آیا میدانید: که فنلاند از ١٧٠ هزار و ٥٨٥ جزيره تشکيل شده است ؟
logo

دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین.
معنی فارسی:
خدایا، مرا در این ماه بر لغزش‌ها مؤاخذه مکن و از خطاها و افتادن در گناهان من در گذر و هدف بلاها و آفات قرار مده، به عزّتت ای عزّت مسلمانان.

دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان

دعاها و زیارت‌های مختلفی در ماه مبارک رمضان وجود دارد که هر یک از آنها دارای اهمیت و فواید خاصی می‌باشند. یکی از این دعاها، دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دعای روز چهاردهم ماه رمضان معروف به دعای "جوشن کبیر" است که به زیبایی و بزرگداشت حضرت علی (ع) در کتاب کافی از جمعه صفحه ۵۵ تا ۵۹ منتشر شده است. این دعا در شرایطی خاص خوانده می‌شود و به منظور طلب حفظ و پیشروی از سوء‌احوالات و وحشت‌های جهانی است.

دعای "جوشن کبیر" شامل تعدادی قسمت و مرحله است که هر یک از این قسمت‌ها شامل تعدادی نیت و خواست مختلف است. در ابتدا، این دعا با توسل به حضرت و کربلا شروع می‌شود و سپس به خداوند و معرفی ذات و خصوصیات او پرداخته می‌شود. سپس قسمتی از دعا به تعریف مقام حضرت علی (ع) پرداخته می‌شود و به منظور استفاده از برکات و مقامات وی، از خداوند تقاضا می‌شود. در ادامه این دعا به توسعه قدرت فکر و خاطره و آفرینش توقف شیاطین می‌پردازد.

به طور خلاصه، دعای روز چهاردهم ماه رمضان یک دعای کامل و جامع است که به منظور حفظ و پیشروی از مشکلات و وحشت‌های جهانی خوانده می‌شود. این دعا از طریق توسل به حضرت علی (ع) آغاز می‌شود و با بیان خصوصیات و مقامات ایشان ادامه می‌یابد. همچنین توان اندیشه و خاطره و توقف شیاطین نیز در این دعا بررسی می‌شود.

اگر به دلایلی از دعا و عبادات مذکور بی‌خبر هستید، بهتر است قبل از خواندن این دعا و عبادات مربوطه، با تولید کننده ماده و یا نیروی راهنمایی مذهبی مشورت کنید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد دعاهای مختلف رمضان، می‌توانید به کتب دینی و مراجع معتبر مشورت کنید.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram