آیا میدانید: که جراحي چشم يکي از پيشرفت هاي چشمگير در طب باستان به شمار مي رود ؟
logo

دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان


دعای مورد نظر را انتخاب کنید

دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان
دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ.
اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین.
معنی فارسی:
خدایا، در این ماه نیکی را پسندیده من گردان و نادرستی ها و نافرمانی ها را مورد کراهت من قرار ده و خشم و آتش برافروخته را بر من حرام گردان، به یاری ات ای فریادرس دادخواهان.

دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان

دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان یکی از دعاهای پربار و معنوی است که در طول ماه مبارک رمضان خصوصاً در شب‌های قدر بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این دعا با توجه به مفاسد روز یازدهم ماه مبارک رمضان و نیاز انسان به استغفار و بخشش الهی به ویژه در این روز، برای پاکسازی روح و بدن و مغفرت گناهان خود به درگاه خدا می‌خوانده می‌شود.

دعاهای روز یازدهم ماه رمضان از طریق منابع اسلامی منتقل شده‌اند و موضوعاتی مانند استغفار، توبه، بخشش الهی و رحمت ویژه خدا در این روز را بررسی می‌کنند. در زیر برخی از مواردی که در این دعاها به آن اشاره شده است را مرور می‌کنیم:

- استغفار: در دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان، عبارت "استغفرك اللهم من كل ذنب تعلمه و تجهله، و تعلم ما أظهرت على خلقك فیما ابتغیت به من فضلك علی والعذاب الذى تخص به من عبادك الصالحین" وجود دارد که به معنای درخواست بخشش و آمرزش گناهانی است که انسان در پنهان و آشکار از خداوند روا داشته و خواهد داشت. استغفار نشان می‌دهد که انسان در پی خشنودی و مقبولیت خداوند است و از گناهان خویش پشیمانی نشان می‌دهد.

- توبه: در متن دعا، توبه نیز به عنوان یک مورد مهم مطرح می‌شود. توبه به معنای بازگشت به خداوند و پشیمانی از گناهان است. روز یازدهم ماه مبارک رمضان فرصتی است که انسان بتواند با توبه و پشیمانی، گناهان خود را زیر جنگل بخشش خداوند بپندارد و به طور صادقانه در پیشگاه الهی توبه کند.

- بخشش الهی: در دعاهای مربوط به روز یازدهم ماه رمضان، از خداوند خواسته می‌شود تا با رحمت و بخشش خود، عبادت و تشبیهی که می‌کنیم را بپذیرد و از گناهان و تقصیرات ما غفران کند.

- رحمت خدا: همچنین، در این دعاها به رحمت و بخشش خداوند در روز یازدهم ماه رمضان اشاره شده است. روز یازدهم از ماه رمضان یکی از روز‌های مقدس و مورد توجه در قرآن است که خداوند در آن روزی استثنایی از رحمت خویش به انسان‌ها نشان می‌دهد.

بنابراین، دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان می‌تواند در کنار دیگر دعاهای این ماه، به انسان کمک کند تا در جوار خداوند حضور پیدا کرده و از بخشش و رحمت الهی برخوردار شود. دعاهای رمضان با نیت صادق و ایمان به توان خداوند و با پاکی و پرهیزگاری در حق آن‌چه که خداوند از بنده‌اش می‌خواهد، می‌تواند به پیوستگی در خواستها و آرزوهای انسان کمک کند.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram