندوه قدرتمندانه بر شر انسان امروز افزوده می‌شود. در طول این ماه بزرگوار، نزدیکان و محبان خداوند به سوی او متمایل تر می‌شوند. یکی از عباداتی که به خصوص در روز پانزدهم ماه رمضان توصیه شده است، دعا و زیارت خاصی به نام عرفه‌نامه است. دعاهای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان، تأثیر و اهمیت فراوانی دارد که نیازمند مطالعه و بررسی نیز هستند.

بدنیا آمدن و مدت زندگی نمونه یزید و عبدالمالک بازارها، آنقدر که بود بی برکت برای مسلمانان، همچون پدر عبدالمطلب و پیامبر(ص)، متأسفانه در ظلمات لحظه‌ای زندگی کرد. آن کسانی که خود را بر امام صادق(ع) نسبت می‌دهند و در پانزدهم ماه رمضان و به خصوص در سال ۱۹۴ قمری حاضر می‌شوند، باعث شد، این مدت از رمضان دارای برکت و فضیلت می‌شود.

تأثیرات دعا در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان:

1. اقتدار نمونه امام حسن عسگری(ع) و محکم بودن ولایت و شجاعت در مبارزه با ظلم و استبداد مشاهده می‌شود.

2. قدرت دعا و زیارت به خصوص در این روز، باعث می‌شود تا انسان بتوان درک کند که قدرت خداوند بی‌نهایت است و وجودش نیز در همهٔ آفاق حاکم است.

3. برکت‌های با شرایطی خاص: به دلیل فضیلت این روز و حضور امام حسن عسگری(ع) در این زمان و محل، برکت‌های ویژه‌ای به انسان منتقل خواهد شد.

4. قدرت قرآن و برکت آن در زندگی امروزی به وضوح مشاهده می‌شود.

5. دعا و زیارت در این روز با کشف معانی معجزه‌ای واقعی، که امکانش در روزهای عادی وجود ندارد، همراه است.

اهمیت عرفه‌نامه در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان:

- عرفه‌نامه، زیارتی است که مربوط به امام حسن عسکری (ع) است. امام حسن عسکری (ع) نقل می‌کند برای خلقت خداوند وجود ندارد که در این روز پرفضیلت و پربرکت قدرت دعا، لابه‌لای خداوند بگوید و عرفه‌نامه را بنویسد، مگر اینکه خداوند بی‌نهایت او را برای مقصدی ویژه بخواند و علاوه بر آن، خداوند به تمام کسانی که عرفه‌نامه را می‌خوانند، بی‌نهایت برکت و فضیلت عطا می‌کند.

- البته عرفه‌نامه، یکی از دعاهای سخت و محکم و تأثیرگذار است که به اعتقاد مسلمانان بسیاری، برای عبادتگران امام حسن عرکری(ع) پاداش خاصی دارد.

نتیجه‌گیری:

دعاها و زیارت‌های مربوط به روز پانزدهم ماه مبارک رمضان، اهمیت و تأثیر زیادی در زندگی مسلمانان دارد. این روز و اقداماتی مرتبط با آن، قدرت دعای انسان را به او ثابت می‌کند و اینکه در هر شرایطی، خداوند به وجودش حاکم است. همچنین، عرفه‌نامه یا دعاهای ویژه در این روز، برکت و فضیلت بی‌نهایتی دارد که به اعتقاد مسلمانان، برای عبادتگران امام حسن عسکری(ع) پاداش خاصی را به همراه دارد. بنابراین، عبادت در روز پانزدهم ماه رمضان برای منجر شدن به رستگاری و افزایش ایمان و تقوا بسیار مهم است.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram