پیشنهاد سایت: لحظه تحویل سال 1403
آیا میدانید: که خرس قطبي هنگامي که روي دو پا مي ايستد حدود سه متر است ؟
logo

کتاب صوتی (پادکست) معجزه شکرگزاری از راندا برن


کتاب معجزه شکر گزاری

کتاب معجزه شکر گزاری

در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، همچون برگرفته از نقشه‌ی ذهن خود، همیشه به دنبال مدعیان فرمول‌های موفقیت و شادی هستیم. ما شاهد بی‌شمار کتاب‌ها و منابعی هستیم که در موضوعات مختلف نظیر رشد شخصی، خلاقیت، رابطه‌ها و سلامت راهنمایی می‌کنند.

اما می‌توانیم یک کتاب را جدا کنیم - یک کتابی که راهنمایی‌های عملی و نکات ارزشمندی در خصوص شادابی، خوشبختی و تحقق رویاهایمان به ما می‌دهد. این کتاب، "کتاب معجزه شکر گزاری" نام دارد.

امروزه، تحقیقات علمی نشان می‌دهد که شکرگزاری یکی از کلیدهای موفقیت و شادی است. این احساس اراده‌ای مثبت، مانند یک عصاب جادویی برای ذهن و بدن ماست. با شکرگزاری، ما قادر هستیم تمرکز خود را بر روی چیزهایی که داریم به جای آنچه که نداریم تمرکز کنیم. هنگامی که شکرگزاری را به زندگی‌مان اضافه می‌کنیم، دستاوردها و شادابی بیشتری در زندگی‌مان به دست خواهیم آورد.

"کتاب معجزه شکر گزاری" ابزارهایی فوق‌العاده جهت بهبود روحیه و تحقق آرزوهای زندگی ارائه می‌دهد. در این کتاب، شما می‌توانید با انواع روش‌ها و تمرین‌های شکرگزاری آشنا شوید و آن‌ها را در زندگی روزمره خود اعمال کنید.

اگر در همه‌ی سختی‌ها و چالش‌های زندگیتان با خود رنجیده‌اید، این کتاب شما را به یک جهان جدید از ارامش و روشنی راهنمایی خواهد کرد. با خواندن صفحات این کتاب، می‌توانید از تجارب سخت زندگی خود بهره‌برداری کنید و درک عمیق‌تری از قدرت شکرگزاری به دست آورید.

از آنجا که هیچ زندگی پر از کمال و بدون مشکلی وجود ندارد، ما باید روش‌هایی را بیاموزیم تا با چالش‌ها به خوبی برخورد کنیم. "کتاب معجزه شکر گزاری" شما را به شیوه‌های عملی و قدرتمند راهنمایی خواهد کرد، به طوری که شما هر روزه ممکن است با یک دیدگاه شکرگزار به جلو حرکت کنید.

شکرگزاری قوی‌تر از هر دستاورد و ثروتی است. با انعکاس بر چیزهایی که در زندگی داریم و از آنان شکرگزاری می‌کنیم، بهشت نزدیکتر به ما خواهد بود. این کتاب در مسیری برای رسیدن به کمال بشری، آرامش و شادی به ما کمک خواهد کرد.

بنابراین، اگر شما به دنبال یک راهنمای عملی برای رسیدن به شادابی و خوشبختی هستید، "کتاب معجزه شکر گزاری" را نباید از دست بدهید. این کتاب قدرت شکرگزاری را برای شما بر می‌گرداند و شما را به سوی زندگی با معنا و محتوا هدایت می‌کند.

فصل اول: مقدمه

فصل دوم: روز اول

فصل سوم: روز دوم

فصل چهارم: روز سوم

فصل پنجم: روز چهارم

فصل ششم: روز پنجم

فصل هفتم: روز ششم

فصل هشتم: روز هفتم

فصل نهم: روز هشتم

فصل دهم: روز نهم

فصل یازدهم: روز دهم

فصل دوازدهم: روز یازدهم

فصل سیزدهم: روز دوازدهم

فصل چهاردهم: روز سیزدهم

فصل پانزدهم: روز چهاردهم

فصل شانزدهم: روز پانزدهم

فصل هفدهم: روز شانزدهم

فصل هجدهم: روز هفدهم

فصل نوزدهم: روز هجدهم

فصل بیستم: روز نوزدهم

فصل بیست و یکم: روز بیستم

فصل بیست و دوم: روز بیست و یکم

فصل بیست و سوم: روز بیست و دوم

فصل بیست و چهارم: روز بیست و سوم

فصل بیست و پنجم: روز بیست و چهارم

فصل بیست و ششم: روز بیست و پنجم

فصل بیست و هفتم: روز بیست و ششم

فصل بیست و هشتم: روز بیست و هفتم

فصل بیست و نهم: روز بیست و هشتم

فصل سی ام: روز بیست و نهم

کتاب صوتی راز اثری از راندا برن
کتاب صوتی اثر مرکب اثری از دارن هاردی

راندا برن؛ نویسنده‌ی کتاب معجزه

راندا برن متولد 12 مارس 1945 در شهر ملبورن استرالیاست. او یکی از نویسندگان و کارگاردان‌های مطرح جهان است که اکثر افراد نام او را از مستند «فیلم راز» و کتاب معروف «راز» که درباره‌ی قانون جذب هستند، می‌شناسند. این کتاب در سال 2007 یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهانی بوده است و بیشتر از 19 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

این کتاب تا به امروز به بیش از 40 زبان ترجمه شده است. مجله تایم در سال 2007 این زن موفق را جزء صد فرد تاثیرگذار در جهان معرفی کرد. جالب است بدانید راندا برن قبل از نوشتن کتاب راز به دلیل مرگ پدرش مدتی از زندگی‌اش را دچار افسردگی حاد شده بود و کتاب‌هایی که دخترش در حوزه موفقیت به او برای خواندن می‌داد، کم کم او را از بحران نجات داد و تبدیل به زنی موفق و تاثیرگذار کرد. او امروزه با فعالیت‌های خود روی زندگی افراد زیادی در سراسر جهان تاثیر گذاشته است.

از آثار راندا برن می‌توان به کتاب و فیلم «راز»، کتاب «راز شکرگزاری»، «قانون جذب»، «قهرمان»، «راز هستی»، «قدرت»، «معجزه» و «معجزه سپاسگزاری» اشاره کرد. راندا برن در لس‌آنجلس زندگی می‌کند و جزو زنان برتر در عرصه موفقیت و خودشناسی است.

بخشی از تمرین های کتاب معجزه شکرگزاری

تمرین اول: اولین کاری که باید انجام دهید این است که نعمت‌هایی که دارید، بشمارید. این کار بهتر است صبح‌ها انجام شود.

تمرین دوم: در یک دفترچه یادداشت یکی از موفقیت‌هایی که به دست آورید بنویسید و از بابت آن خداوند را شکر کنید. همچنین هدف دیگری را انتخاب کنید و راه‌های رسیدن به آن را بررسی کنید. شب‌ها به این فکر کنید که چه اتفاق‌های خوبی در راه رسیدن به این هدف برای شما افتاده است.

تمرین سوم: سه نفری که با آن‌ها رابطه صمیمانه دارید پیدا کنید و از آن‌ها تشکر کنید. رفتارها و اخلاق‌های خوبشان را به یاد بیاورید. برای دوست داشتن هر کدام از آن‌ها ۵ دلیل بیاورید.

تمرین چهارم: بابت سلامتی‌تان خدا را شاکر باشید.

تمرین پنجم: به دوران کودکی‌تان فکر کنید و به همه چیزهایی فکر کنید که بدون هیچ هزینه‌ای برایتان مهیا شده! چیزهایی که خیلی‌ها ممکن است از داشتنش محروم باشند. هر خاطره‌ای که در آن پولی برای شما خرج شده به یاد بیاورید. بابت این‌ها از خدا تشکر کنید.

تمرین ششم: روز ششم تا آن‌جا که می‌توانید دنبال چیزهایی باشید که بابت آن‌ها از خدا تشکر کرده‌اید. روز هفتم را هم بدون گفتن جملات منفی به پایان برسانید.

بقیه تمرین‌های جالب این کتاب را به همراه توضیحات این ۶ تمرین در متن اصلی کتاب می‌توانید بخوانید.

کتاب معجزه سپاسگزاری برای چه کسانی مناسب است؟

بدون شک هر فردی مشکلات سخت و روزهای طاقت‌فرسا در زندگی داشته و در برهه‌ای از زمان احساس ناامیدی کرده است. کتاب حاضر برای کسانی که چشم خود را بر موهبت‌های زندگی بسته‌اند و دیدگاه منفی به اتفاقات پیرامون خود دارند مناسب است تا با معجزه سپاسگزاری از دید دیگری به جهان و مسائل مختلف نگاه کنند.

درباره‌ی کتاب معجزه سپاسگزاری:

زندگی مملو از اتفاقات ناگهانی و مصائب سخت و پیچیده است که گاهی منجر به فراموشی نعمات بیشماری که خداوند در اختیار انسان قرار داده است می‌شود. راندا برن (Rhonda Byrne) نویسنده استرالیایی و چهره تاثیرگذار سال 2007 مجله تایمز، در کتاب معجزه سپاسگزاری (The Magic) به اهمیت این موضوع در جنبه‌های مختلف زندگی انسان می‌پردازد و یادآوری می‌کند که سپاسگزار بودن تا چه حد می‌تواند در زندگی افراد اثربخش باشد و با روش‌هایی که پیش رویتان می‌گذارد، شما را به سوی احساس رضایت درونی، زندگی سالم‌تر و روابط بهتر سوق می‌دهد.

گاهی به دلیل غرق شدن در زندگی روزمره بسیاری از نعمات زندگی برایتان عادی می‌شود و اهمیت آن‌ها در ذهنتان کم‌رنگ می‌شود. برن سعی دارد با استفاده از تمارین ساده اما کارآمد، این فراموشی را از بین ببرد تا بیشتر از قبل قدر داشته‌هایتان را بدانید و از غم و اندوهی که به سبب سختی‌ها و رنج‌های زندگی متحمل شدید رهایی یابید.

حتما شما در طول زندگی برای مسائل مختلف از خداوند سپاسگزار بوده‌اید، اما این کار را به عنوان یک عادت در زندگی خود تبدیل نکرده‌اید. هدف نویسنده از نوشتن کتاب حاضر، شکرگزاری آگاهانه است تا با استفاده از آن، این عمل تاثیرگذار را به عادت هر روزتان تبدیل کنید. هرچه بیشتر سپاسگزار باشید، بیشتر در زندگی احساس رضایت خاطر می‌کنید و کمتر دست به شکوه و نا‌رضایتی می‌زنید.

با استفاده از تمارین کتاب حاضر می‌توانید تفکرات منفی، رنج‌ها و مشکلات خود را بهبود بخشید و آرزوهای دور از ذهنتان را به واقعیت تبدیل کنید.

در بخشی معجزه شکرگزاری از کتاب می‌خوانیم:

وقتی انرژی معجزه‌آسای سپاس‌گزاری را به سوی موقعیتی منفی می‌فرستید؛ موقعیتی جدید به‌وجود می‌آید و موقعیت قدیمی ناپدید می‌شود. به بیان دیگر؛ وقتی خودتان را به سطحی می‌رسانید که، به‌جای احساس‌کردن کمبود پول، به دلیل داشتن مبلغی اندک هم از خداوند سپاس‌گزاری می‌کنید؛ موقعیتی جدید در زندگی‌تان به‌وجود می‌آید، کمبود پول ناپدید می‌شود و پولی بیشتر به شیوه‌ای معجزه‌آسا به زندگی‌تان جذب می‌شود.

همه‌ی احساسات بد و ناخوشایند درباره‌ی پول در واقع پول را از شما دور می‌کند و گردش پول در زندگی‌تان کاهش می‌یابد. همچنین، هر بار درباره‌ی پول احساسی بد و ناخوشایند دارید؛ گردش پول زندگی‌تان را اندکی بیشتر کاهش می‌دهید. اگر درباره‌ی پول احساساتی همچون حسرت، ناامیدی، نگرانی یا ترس را در وجودتان می‌پرورانید؛ پس، نمی‌توانید پولی بیشتر را جذب کنید. برمبنای قانون جذب، دو گونه‌ی مشابه همواره یکدیگر را جذب می‌کنند. به‌این‌ترتیب، اگر ناامید هستید که پول کافی ندارید؛ پس، هرچه بیشتر موقعیت‌هایی ناامیدکننده را دراین‌باره جذب خواهید کرد که پول کافی ندارید. اگر درباره‌ی پول احساس نگرانی دارید؛ پس، هرچه بیشتر موقعیت‌هایی نگران‌کننده را درباره‌ی پول جذب خواهید کرد. اگر درباره‌ی وضعیت مالی‌تان احساس ترس را در وجودتان می‌پرورانید؛ پس، موقعیت‌هایی را بیشتر جذب خواهید کرد که همواره سبب می‌شوند ترس و هراسی را درباره‌ی وضعیت مالی‌تان احساس کنید.

شما باید وضعیت مالی و کمبود احتمالی پول را در زندگی کنونی‌تان نادیده بگیرید؛ اگرچه این کار ممکن است برای شما دشوار باشد. به‌هرحال، بدانید که سپاس‌گزاری‌کردن از خداوند در واقع شیوه‌ای تضمین‌شده برای انجام‌دادن این کار است. وقتی به دلیل داشتن پولی، هر چند اندک، از خداوند سپاس‌گزار هستید؛ به‌طور همزمان نمی‌توانید درباره‌ی پول احساس ناامیدی داشته باشید.

کتاب « معجزه شکرگزاری » نوشته کیست؟

کتاب معجزه شکرگزاری نوشته راندا برن ( به انگلیسی : Rhonda Byrne ) تهیه کننده استرالیایی تبار مستند معروف راز می باشد.

مفاد و سرفصل های « کتاب معجزه شکرگزاری » چیست؟

کتاب معجزه شکرگزاری بصورت صوتی و pdf ، در این صفحه در اختیار شما عزیزان قرار داده می شود که می توانید آن را دانلود کنید و برنامه عملی 28 روزه به شما ارائه می دهد که با انجام آن می توانید قوانین شکرگزاری و سپاسگزاری را در زندگی خود نهادینه کنید و یک گام بلند به سوی انرژی های بالای کائنات بردارید و خود را با انرژی های کیهانی همنوا کنید.

چرا باید « کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن » را گوش دهیم؟

کتاب شکرگزاری به شما کمک می کند مانند دوران کودکی خود با خیالی باز به اطراف خود بنگرید و از شگفتی های جهان لذت ببرید. زندگی بسیار شگفت انگیز تر از تصورات ما در دوران کودکی است با گوش دادن به کتاب معجزه شکرگزاری و انجام تمرینات آن، به طرزی معجزه آسا رویاهایتان را می بینید که آرام آرام به حقیقت می پیوندند و تمام آنچه می خواهید به صورتی درست در کنار یکدیگر قرار می گیرند. برای تحقق خواسته ها و آرزوهایتان به این کتاب گوش دهید و تمرینات را در 28 روز انجام دهید تا معجزات به زندگی شما وارد شوند.

آیا در ادیان نیز به قدرت یا معجزه شکرگزاری اشاره ای شده است؟

بله در مسیحیت در کتاب انجیل این چنین آمده است : « هرکس مال و ثروتی دارد، به او ثروت بیشتری داده می شود و او از وفور نعمت بهره مند خواهد شد. هرکس که مال و منالی نداشته باشد، حتی آنچه هم دارد از او پس گرفته خواهد شد. » و در کتاب مقدس ما مسلمانان قرآن کریم ، خداوند عالم به قانون شکرگزاری به شیوه ای مستقیم و بی پرده اشاره نموده است : « اگر شکرگزارى کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود و اگر ناسپاسى کنید، مجازاتم شدید است! »

پس از مطالعه کتاب « معجزه شکرگزاری » چه چیزی به من افزوده می شود؟

همانطور که گفته شد این کتاب ، کتابی است که در آن به دستور العمل های اجرایی و بسیار ساده اشاره شده است تا ذهن خود را در عرض 28 روز تا یک ماه تربیت کنید که نکات مثبت را ببیند و کمک شایانی می کند تا دریچه های قلب خود بر روی وفور و فراوانی باز کنید و معجزه ای که پشت این یک ماه تمرین عملی است را به چشم خود مشاهده نمایید. پیشنهاد می کنیم این کتاب را مطالعه نموده و دستاورد آن که به راستی یک معجزه است را تجربه کنید.

پادکست معجزه شکرگزاری , کتاب صوتی , کتاب صوتی معجزه شکرگزاری , دانلود رایگان کتاب , متن کتاب معجزه شکرگزاری , راندا برن , کتاب معجزه سپاس‌گزاری , شکرگزاری , کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن , معرفی و دانلود کتاب صوتی معجزه شکرگزاری

کتاب معجزه شکر گزاری

کتاب "معجزه شکرگزاری" نوشته‌ی لوئیز اچ. هیمان است که در سال ۱۹۶۹ به چاپ رسیده است. این کتاب یکی از برترین کتاب‌های روان‌شناسی یکصد سال گذشته به حساب می‌آید. هیمان در این کتاب به بررسی اثر خوش‌بینی و شکرگزاری بر روح و روان انسان می‌پردازد و روش‌هایی برای آموزش خود، بهبود روابط و بهبود کیفیت زندگی را آموزش می‌دهد.

در ابتدا هیمان به تأثیر خوش‌بینی و هنر شکرگزاری بر روابط انسانی می‌پردازد. او به طور مفصل توضیح می‌دهد که چگونه شکرگزاری می‌تواند در بهبود ارتباطات با دیگران و افزایش چشم‌انداز زندگی کمک کند. سپس به سراغ اثرات مثبت شکرگزاری بر روح و روان می‌رود و توصیه‌هایی برای کسب روحیه و افزایش شادابی را ارائه می‌دهد.

یکی از جذابیت‌های این کتاب، تمرکز هیمان بر روی لحظه حال است. او با بررسی کاربردهای شکرگزاری در لحظه‌ی حاضر، خواننده‌ی خود را برای پذیرفتن لذت‌های توام با زندگی روزمره انگیزه‌مند می‌کند و به او می‌آموزد که حس نعمت و سپاس در زمان حال بهبود عملکرد و خلاقیت فرد را تقویت می‌کند.

کتاب "معجزه شکرگزاری" همچنین به تشریح روش‌های توسعه شادی و تسلط ذهن می‌پردازد. هیمان نشان می‌دهد که افراد با گروهی از فنون و تمرین‌ها می‌توانند بتوانند از شادی در همان لحظه استفاده کنند و با به تمرکز روی مثبت‌ها، سبک زندگی را به طور موثری تغییر دهند.

یکی از پیامدهای مثبت خواندن این کتاب میزان تمرکز بر روش‌های افزایش شادی و کیفیت زندگی است. هیمان در این کتاب به خوانندگان خود می‌آموزد که با ارزش‌گذاری مثبت، توجه به نعمت‌های روزمره و شکرگزاری، بتوانند زندگی را از یک لبخند ورزیدن به کودک از خواب بیدار شدن تا لذت خوردن از غذا و نشستن در خیابان لذت ببرند.

در نهایت، می‌توان گفت کتاب "معجزه شکرگزاری" با دستاوردهای روانشناسی و علمی که در آن معرفی می‌شود، می‌تواند به خوانندگانی که دنبال راه‌حل‌های ساده و عملی برای بهبود زندگی خود هستند، راهنمایی کند. این کتاب به دلیل سبک نوشتاری جذاب و مثال‌های زندگی واقعی که در آن آورده شده است، برای همه‌ی افراد مناسب است و نقش مهمی در تغییر نگرش جهت زندگی با کیفیت ایفا می‌کند.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

comment-0 عبدالله ریاحی
1402/11/23 - 19:51
صادقانه بگویم این کتاب صوتی را چندین بار گوش کردم و سرفصلی تازه از زندگی بروی من باز شد. خداوندا سپاسگزارم سپاسگزارم سپاسگزارم
comment-1 ح ج
1402/06/20 - 18:24
سلام خدمت شما عزیزان ممنون بابت کتاب های خوب و مفید رایگان که در اختیار عموم قرار دادید دستتون درد نکنه واقعا ممنون هستم
comment-2 مهتاب
1402/06/20 - 18:24
خیلی ممنون بابت اینکه این فرصت رو در اختیارمون قرار دادید که به سادگی بتونیم از این مباحث استفاده کنیم ممنون
comment-3 علی
1402/05/09 - 10:30
سلام و درود ممنون بابت زحمات شما و سایت خوبی که در اختیار قرار دادید خیلی دنبال این کتاب بودم و بابت این لطف شما سپاسگزارم پایدار باشید
comment-4 نیما
1402/03/17 - 22:23
سلامزحمت کشیدید مترجم این فایل های صوتی که زحمتشو کشیدید چه شخصی هست؟ مترجم کتاب معجزه شکر گذاری؟
تیم پشتیبانی وب سایت
با سلام
ترجمه وامق عسکری می باشد
comment-5 عبدالله ریاحی
1402/03/13 - 23:54
درود بر شما همین ابتدا و در مقدمه از شما بابت تبدیل به صوتی کردن و راحت‌تر کردن کتاب شکرگزاری از راندابرن تشکر و قدردانی میکنم. موفق باشید ان شاالله
comment-6 اعظم
1402/02/05 - 11:42
این مجموعه بسیار عالی و تاثیرگذار بود ودرزندگی من معجزه کرد خداروشکرمیکنم که با این کتاب فوق العاده آشنا شدم همچنین ازشما آقای وحید مجیدی بسیار سپاسگزارم که وقت گذاشتین واین کتاب را بصورت صوتی گردآوری کردین خداخیرتون بده بهترینها روبراتون آرزو دارم ...خدایا شکرت خدایا شکرت خدایا شکرت
comment-7 سلمان
1402/02/05 - 11:42
سلام واقعا خداخیرتون بده دمتون گرم خسته نباشید خیلی ممنون بابت سایت شما وزحمت هایی که کشیدید انشالله همیشه موفق باشید
comment-8 رامتین
1402/02/05 - 11:42
سپاس گذار از مجموعه عالی و از این کتاب معجزه آسا
comment-9 مصطفی
1402/02/05 - 11:42
سلام به تمامی عوامل گردآورنده بسیار عالی و موثر بود ممنون از زحماتتون
comment-10 امیر باجلان
1402/02/05 - 11:41
من خیلی دنبال دانلود این مجموعه صوتی بودم که خوشبختانه توی این سایت وجود داشت از شما سپاسگزارم
comment-11 علیرضا
1402/02/05 - 11:41
خسته نباشید ،واقعا دمتون گرم که رایگان در اختیار مون قرار دادین ،موفق باشید
comment-12 طنین
1402/02/05 - 11:41
متاسفانه قسمت اول برا من دان نمیشه
تیم پشتیبانی وب سایت
با سلام . تست شد و مشکلی ندارد
comment-13 حسین نصر
1402/02/05 - 11:41
ببخشید فراموش کردم بگم اگر ویس ها پشت سر هم خودش پلی می‌شد بهتر بود تا ما هر ویس را پلی کنیم ممنون از شما
comment-14 رجبی نصر
1402/02/05 - 11:41
درود بر شما ممنونم از شما که ریگان در اختیار ما قرار دادید سپاس از همه شما رجبی نصر
comment-15 اکبر مرتضوی
1402/02/05 - 11:41
سلام من آز چند سال پیش با این کتاب اشنا شدم توسط مصاحبه ای که از تلویزیون با آقای نصرالله رادش انجام شد ودیدم که ایشون از یک افسردگی شدید به یک آرامش خدایی رسیده بود ودرمورد پول ازشون سوال شد جواب دادند که پول که مشکلی نیست خودش برام میاد و همون وقت بود که جرقه ای تو ذهن من هم زده شد ولی متاسفانه هنوز جدی وتمام کمال تمرینات رو انجام ندادم ولی بهش ایمان دارم.امروزتو زندگیم آرامش دارم خدارو شکر میکنم بابت هر چیزی که دارم وندارم.از شما عزیزان هم تشکر میکنم انشاالله که به مراد دلتون برسیدوعاقبت بخیر شوید.تشکر
comment-16 سمیرا
1402/02/05 - 11:41
سلام وقت بخیر میشه متب رد به طور کامل یکجا دانلود کنم؟
تیم پشتیبانی وب سایت
خیر متاسفانه دوست عزیزم . اما دونه دونه میتونید دانلود بفرمایید
comment-17 ارمین
1402/02/05 - 11:41
سلام از همه کسانی که زحمت این پروسه را کشیدند سپاسگزارم.
comment-18 ابوذر
1402/02/05 - 11:41
سپاسگذارم عالی بود
comment-19 شاهرخ
1402/02/05 - 11:41
از زحمات شما سپاسگذارم خیلی عالی هست صدا عزیزیان ممنون
twitter facebook linkedin whatsapp telegram